Zda se vlákno přejmenuje nebo ne tak nějak neřeším.
Diskuse na toto tema je více či méně roztahaná po vícero vláknech a kdo poi.cz dlouhodobě nesleduje, jen velmi těžce se orientuje.
Spíš se na základě Gumajzova návrhu zamyšlím v malinko jiné rovině:
Vycházejme z toho, že zde, v ČR, máme "nějaký model" RDS TMC, více či méně NEfungující.
Laicky si umím pojmenovat důvody /alespoň některé/:
- problém sběru, ověření dat /ve srovnání s minulostí víceméně vyřešeno/
- problém nejednotného přístupu jednotlivých subjektů /Globall Assistance, NCDI/ a způsobu vyhodnocování
- problém několika zdrojů /data z NICD, z Globall Assistance, z Prahy //REgina///
- problém několika vysílacích okruhů, v praxi jiná, rozdílná data
- problém, že některé novější navigace neindikují přijímaný kmitočet, neumí jej udržet, přelaďují se při ztrátě signálu /až sem je to OK/ - neznámo kam, na kterého poskytovatele /to už není OK/, neumí to nastavit!!!
- v určitých případech se RDS TMC jeví jako připojeno k datům, přitom navi signál nemá /kauza TOMTOM a zelený terčík 2,5 roku zpět
- přenosová kapacira RDS TMC jako takového /ne každá navigace indikuje to, co NICD posílá na server Českého rozhlasu/
- v neposlední řadě nejednotnost a příliš řídké Lokalizační tabulky /krom Prahy de facto pouze informativní rovina/ - neumí indikovat uzavčený sjezd dálnice, indikuje se celý úsek sjezdu předcházející
- spousta dalších, více či méně technických a organizačních problémů, které jsou v některých případech až detailní a laik nemá možnost ani chápat, jak je vše složitě provázáno
Proto si myslím, že přejmenování vlákna sice nepomůže, ale ani neublíží.
Ono totiž - z hlediska uživatele navigací - je tema vyčerpáno, a jak nám zde bylo opakovaně vysvětleno, vše je vlatně v pořádku.
To, že RDS TMC občas neindikuje, co indikovat má nemusí být problémem pouze RDS jako takového - příklad - jakou verzi LT má NCDI a jakou verzi používají jednotlivé řady TOMTOMů?
Neví nikdo, nikdo se to nedozví a potom se v obci POLICHNO, KVŮLI UZAVÍRCE 80 METRŮ a objížďce cca 150 m indikuje uzavírka z Luhačovic až do UH. Brodu a TOMTOM nabízí trasu o 19 km delší.
Problém nemusí být nutně v RDS TMC - v celém řetězci stačí pár malinkých odchylek, kdy sice vše všem funguje na stole zcela dle očekávání, ale navi indikuje nesmysl.
Takže - ať se vlákno rozdělí nebo ne, ať se jmenuje jak chce - pro ty, kteří zde tema sledují více než 2 roky je zřejmé, že RDS TMC prostě fungovat nebude.
Protože česká cesta je specifická - nemůže se použít system v A a D fungující, zde se musí vybudovat něco extra ňuňu - aby se daly točit v nepřehledných spilárách peníze a aby se vykazovaly náklady na něco, co de facto nelze použít - konkretně řeč je o celém řetězci zpracování dat od vzniku dopravní události až po zobrazení problému v konkretní navigaci!!!
Svůj podíl na tom mají výrobbci navigací - nikdo neví verzi LT, jak je implementováno zobrazování dat v konkretní podobě - různé typy indikují jinak, stejně tak tvůrci map /LT/, NCDI /od roku 2006 koordinuje/ a hlavně vláda ČR, která na NCDI vynakládá peníze a přitom RDS TMC jako celek funguje jen tak nějak s odřenýma ušima.
V podstatě není o čem dál diksutovat - můžeme psát a dotazovat, proč ta nebo tamta indikace byla chybná, ale kde konkretně chyba vznikla se nikdy nedozvíme - výrobce nepřizná, že má starou verzi LT, poskytovatel dat "data ověřoval" a server NCDI přes server Českého rozhlasu vše správně poslaly Českým radiokomunikacím na vysílače.
Takže vlastně je všechno správně...
Že to nefunguje jako celek?
Maličkost, drobnost,
která se koordinuje od října 2006 - viz pan ing. Zvára a jeho komunikace zde na
www.poi.cz -nemá smysl dojledávat, nic z toho, o čem básnil se nepodařilo převést do praxe tak, aby navi indikovaly dopravní provlém tam, kde je a tehdy, kdy je aktuální...
Vše co bylo řečeno platí v plném rozsahu i pro službu LIVE dopravní zpravodajství firmy TOMTOM.
Také není možné je přinutit, aby neindikovali nesmysly, a nové řady už tutuo službu ani nenabízí - opět je v kurzu Traffic se zprůměrovanými jízdními dobami...
Prostě a krátce - přenos dopravních iinformací v Čr
TAK NĚJAK NEFUNGUJE...