Vysílání TMC v ČR

Obecně vše o službě TMC v ČR.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirásek
Příspěvky: 2963
Registrován: 25.11.2006, 15:31
Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27338Příspěvek Jirásek

Zdravím Vás pane Zváro a vítám Vaše upřesnění.
Jenom se chci touto cestou zeptat - zmínil jste se, že Národní dopravní informační centrum využívá, mimo jiné, i informace od řidičů pro využití v JSDI. Jakým způsobem je získává? Obdobně jako GA? Nebo se jedná o vybranou skupinu "testerů".
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
jzvara
Příspěvky: 20
Registrován: 17.11.2007, 8:41

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27339Příspěvek jzvara

5. Koncepce služeb RDS-TMC v ČR je plně v kompetenci Českého rozhlasu (případně dalších rozhlasových stanic). Jen na provozovatelích rozhlasového vysílání a sítě vysílačů záleží, jaká služba a kde se bude vysílat. Za sebe dodám názor, že by bylo možno najít i jiné lepší a praktičtější uspořádání, než je to dnešní.
6. Spolehlivost příjmu nebo "nepříjmu" dopravních informací na Vašem přístroji je limitována ve stručnosti několika faktory
- službou, kterou právě přijímáte a její dostupností (síla signálu) na konkrétním vysílači
- nastavením přijímače na konkrétní službu a jeho schopnost službu v území zvolit a držet
- umístěním FM antény navigace ve vozidle a její "kvalita neboli zisk"
- aktualizace mapových podkladů, které obsahují lokalizační tabulky příslušné verze (pokud máte v mapě staré (nebo žádné) LT, informace se nezobrazí) shodné s verzí LT vysílaných dopravních informací
- kapacitou právě vysílaných informací v kanálu RDS-TMC a tím i rychlostí "obnovy" vysílaných informací
- dostupností prvotní informace o události v Národním dopravním informačním centru (můžeme vysílat jen to, o čem nám někdo nebo něco poskytl/-lo informaci)
7. Vysílání informací v obráceném směru je bohužel občasnou realitou. Nicméně i opakované testy neprokázaly, že by k této chybě docházelo v síti JSDI_a_CRo.
8. Přesnost lokalizace je dána hustotou pokrytí lokalizačních tabulek a není možno jí nijak ovlinit. Dodávám jen, že kvalita a hsutota pokrytí sítě se stále postupně zlepšuje. To nemusí platit na straně navigačního přístroje, pokud Váš dodavatel mapových dat "nejde s vývojem" aktualizací. To je však plně v kompetenci dodavatele přístroje.
9. Informace o koloně nebo její délce zatím nikdo prakticky nemůže v čase sledovat, neb je to jev veskrze dynamický. V řádu dnů nebo několika málo týdnů budeme mít v JSDI lepší informace z D1. Koncem letošního roku, bude-li realizováno FCD, by se mohlo blýskat na lepší časy na dopravně zatížených komunikacích v celé ČR. Další možnosti nabízí také mýto, budou-li zpoplatněny NA do 3,5 tun a nebo budou-li viněty.
pokračování ...
Uživatelský avatar
freewall
Příspěvky: 1861
Registrován: 3.2.2007, 18:39
Bydliště: od Kladna

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27340Příspěvek freewall

Pane Zváro děkuji za rychlou reakci a návštěvu "u nás" - děkuji i za popis celého problému, ale zkuste nám odpovědět na jednoduchou otázku, kterou jste určitě již slyšel mockrát, ale kterou si každý musí zákonitě položit, když se s celou problematikou seznámí. Proč nedojde k sjednocení minimálně vašich informací a informací Radiožurnálu? Co tomu brání? Kdo to může rozhodnout? Proč k tomu ještě nedošlo?
My máme republiku, že jí přehodíme kamenem a dopravní informace tu vysílá x subjektů. Pak totiž název Jednotný systém dopravních informací je trošku zavádějící. Nemusíte říkat, že JSDI není jen RDS-TMC, ale z názvu vyplývá, že by to měl komplexní a jednotný systém
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
jzvara
Příspěvky: 20
Registrován: 17.11.2007, 8:41

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27341Příspěvek jzvara

Detailně o tom jaké informace, kdo a kdy poskytuje nebo může poskytnout by se dala vést dlouhá diskuse.
Obecně může být vysílána informace o události, kterou někdo zjistil, zaznamenal a předal do Národního dopravního informačního centra (NDIC). Záleží na tom, kdy jí zjistil, jak přesně jí zaznamenal a poskytl. Operátor NDIC na místo události nevidí a vidět nemůže. Informace má za událostí vždy určité zppoždění v řádu minut nutné pro její zjištění, zpracování, vysílání a příjem.

Od řidičů v současnosti v NDIC využíváme informace od dopravních zpravodajů Zelené vlny Českého rozhlasu. Připravujeme však další rozvoj v této oblasti.
K RDS-TMC dodávám, že je třeba si uvědomit, že jde jen o způsob přenosu dat poměrně omezeným kanálem do navigací (nyní nejčastěji přenosných). Avšak další rozvoj informačních technologií přinese v dalších letech i další možosti přenosu dat pro přenosné navigace.
A nakonec mojí reakce k diskusnímu fóru dodávám, že jsem připraven odpovídat i nadále na věcné a konkrétní otázky, a to zejména přes http://www.dopravniinfo.cz nebo na adrese jaroslav.zvara@worldonline.cz

Děkuji za zájem o tuto problematiku i o projekt Jednotného systému dopravních informací pro ČR. Vážím si pozitivních informací k kritických připomínek.
zdraví
Jaroslav Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dopravních informací pro ČR
jzvara
Příspěvky: 20
Registrován: 17.11.2007, 8:41

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27342Příspěvek jzvara

freewall píše:Pane Zváro děkuji za rychlou reakci a návštěvu "u nás" - děkuji i za popis celého problému, ale zkuste nám odpovědět na jednoduchou otázku, kterou jste určitě již slyšel mockrát, ale kterou si každý musí zákonitě položit, když se s celou problematikou seznámí. Proč nedojde k sjednocení minimálně vašich informací a informací Radiožurnálu? Co tomu brání? Kdo to může rozhodnout? Proč k tomu ještě nedošlo?
My máme republiku, že jí přehodíme kamenem a dopravní informace tu vysílá x subjektů. Pak totiž název Jednotný systém dopravních informací je trošku zavádějící. Nemusíte říkat, že JSDI není jen RDS-TMC, ale z názvu vyplývá, že by to měl komplexní a jednotný systém
Koncepce vysílání RDS-TMC je plně v rukou Českého rozhlasu (případně obecně dalších rozhlasových stanic). Jen ČRo rozhoduje kdo, co a na kterých frekvecních bude vysílat. Ačkoliv zákon RDS-TMC nezná, obecně platí odpovědnost ČRo jako provozovatele rozhlasového vysílání ze zákona i pro tuto službu.
Jaroslav Zvára
jzvara
Příspěvky: 20
Registrován: 17.11.2007, 8:41

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27343Příspěvek jzvara

Jirásek píše:Zdravím Vás pane Zváro a vítám Vaše upřesnění.
Jenom se chci touto cestou zeptat - zmínil jste se, že Národní dopravní informační centrum využívá, mimo jiné, i informace od řidičů pro využití v JSDI. Jakým způsobem je získává? Obdobně jako GA? Nebo se jedná o vybranou skupinu "testerů".
Spolupracujeme s Českým rozhlasem, využíváme informace od zpravodajů Zelené vlny (dříve Zelených andělů). Měl jsem tu čest být osobně u toho, když systém dopravních zpravodajů v Českém rozhlase vznikal a dodnes si toho vážím a rád vzpomínám na toto období. V rámci JSDI připravujeme i další rozvoj tohoto segmentu.

Jaroslav Zvára
Uživatelský avatar
fox50
Příspěvky: 885
Registrován: 16.1.2008, 12:29
Bydliště: Praha

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27344Příspěvek fox50

Dobrý den, jsem rád že se tu řeší tento dost ožehavý problém s někým, kdo k tomu může oficiálně něco říci. :)

Problém hlášení událostí v protisměru se tu řešilo hodně často, vím že hlavní problém je v aktuálnosti LT. Toho se týká i hustota LT. Moje otázky jsou.

1) Máte technické vědomosti, popřípadě nějakého poradce, který je schopen odpovědět na otázku, jak je možné že jednotlivé verze způsobují problémy s hlášením v protisměru?

2) Připravuje se nějaká nová verze LT s hustějším pokrytím a odstaňující již zmiňované problémy s protizměrným hlášením? Popřípadě kdy vyjdou.

3) Bude u hlášení kolon odpovídající zpoždění v minutách? Zatím se zobrazje 0 nebo max 2min. i u kolon ve kterých člověk stráví 45min. Viz. Pražský městský okruh směr na Barandovský most. Tam navigace přes RDS-TMC zobrazuje kolonu cca 300m + zpoždění 2min. Realita je kolona 3Km a 45Min. A to jsem myslel že tam fungují automaticky měřené úseky (nejsem si jistej).

4) Neplánujete nějakou spolupráci s místníni mobilními operátory na něčem podobném jako je HDtrafic u TomTomu? (Sledování hustoty provozu podle počtu aktivních telefonů v určité oblasti).

Doufám že se vám povede navázat spolupráci s třeba s Reginou kde dopravní informace fungují docela dobře a díky telefonátům od posluchačů tato služba obsahuje poměrně aktuální informace.


Díky za reakce.
Naposledy upravil(a) fox50 dne 4.5.2009, 20:35, celkem upraveno 2 x.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Uživatelský avatar
fox50
Příspěvky: 885
Registrován: 16.1.2008, 12:29
Bydliště: Praha

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27345Příspěvek fox50

rossini píše:Já jen na obranu pana Zváry. Mám přislíbenu exkurzi v Ostravě na dispečinku a určitě z toho bude velký článek, takže si informace nenechám pro sebe.
Doufám že to tam pořádně prověříš, a popíšeš nám jak to funguje a v čem jsou ty zádrhele :)
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
jzvara
Příspěvky: 20
Registrován: 17.11.2007, 8:41

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27347Příspěvek jzvara

fox50 píše:Dobrý den, jsem rád že se tu řeší tento dost ožehavý problém s někým, kdo k tomu může oficiálně něco říci. :)

Problém hlášení událostí v protisměru se tu řešilo hodně často, vím že hlavní problém je v aktuálnosti LT. Toho se týká i hustota LT. Moje otázky jsou.

1) Máte technické vědomosti, popřípadě nějakého poradce, který je schopen odpovědět na otázku, jak je možné že jednotlivé verze způsobují problémy s hlášením v protisměru?

K tomuto nemohu říci nic více, než že se tento problém v síti vysílání JSDI_a_Cro nevyskytuje.

2) Připravuje se nějaká nová verze LT s hustějším pokrytím a odstaňující již zmiňované problémy s protizměrným hlášením? Popřípadě kdy vyjdou.

Ano, LT jsou dodavatelskými společnostmi zkvalitňovány v postupných krocích. Nicméně klíčové je, jestli konkrétní prodejce (výrobce) určitého typu navigace a mapových podkladů tyto nové LT zapracoval a dal do distribuce mapové aktualizace. Nejnovější LT musíte mít samozřejmě v navigaci ...

3) Bude u hlášení kolon odpovídající zpoždění v minutách? Zatím se zobrazje 0 nebo max 2min. i u kolon ve kterých člověk stráví 45min. Viz. Pražský městský okruh směr na Barandovský most. Tam navigace přes RDS-TMC zobrazuje kolonu cca 300m + zpoždění 2min. Realita je kolona 3Km a 45Min. A to jsem myslel že tam fungují automaticky měřené úseky (nejsem si jistej).

Kolony zatím ve většině případů není možno sledovat jinak, než pohledem člověka přímo nebo na kameru. To je s ohledem na dynamiku změny jen velmi orientační a většinou nepřesný údaj. Určité zlepšení přijde v horitzontu dnů až několika málo týdnů na D1 po ukončení testování výstupů z projektu. Do konce roku by mohla být lepší data z ostatních dopravně zatížených komunikací. V první fázi je cílem umět kolony detekovat. Vyhodnocovat délku kolon nebo zpoždění je úkolem navazujícím, který není technicky, technologicky ani investičně jednoduchý.

4) Neplánujete nějakou spolupráci s místníni mobilními operátory na něčem podobném jako je HDtrafic u TomTomu? (Sledování hustoty provozu podle počtu aktivních telefonů v určité oblasti).

Sledování telefonů (CFCD) má své výhody i nevýhody. Vhodný způsob sledování charakteristik dopravního proudu a kolon je závislý na řadě funkcí, který takový systém musí plnit. Nejde jen o dopravní informace pro navigace, ale i o možnost řízení dopravy, dopravní inženýrství atd.

Doufám že se vám povede navázat spolupráci s třeba s Reginou kde dopravní informace fungují docela dobře a díky telefonátům od posluchačů tato služba obsahuje poměrně aktuální informace.

Také informace od řidičů mají svoje výhody (rychlost, aktuálnost), i nevýhody (nepřesnost, nezachycují vývoj události až do odstranění problému, atd.). Obecně pracujeme na rozvoji tří skupin zdrojů - agendové systémy, telematické systémy a informace od řidičů. Jen tak lze dosáhnout co nejúplnější obrátzek o vývoji aktuální dorpavní informace v čase.

Díky za reakce.

zdraví Jaroslav Zvára
Docent
Příspěvky: 1648
Registrován: 14.7.2006, 13:39

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27348Příspěvek Docent

jzvara píše:Spolupracujeme s Českým rozhlasem, využíváme informace od zpravodajů Zelené vlny (dříve Zelených andělů).
Dříve Zelených andělů? Pokud vím, Zelení andělé nadále existují (ÚAMK). I když mám nepříjemný pocit, že slouží spíše jako zdroj informací pro odtahové a servisní vozy ÚAMK, než k informování motoristů.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem :hmm: .
Uživatelský avatar
fox50
Příspěvky: 885
Registrován: 16.1.2008, 12:29
Bydliště: Praha

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27349Příspěvek fox50

Dobrý den, jsem rád že se tu řeší tento dost ožehavý problém s někým, kdo k tomu může oficiálně něco říci. :)

Problém hlášení událostí v protisměru se tu řešilo hodně často, vím že hlavní problém je v aktuálnosti LT. Toho se týká i hustota LT. Moje otázky jsou.

1) Máte technické vědomosti, popřípadě nějakého poradce, který je schopen odpovědět na otázku, jak je možné že jednotlivé verze způsobují problémy s hlášením v protisměru?
jzvara píše:K tomuto nemohu říci nic více, než že se tento problém v síti vysílání JSDI_a_Cro nevyskytuje.
Fox50 píše:Zajímá mě jak LT fungují, logicky bych očekával že nová verze rozšíří tu předešlou, tedy nové LT umožní zobrazit dopravní informace na více místech, ale neovlivní to stávající úseky. LT si představuji jako tabulku úseků silnic. Tedy pokud rozšiřuji, přidávám nové úseky na konec tabulky. Pokud stanice vysílá informaci že je problém na úseku 50 a LT takový úsek neobsahuje informace není zobrazena. Ale nová verze nemůže zapříčinit že informace na úseku 1 bude zobrazena v různých verzích různým zpusobem - viz. hlášení v protisměru.

Pokud se problém u vás nevyskytuje, je to jenom dobře, bohužel momentálně nemohu říci praktické zkušenosti, protože používám v Praze Reginu :) Právě pro její aktuálnost z hlášení řidičů.
2) Připravuje se nějaká nová verze LT s hustějším pokrytím a odstaňující již zmiňované problémy s protizměrným hlášením? Popřípadě kdy vyjdou.
jzvara píše:Ano, LT jsou dodavatelskými společnostmi zkvalitňovány v postupných krocích. Nicméně klíčové je, jestli konkrétní prodejce (výrobce) určitého typu navigace a mapových podkladů tyto nové LT zapracoval a dal do distribuce mapové aktualizace. Nejnovější LT musíte mít samozřejmě v navigaci ...
Fox50 píše:To je mi jasné, dokonce i to, že od vydání nové verze LT do zapracování výrobcem to může trvat rok, i déle. O to je tato informace důležitější. Aby se nestalo že poskutovatelé RDS-TMC přejdou na nové LT, a majitelé navigací budou mít zase problémy s protisměrným hlášení a podobně.Zajímavá by mohla být i informace jak často se LT vydávají? Výrobci navigací bohužel verzi LT nezveřejňují :(

3) Bude u hlášení kolon odpovídající zpoždění v minutách? Zatím se zobrazje 0 nebo max 2min. i u kolon ve kterých člověk stráví 45min. Viz. Pražský městský okruh směr na Barandovský most. Tam navigace přes RDS-TMC zobrazuje kolonu cca 300m + zpoždění 2min. Realita je kolona 3Km a 45Min. A to jsem myslel že tam fungují automaticky měřené úseky (nejsem si jistej).
jzvara píše: Kolony zatím ve většině případů není možno sledovat jinak, než pohledem člověka přímo nebo na kameru. To je s ohledem na dynamiku změny jen velmi orientační a většinou nepřesný údaj. Určité zlepšení přijde v horitzontu dnů až několika málo týdnů na D1 po ukončení testování výstupů z projektu. Do konce roku by mohla být lepší data z ostatních dopravně zatížených komunikací. V první fázi je cílem umět kolony detekovat. Vyhodnocovat délku kolon nebo zpoždění je úkolem navazujícím, který není technicky, technologicky ani investičně jednoduchý.
Fox50 píše:Aha, myslel jsem že automatická detekce na některých úsecích již funguje :) pokud je zatím stav vyhodnocován jen z kamer, je jasné že přesnost není zrovna velká.
4) Neplánujete nějakou spolupráci s místníni mobilními operátory na něčem podobném jako je HDtrafic u TomTomu? (Sledování hustoty provozu podle počtu aktivních telefonů v určité oblasti).
jzvara píše: Sledování telefonů (CFCD) má své výhody i nevýhody. Vhodný způsob sledování charakteristik dopravního proudu a kolon je závislý na řadě funkcí, který takový systém musí plnit. Nejde jen o dopravní informace pro navigace, ale i o možnost řízení dopravy, dopravní inženýrství atd.
Fox50 píše:Shodou okolností vyšel zrovna článek o HDTrafic na konkurenčním webu. Je hodnocen velni dobře, bylo by super pokusit se zavést takové řešení i u nás, je vidět že to může fungovat.
Doufám že se vám povede navázat spolupráci s třeba s Reginou kde dopravní informace fungují docela dobře a díky telefonátům od posluchačů tato služba obsahuje poměrně aktuální informace.
jzvara píše:Také informace od řidičů mají svoje výhody (rychlost, aktuálnost), i nevýhody (nepřesnost, nezachycují vývoj události až do odstranění problému, atd.). Obecně pracujeme na rozvoji tří skupin zdrojů - agendové systémy, telematické systémy a informace od řidičů. Jen tak lze dosáhnout co nejúplnější obrátzek o vývoji aktuální dorpavní informace v čase.
fox50 píše:Nepřesnost - záleží na operátorce jak se dokáže zeptat, aby upřesnila místo a stav, když voláte záchranku také musí člověka navést aby udal přesně polohu. Navíc o proti záchrance řidiči nejsou ve stresu, a vědí kde jsou :) Bohužel máte pravdu (vím z vlastní zkušenosti) že tyto operátorky přesnost moc neřeší, mě samotnému se povedlo nadiktovat polohu nejednoznačně a než jsem stačil doplnit informaci operátorka řekla "děkuji za hlášení" a zavěsila. Takže je mi jasný, že nemohla přesně vědět kde se nahlašovaná událost stala. :(
Nezachycují vývoj události až do odstranění problému - zde je výhoda "zpětného kanálu" když si redaktor není jistý, jak to v nějakém místě vypadá, zeptá se posluchačů a stav se doví. Vím že je to složité, takže držím palce aby se vám povedlo všechny tyto zdroje sjednotit.
Díky za reakce.
jzvara píše:zdraví Jaroslav Zvára
fox50 píše:S díky Fox50
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Uživatelský avatar
Jirásek
Příspěvky: 2963
Registrován: 25.11.2006, 15:31
Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27350Příspěvek Jirásek

Foxi a ostatní.
Nabyl jsem dojmu, že p. Zvára nemá čas pravidelně navštěvovat naše fórum (to nemyslím nijak špatně, pouze konstatuji) a odpovídat na naše otázky. Dle jeho vyjádření by uvítal zaslání případných dotazů přes web JSDI - viz info v jeho příspěvcích.
To jenom aby jsme nebyli sklamáni, že nám "urychleně" neodpovídá a nereaguje.
Moje osobní zkušenost, pokud jsem několikrát p. Zvárovi psal přes web JSDI, odpověděl velice ochotně a ve velice krátkém čase.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Gumídek
Příspěvky: 5640
Registrován: 18.10.2006, 4:26

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27351Příspěvek Gumídek

Nechci být škarohlíd, ale dovolím si malou rekapitulaci. Spousta otázek, žádná konkrétní odpověď, a poslední, co z toho vyplývá, že za nefunkčnost TMC-RDS vlastně mohou výrobci navigací. V tom případě je tu něco špatně. U stejné navigace, u které zde v ČR TMC-RDS funguje víceméně "náhodně", tak v Německu funguje v pohodě...Důvod jsem se pořád nedozvěděl. Nikdo za nic nemůže, systém se zkouší už dva roky a celý výsledek je, že jsou nastálo označené úseky, kde jsou v Praze zácpy 24 hodin denně. Asi pro jistotu....Takže se zase projevilo, že to, co v Evropě funguje normálně, v České republice nebude fungovat asi nikdy....U nás nesmí být do žádného systému vpuštěn lidský faktor...Ach jo...
Uživatelský avatar
fox50
Příspěvky: 885
Registrován: 16.1.2008, 12:29
Bydliště: Praha

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27353Příspěvek fox50

Z odpovědí vyplívá.

Problém se "zobrazováním v opačném" směru se u dat vysílaných z podkladů JSDI neprojevuje.
Problém s nezobrazováním většiny událostí v systému RDS-TMC je v lokalizačních tabulkách, které mají nedostatečnou podrobnost, a jsou v navigacích neaktuální. Lokalizační tabulky nevytváří JSDI a neaktuálnost v navigacích mají na hrbu zase výrobci.

Výsledek je takový že JSDI s tím toho moc neudělá, protože nad tím nemá kontrolu.

Co se týče neaktuálnosti a nekvalitnosti dat vysílaných - zatím nejsou dostatečné technické prostředky pro dodání kvalitních podkladů. Ale v blízké době se dočkáme funkčních a aktuálních dat z dálnice D1.
TomTom Go920 app: 9.510 + 8GB SD + RDS-TMC 4V00.010.2
Mapa: Europe 930.5563
TomTom Home 2.9.7.3256
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Uživatelský avatar
rossini
Příspěvky: 689
Registrován: 9.10.2005, 11:47
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysílání TMC v ČR

Příspěvek: # 27354Příspěvek rossini

fox50 píše:Z odpovědí vyplívá.

Problém se "zobrazováním v opačném" směru se u dat vysílaných z podkladů JSDI neprojevuje.
Problém s nezobrazováním většiny událostí v systému RDS-TMC je v lokalizačních tabulkách, které mají nedostatečnou podrobnost, a jsou v navigacích neaktuální. Lokalizační tabulky nevytváří JSDI a neaktuálnost v navigacích mají na hrbu zase výrobci.

Výsledek je takový že JSDI s tím toho moc neudělá, protože nad tím nemá kontrolu.

Co se týče neaktuálnosti a nekvalitnosti dat vysílaných - zatím nejsou dostatečné technické prostředky pro dodání kvalitních podkladů. Ale v blízké době se dočkáme funkčních a aktuálních dat z dálnice D1.
Pod to se podepíšu :usmev:
ŽÁDOSTI O SPOLUPRÁCI s POI.CZ PIŠTE NA rossini@poi.cz
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***
Odpovědět