Vysílání TMC v ČR
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysílání TMC v ČR
No a jaksi v praxi postrádám, podle mne velmi důležitý, Subsystém Dopravní zpravodajové. Domnívám se, že je určitě důležitější, než subsystémy Pořadatelé akcí (všechny akce které se dotýkají provozu na vozovce musí řešit subsystém Silniční správní úřad), Horská služba, Záchytná parkoviště a takto bych mohl pokračovat .....
Ale nakresléné to je hezky , mají to pěkně rozvržené na plochu papíru
Ale nakresléné to je hezky , mají to pěkně rozvržené na plochu papíru
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Vysílání TMC v ČR
Využití papíru a nepochybně i všech dostupných financí výborně řešené ...
Smysluplnost pro řidiče vidím (teda spíš nevidím) skoro žádnou mňáu vítejte v kocourkově
Smysluplnost pro řidiče vidím (teda spíš nevidím) skoro žádnou mňáu vítejte v kocourkově
Re: Vysílání TMC v ČR
Spodní řada, čtvrtý zleva - řekl bych, že hodně hluboko v hiearchii tohoto molochu.Subsystém Dopravní zpravodajové
Kdo to vymyslel, musel být velký idealista.
Přeji panu Zvárovi dlouhá léta klidu a pohody při budování nevybudovatelného.
Ať žije a vzkvétá "český" přístup - chceme to mít dokonalé ad absurdum, a z toho vyplývá, že to nebudeme mít pro jistotu vůbec.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
No asi by bylo potřeba zbláznit nějakého poslance, který by měl interpelovat minimálně ministra dopravy s otázkami co jak, protože http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... osty/JSDI/ je vidět, že JSDI začalo zřejmě fungovat na základě rozhodnutí vlády (nemíním to ale hledat a pitvat)..... ale nakonec bychom došli k poznání, že tenhle je brácha tamtoho, tamten byl s tímhle na olympiádě atd. atd...... prostě už jste viděli, aby si kapři sami vypustily rybník? A tady v té republice je to pískoviště hrozně malé, takže každý s každým..... a hrabe se, hrabe se.... a něco pro veřejný zájem? Nenechte se vysmát
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Vysílání TMC v ČR
Vážení,
dnes jsem znovu objevil „nesrovnalost“ v indikaci RDS TMC na silnici 43828, Záhlinice-Kurovice /okres Kroměříž/, úplná uzavírka, RDS TMC neindikuje, přestože na stránce JSDI je správně indikována a to dokonce 2x.
Poté jsem napsal přes webové rozhraní ze stránky http://www.dopravniinfo.cz dotaz, proč tomu tak není.
Netrvalo 5 minut a přišla mi odpověď, která na rozdíl od dřívějších zkušenosti byla věcná, vysvětlující a se zájmem o vysvětlení. Zde je info /částečně kráceno/:
„Dobrý den.
To, že je v systému událost 2 x je způsobeno tím, že jedna byla doručena z informačního systému Policie ČR a druhá z centrální evidence uzavírek (rozhodnutí MěÚ Kroměříž).
Váš "problém" s navigací není problém. Navigace vám tuto uzavírku nezobrazí, protože neleží na komunikaci, která je obsažena v takzvaných "Location tables" (lokalizační databázi) a údaje RDS-TMC nejsou pro tuto komunikaci vysílány.
Pokusím se to ještě popsat jinak:
Vaše navigace obsahuje v podstatě dva mapové podklady - jeden je kompletní síť komunikací, kterou vidíte na obrazovce. Druhý je právě síť odpovídající lokalizační databázi, která je podstatně "řidší" než síť komunikací a na tato data je navázáno RDS-TMC vysílání.
Na přiložených obrázcích posílám rozdíl mezi oběma podklady. Na prvním z nich vidíte celou síť komunikací.
Na druhém obrázku jsou graficky znázorněny úseky komunikací s uzly z lokalizační databáze. Jak vidíte, komunikace III/43828 není obsažena v datech lokalizační databáze. V navigaci by se vám zobrazily jen ty události, které leží na tazích, které vidíte na obrázku.
S přáním pěkného dne
Pavel Topinka
správce aplikací, podpora SW
e-mail: pavel.topinka@xxxx.cz
VARS BRNO a.s., Kroftova 80c, 616 00 Brno
telefon: +420 531 xxx xxx
fax: +420 531 xxx xxx
http://www.vars.cz”
Další můj dotaz:
„Dobrý den pane Topinko,
Děkuji za fundované a objektivní zdůvodnění a vysvětlení.
Je někde možné najít mapu úseků, které jsou lokalizačními tabulkami pokryty? Respektive, které pokryty nejsou?
Ptám se, protože v nedávné době jsem projížděl stavbou průtahu R43 v Brně a navigace nesignalizovala dopravní omezení. Předpokládám, že lokalizační tabulky plně pokrývají dálnice a rychlostní komunikace, dále snad ještě silnice 1. třídy.
U silnic nižších tříd to zřejmě moc pokryto nebude.
Děkuji Vám za Váš čas a ochotu, přeji pěkný den.
Zdraví
můj podpis
Odpověď:
Dobrý den.
Předpokládáte správně. Lokalizační tabulky pokrývají dálnice, rychlostní silnice, silnice 1. třídy a některé tahy na silnicích 2. třídy.
Bohužel mapu v nějakém přijatelném formátu vám nejsem schopen poskytnout. V našich aplikacích používáme jen data. Obrázek, který jsem vám poslal pochází z obslužného software k přijímači RDS-TMC. Pokud byste se chtěl dozvědět něco konkrétního o aktualizacích a technických parametrech lokalizačních tabulek, obraťte se na společnost CEDA – http://www.ceda.cz – výrobce dat pro ČR.
Že vám navigace něco nesignalizovala může být způsobeno i ztrátou RDS-TMC signálu, případně poskytovatelem (nevím, jestli můžete ručně nastavit poskytovatele). V současné době jsou v ČR 3 stanice, které vysílají RDS-TMC signál:
ČRo 3 Vltava – celorepublikově – vysílá události z Jednotného systému dopravních informací- JSDI (autorizované Národním dopravním informačním centrem – NDIC).
ČRo Regina – lokální vysílání v Praze – události z Dopravního informačního centra v Praze.
O těchto dvou vám mohu podat informace.
Třetí je ČRo 1 Radiožurnál. Bohužel tady přesně nevím, kdo a z jakých zdrojů vysílá.
Další problém je, že každá navigace se chová jinak (mám na mysli různé výrobce) a má možnost jiných nastavení provozu. Také verze lokalizačních tabulek a sítí komunikací v navigacích se vyskytují v přístrojích v mnoha verzích a kombinacích… My se snažíme v rámci licencí udržovat aktuální stav posledních verzí ve všech našich systémech.
Více o tématu se můžete dočíst např. na stránkách:
http://www.rds-tmc.cz/
S přáním pěkného dne
Pavel Topinka
Z uvedeného vyplývá, že jsme zde zřejmě mnohdy žili v omylu, který nám pan Zvára neměl ochotu vysvětlit.
Pan Topinka jasně popsal, že část silnic druhých a nižších tříd pokryta není, dále vzal ve své odpovědi do úvahy rozdílnost vysílaných dat na jednotlivých okruzích a různé vstupy dat do vysílání, a dále dal na vědomí, že v rámci daných licenčních podmínek mají poslední verze lokalizačních tabulek.
Chápu to tak, že pan Topinka se vstřícně a fundovaně, se snahou odpovědět k věci postavil a odpověděl dle mého názoru tak, jak odpověď má vypadat.
Děkuji panu Topinkovi – a srovnávám jeho odpověď s neurčitými frázemi, které zde byly prezentovány v minulosti z Ostravy. V tomto smyslu jej hodlám coby soukromou osobu pozvat na toto fórum a požádat jej o nějaké jednorázové info, případně o trvalejší občasné přispívání a info o vývoji situace.
Doplnění:
původně jsem žádal kolegu Jiráska o názor na založení vlákna Chyby RDS TMC, kde bychom chyby vypisovali a kopie bychom zasílali do JCDI s tím, že by na ně někdo dříve či později musel reagovat a že tato forma nátlaku by vedla ke zkvalitnění RDS TMC.
Po promyšlení jsem dospěl k názoru, že to asi NEMÁ SMYSL - prakticky by se vždy zdůvodnilo lokalizačními tabulkami nebo rozdílnými daty poskytovatele signálu RDS TMC /u TomTomu nevolitelné/.
Pokud máte někdo návrh, jak navázat smysluplnou spolupráci s poskytovateli RDS TMC v široké souvislosti - sem s tím. Jak se zdá, bez aktivního přístupu uživatelů to asi nepůjde.
dnes jsem znovu objevil „nesrovnalost“ v indikaci RDS TMC na silnici 43828, Záhlinice-Kurovice /okres Kroměříž/, úplná uzavírka, RDS TMC neindikuje, přestože na stránce JSDI je správně indikována a to dokonce 2x.
Poté jsem napsal přes webové rozhraní ze stránky http://www.dopravniinfo.cz dotaz, proč tomu tak není.
Netrvalo 5 minut a přišla mi odpověď, která na rozdíl od dřívějších zkušenosti byla věcná, vysvětlující a se zájmem o vysvětlení. Zde je info /částečně kráceno/:
„Dobrý den.
To, že je v systému událost 2 x je způsobeno tím, že jedna byla doručena z informačního systému Policie ČR a druhá z centrální evidence uzavírek (rozhodnutí MěÚ Kroměříž).
Váš "problém" s navigací není problém. Navigace vám tuto uzavírku nezobrazí, protože neleží na komunikaci, která je obsažena v takzvaných "Location tables" (lokalizační databázi) a údaje RDS-TMC nejsou pro tuto komunikaci vysílány.
Pokusím se to ještě popsat jinak:
Vaše navigace obsahuje v podstatě dva mapové podklady - jeden je kompletní síť komunikací, kterou vidíte na obrazovce. Druhý je právě síť odpovídající lokalizační databázi, která je podstatně "řidší" než síť komunikací a na tato data je navázáno RDS-TMC vysílání.
Na přiložených obrázcích posílám rozdíl mezi oběma podklady. Na prvním z nich vidíte celou síť komunikací.
Na druhém obrázku jsou graficky znázorněny úseky komunikací s uzly z lokalizační databáze. Jak vidíte, komunikace III/43828 není obsažena v datech lokalizační databáze. V navigaci by se vám zobrazily jen ty události, které leží na tazích, které vidíte na obrázku.
S přáním pěkného dne
Pavel Topinka
správce aplikací, podpora SW
e-mail: pavel.topinka@xxxx.cz
VARS BRNO a.s., Kroftova 80c, 616 00 Brno
telefon: +420 531 xxx xxx
fax: +420 531 xxx xxx
http://www.vars.cz”
Další můj dotaz:
„Dobrý den pane Topinko,
Děkuji za fundované a objektivní zdůvodnění a vysvětlení.
Je někde možné najít mapu úseků, které jsou lokalizačními tabulkami pokryty? Respektive, které pokryty nejsou?
Ptám se, protože v nedávné době jsem projížděl stavbou průtahu R43 v Brně a navigace nesignalizovala dopravní omezení. Předpokládám, že lokalizační tabulky plně pokrývají dálnice a rychlostní komunikace, dále snad ještě silnice 1. třídy.
U silnic nižších tříd to zřejmě moc pokryto nebude.
Děkuji Vám za Váš čas a ochotu, přeji pěkný den.
Zdraví
můj podpis
Odpověď:
Dobrý den.
Předpokládáte správně. Lokalizační tabulky pokrývají dálnice, rychlostní silnice, silnice 1. třídy a některé tahy na silnicích 2. třídy.
Bohužel mapu v nějakém přijatelném formátu vám nejsem schopen poskytnout. V našich aplikacích používáme jen data. Obrázek, který jsem vám poslal pochází z obslužného software k přijímači RDS-TMC. Pokud byste se chtěl dozvědět něco konkrétního o aktualizacích a technických parametrech lokalizačních tabulek, obraťte se na společnost CEDA – http://www.ceda.cz – výrobce dat pro ČR.
Že vám navigace něco nesignalizovala může být způsobeno i ztrátou RDS-TMC signálu, případně poskytovatelem (nevím, jestli můžete ručně nastavit poskytovatele). V současné době jsou v ČR 3 stanice, které vysílají RDS-TMC signál:
ČRo 3 Vltava – celorepublikově – vysílá události z Jednotného systému dopravních informací- JSDI (autorizované Národním dopravním informačním centrem – NDIC).
ČRo Regina – lokální vysílání v Praze – události z Dopravního informačního centra v Praze.
O těchto dvou vám mohu podat informace.
Třetí je ČRo 1 Radiožurnál. Bohužel tady přesně nevím, kdo a z jakých zdrojů vysílá.
Další problém je, že každá navigace se chová jinak (mám na mysli různé výrobce) a má možnost jiných nastavení provozu. Také verze lokalizačních tabulek a sítí komunikací v navigacích se vyskytují v přístrojích v mnoha verzích a kombinacích… My se snažíme v rámci licencí udržovat aktuální stav posledních verzí ve všech našich systémech.
Více o tématu se můžete dočíst např. na stránkách:
http://www.rds-tmc.cz/
S přáním pěkného dne
Pavel Topinka
Z uvedeného vyplývá, že jsme zde zřejmě mnohdy žili v omylu, který nám pan Zvára neměl ochotu vysvětlit.
Pan Topinka jasně popsal, že část silnic druhých a nižších tříd pokryta není, dále vzal ve své odpovědi do úvahy rozdílnost vysílaných dat na jednotlivých okruzích a různé vstupy dat do vysílání, a dále dal na vědomí, že v rámci daných licenčních podmínek mají poslední verze lokalizačních tabulek.
Chápu to tak, že pan Topinka se vstřícně a fundovaně, se snahou odpovědět k věci postavil a odpověděl dle mého názoru tak, jak odpověď má vypadat.
Děkuji panu Topinkovi – a srovnávám jeho odpověď s neurčitými frázemi, které zde byly prezentovány v minulosti z Ostravy. V tomto smyslu jej hodlám coby soukromou osobu pozvat na toto fórum a požádat jej o nějaké jednorázové info, případně o trvalejší občasné přispívání a info o vývoji situace.
Doplnění:
původně jsem žádal kolegu Jiráska o názor na založení vlákna Chyby RDS TMC, kde bychom chyby vypisovali a kopie bychom zasílali do JCDI s tím, že by na ně někdo dříve či později musel reagovat a že tato forma nátlaku by vedla ke zkvalitnění RDS TMC.
Po promyšlení jsem dospěl k názoru, že to asi NEMÁ SMYSL - prakticky by se vždy zdůvodnilo lokalizačními tabulkami nebo rozdílnými daty poskytovatele signálu RDS TMC /u TomTomu nevolitelné/.
Pokud máte někdo návrh, jak navázat smysluplnou spolupráci s poskytovateli RDS TMC v široké souvislosti - sem s tím. Jak se zdá, bez aktivního přístupu uživatelů to asi nepůjde.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Tonny v první řadě díky za to všechno, co jsi popsal, malinko se mi rozsvítilo, taky se mi vybavili přípomínky už nevím koho, že základ je v lokalizačních tabulkách..... ale jestli tyhle tabulky máme v navigacích a podle toho jaké máme podle toho něco vidíme nebo jsou to jen jakési tabulky systému TMC-RDS někde v JSDI.... to ještě nevím......, časem se to tady určitě dočtu.
Ten nápad sem pozvat toho pána, co sis s ním psal je myslím dobrý, určitěby diskuze mohla být úplně o něčem jiném než s panem Zvárou
Ten nápad sem pozvat toho pána, co sis s ním psal je myslím dobrý, určitěby diskuze mohla být úplně o něčem jiném než s panem Zvárou
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysílání TMC v ČR
Problém lokalizačních tabulek trochu znám (snad ). Pan Topinka má samozřejmě pravdu a dokázal to i velice srozumitelně popsat
Mnoho problémů zde již bylo rozbíráno v různých vláknech.
1. Aktuálnost lokalizačních tabulek dodávaných výrobci mapových podkladů. Ono to není nic laciného, proto se často nehrnou do update u nových map
2. Princip tabulek obecně. Když jsem se o to trochu zajímal, trvalo mi dost dlouhou dobu, než jsem to pochopil. Původně jsem se laicky domníval, že info RDS/TMC funguje na principu souřadnic . Proto občas také ty stížnosti typu - událost byla na 78km a systém to hlásil na 75km. Chyba, systém to hlásí správně - zjednodušeně, dle lok. tabulek v úseku od 75 do 80km.
3. Samozřejmě nejsou pokryty VŠECHNY silnice v ČR. A ty co jsou pokryty, tak mají různou "hustotu" pokrytí, děleni. Města a pod. jsou pokryty jeměji, dálnice hruběji.
Další otázka je kapacita systému RDS/TMC. Objem dat, který je schopen přenést. Někde jsem se to tady na fóru snažil popsat. Prostě - do systému se nevejdou všechny události. A někdo musí rozhodnout, co tam pustit, a co ne. Rozhodnout dle důležitosti. A každý uživatel vidí tu důležitost ze svého pohledu jinak.
Co mi však vadí je AKTUÁLNOST dat. Kolikrát jsem se setkal s info - nehoda, neprůjezdné. Vykašlal jsem se na to, jel dál a hle - nehoda byla odstraněna, místo je v poho průjezdné, kolony se rozjely. Pouze se "dočišťují" pozůstatky nehody. Případně opačně - nehoda, zkolabovaný průjezd, zasahuje vrtulník. Naděje na průjezd nejdříve za hodinu. A RDS/TMC hlásí drobnou kolizi s nízkou důležitostí.
než to naklepu, freewall zase rychleší, mne z toho
Mnoho problémů zde již bylo rozbíráno v různých vláknech.
1. Aktuálnost lokalizačních tabulek dodávaných výrobci mapových podkladů. Ono to není nic laciného, proto se často nehrnou do update u nových map
2. Princip tabulek obecně. Když jsem se o to trochu zajímal, trvalo mi dost dlouhou dobu, než jsem to pochopil. Původně jsem se laicky domníval, že info RDS/TMC funguje na principu souřadnic . Proto občas také ty stížnosti typu - událost byla na 78km a systém to hlásil na 75km. Chyba, systém to hlásí správně - zjednodušeně, dle lok. tabulek v úseku od 75 do 80km.
3. Samozřejmě nejsou pokryty VŠECHNY silnice v ČR. A ty co jsou pokryty, tak mají různou "hustotu" pokrytí, děleni. Města a pod. jsou pokryty jeměji, dálnice hruběji.
Další otázka je kapacita systému RDS/TMC. Objem dat, který je schopen přenést. Někde jsem se to tady na fóru snažil popsat. Prostě - do systému se nevejdou všechny události. A někdo musí rozhodnout, co tam pustit, a co ne. Rozhodnout dle důležitosti. A každý uživatel vidí tu důležitost ze svého pohledu jinak.
Co mi však vadí je AKTUÁLNOST dat. Kolikrát jsem se setkal s info - nehoda, neprůjezdné. Vykašlal jsem se na to, jel dál a hle - nehoda byla odstraněna, místo je v poho průjezdné, kolony se rozjely. Pouze se "dočišťují" pozůstatky nehody. Případně opačně - nehoda, zkolabovaný průjezd, zasahuje vrtulník. Naděje na průjezd nejdříve za hodinu. A RDS/TMC hlásí drobnou kolizi s nízkou důležitostí.
než to naklepu, freewall zase rychleší, mne z toho
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Vysílání TMC v ČR
K lokalizačním tabulkám - jak se zdá, poslední jsou 3.0 ve verzi 2.54, vydané vloni na jaře a uvolněné do systému v roce 2009.
Organizací TISA (Traveller Information Services Association) dne 6. února byly schváleny a certifikovány lokalizační tabulky České republiky verze 3.0.
Jedná se o aktualizovanou verzi lokalizačních tabulek v2.41, došlo k zpřesnění a rozšíření lokalizovaných úseků. Naše společnost, stejně jako v předcházejících letech, zajišťuje distribuci dat i souvisejícího Katalogu událostí (viz. ČSN EN ISO 14819-2).
Lokalizační tabulky byly vytvořeny společností CEDA v souladu s normou EN ISO 14819-3:2001. Pokryty jsou dálnice, silnice 1. a 2. třídy, spojovací komunikace 3. třídy a vybraná uliční síť v krajských městech. Kódování atributových dat je dostupné ve formátu win1250 nebo ASCII.
Implementace této verze LT do datového skladu národního systému poskytování aktuálních dopravních informací (NDIC na SDB Ostrava) je plánována na druhé čtvrtletí tohoto roku /myšleno 2009 - zpráva byla vydána 13.2.2009.
Zdroj a schematická mapka lokací:
http://www.ceda.cz/index.php?option=com ... Itemid=149
Pro Slovensko:
http://www.ceda.cz/index.php?option=com ... Itemid=206
Organizací TISA (Traveller Information Services Association) dne 6. února byly schváleny a certifikovány lokalizační tabulky České republiky verze 3.0.
Jedná se o aktualizovanou verzi lokalizačních tabulek v2.41, došlo k zpřesnění a rozšíření lokalizovaných úseků. Naše společnost, stejně jako v předcházejících letech, zajišťuje distribuci dat i souvisejícího Katalogu událostí (viz. ČSN EN ISO 14819-2).
Lokalizační tabulky byly vytvořeny společností CEDA v souladu s normou EN ISO 14819-3:2001. Pokryty jsou dálnice, silnice 1. a 2. třídy, spojovací komunikace 3. třídy a vybraná uliční síť v krajských městech. Kódování atributových dat je dostupné ve formátu win1250 nebo ASCII.
Implementace této verze LT do datového skladu národního systému poskytování aktuálních dopravních informací (NDIC na SDB Ostrava) je plánována na druhé čtvrtletí tohoto roku /myšleno 2009 - zpráva byla vydána 13.2.2009.
Zdroj a schematická mapka lokací:
http://www.ceda.cz/index.php?option=com ... Itemid=149
Pro Slovensko:
http://www.ceda.cz/index.php?option=com ... Itemid=206
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Děkuji za objasňující informace. Jenom mě zarazilo, že ČRo3 v tuto chvíli vypadá jako celorepublikový zdroj RDS-TMC, ale odkud čerpá ČRo1 se neví.
Jelikož Garmin je naprogramovaný tak, že bere nejsilnější stanici (režim auto), tak má uživatel Garminu problém, protože se jaxi nepředpokládalo, že zdroj dat RDS-TMC může být různý...
Dám RDS-TMC šanci, v Praze ladím Reginu a mimo Prahu se pokusím do Garminu dostat Vltavu. A uvidíme.
Jelikož Garmin je naprogramovaný tak, že bere nejsilnější stanici (režim auto), tak má uživatel Garminu problém, protože se jaxi nepředpokládalo, že zdroj dat RDS-TMC může být různý...
Dám RDS-TMC šanci, v Praze ladím Reginu a mimo Prahu se pokusím do Garminu dostat Vltavu. A uvidíme.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Vysílání TMC v ČR
Pánové, já nevím, ale pořád slyším výmluvy...Jednou na lokalizační tabulky, podruhé na nejednotnost systému atd atd....Ale jakto že RDS-TMC v pohodě funguje například v Německu ??? Nebude to tím, že je tam z větší míry eliminován lidský činitel, protože systém si bere data z elektronického a optického snímání dopravy, aniž by do toho nějaký člověk zanášel své chyby....Těmi chybami myslím liknavost, lenost a to, co je v poslední době v tomto státě módou - naprostá neschopnost a neochota vzít na sebe jakoukoliv odpovědnost za nějaké rozhodnutí....
Re: Vysílání TMC v ČR
Nějak se v tom taky neorientuji. Na jednu stranu si velice vážím vstřícnosti pana Topinky, který odpovídal zcela jinak než vloni pan Zvára, na druhou stranu si kladu otázku, proč to "venku" funguje a u nás ne?
Rozumím tomu, že se dá problém rozdělit do roviny
- LIDSKÉ.
Zde objektivně přiznávám pokrok - už se nestává tak hrůzně často, že by dlouhodobá uzavírka nebyla indikována. Stává se ale stále, že systém - a teď mám na mysli nejen RDS TMC, ale přímo mapu na stránkách http://www.dopravniinfo.cz neindikuje zprávy, které jsou už "staré" - tedy které např. regionální radia nebo Impuls "dávno" hlásil. A to se týká jak situací vnikajících, tak situací končících. Je zřejmé, že přenos informací na JCDI /NDIC - nebo jak se to jmenuje, prostě do Ostravy/ ještě stále není dokonalý. Už jsem tu jednou psal - kdyby okopírovali Impuls, zřídili SMS nebo TELEFONNÍ LINKU, MĚLI BY I INFO POSTARÁNO.
- TECHNICKÉ.
Tady bude asi zakopaný pes v těch slavných lokalizačních tabulkách. Snažím se chápat, že jsme 100 let za opicemi a to, co v Rakousku a v Německu mají vyřešeno se u nás teprve "koordinuje". Čemu nerozumím je to, ŽE SE TO ŘEŠÍ DLOUHO A ZBYTEČNĚ MEGALOMANSKY - viz nedávný odkaz zde na "organizační strukturu".
Neodpustím si jeden příklad:
Trasa dnes, v 8:00, Hodonín Praha - RDS TMC indikuje práci na silnici na D1v úseku Brno centrum, Brno západ. Zkontroluji to na mapě http://www.dopravniinfo.cz, ano OK. Dám tedy v navigaci "Minimalizovat zpoždění".
Navigace mne tedy naviguje přes sjezd BRNO centrum na ulici Vídeňskou. V čem je problém?
Jen v tom, že tento sjezd je i dle mapy na http://www.dopravniinfo.cz uzavřen. Je zřejmé, že lokalizační tabulky jsou dosud "hodně řídké" a neumí uzavřít sjezd či nájezd na dálnici - umí zřejmě uzavřít jen úseky mezi těmito body.
Krátce a stručně - kdybych tuto trasu jel, tak indikace RDS TMC sice indikuje zdržení na dálnici, ale po přepočtu trasy mne pošle do uzavřeného sjezdu!! A to se bavíme o dálnici!!!! Dá se tedy konstatovat, že dopravní omezení na NÁJEZDU nebo SJEZDU na dálnici RDS TMC z principu nedostatečně "hustých" lokalizačních tabulek NEUMÍ indikovat.
Proč se tedy koordinace neubírá i tímto směrem? Myslím, že za tu dobu, co se systém ve ZKUŠEBNÍM provozu - JAK JE STÁLE NA STRÁNCE PSÁNO - by už i v této oblasti měl být vidět pokrok. Ono totiž už v roce 2006 měl být materiál o postupu prací ve vládě. ale jak se zdá, není zájem to řešit. Nebo se to možná řeší, ale tak, že v konečném důsledku je systém nepoužitelný.
Nebo že by pánové z "centra" v Ostravě jezdili podle stránek http://www.dopravniinfo.cz?
Rozumím tomu, že se dá problém rozdělit do roviny
- LIDSKÉ.
Zde objektivně přiznávám pokrok - už se nestává tak hrůzně často, že by dlouhodobá uzavírka nebyla indikována. Stává se ale stále, že systém - a teď mám na mysli nejen RDS TMC, ale přímo mapu na stránkách http://www.dopravniinfo.cz neindikuje zprávy, které jsou už "staré" - tedy které např. regionální radia nebo Impuls "dávno" hlásil. A to se týká jak situací vnikajících, tak situací končících. Je zřejmé, že přenos informací na JCDI /NDIC - nebo jak se to jmenuje, prostě do Ostravy/ ještě stále není dokonalý. Už jsem tu jednou psal - kdyby okopírovali Impuls, zřídili SMS nebo TELEFONNÍ LINKU, MĚLI BY I INFO POSTARÁNO.
- TECHNICKÉ.
Tady bude asi zakopaný pes v těch slavných lokalizačních tabulkách. Snažím se chápat, že jsme 100 let za opicemi a to, co v Rakousku a v Německu mají vyřešeno se u nás teprve "koordinuje". Čemu nerozumím je to, ŽE SE TO ŘEŠÍ DLOUHO A ZBYTEČNĚ MEGALOMANSKY - viz nedávný odkaz zde na "organizační strukturu".
Neodpustím si jeden příklad:
Trasa dnes, v 8:00, Hodonín Praha - RDS TMC indikuje práci na silnici na D1v úseku Brno centrum, Brno západ. Zkontroluji to na mapě http://www.dopravniinfo.cz, ano OK. Dám tedy v navigaci "Minimalizovat zpoždění".
Navigace mne tedy naviguje přes sjezd BRNO centrum na ulici Vídeňskou. V čem je problém?
Jen v tom, že tento sjezd je i dle mapy na http://www.dopravniinfo.cz uzavřen. Je zřejmé, že lokalizační tabulky jsou dosud "hodně řídké" a neumí uzavřít sjezd či nájezd na dálnici - umí zřejmě uzavřít jen úseky mezi těmito body.
Krátce a stručně - kdybych tuto trasu jel, tak indikace RDS TMC sice indikuje zdržení na dálnici, ale po přepočtu trasy mne pošle do uzavřeného sjezdu!! A to se bavíme o dálnici!!!! Dá se tedy konstatovat, že dopravní omezení na NÁJEZDU nebo SJEZDU na dálnici RDS TMC z principu nedostatečně "hustých" lokalizačních tabulek NEUMÍ indikovat.
Proč se tedy koordinace neubírá i tímto směrem? Myslím, že za tu dobu, co se systém ve ZKUŠEBNÍM provozu - JAK JE STÁLE NA STRÁNCE PSÁNO - by už i v této oblasti měl být vidět pokrok. Ono totiž už v roce 2006 měl být materiál o postupu prací ve vládě. ale jak se zdá, není zájem to řešit. Nebo se to možná řeší, ale tak, že v konečném důsledku je systém nepoužitelný.
Nebo že by pánové z "centra" v Ostravě jezdili podle stránek http://www.dopravniinfo.cz?
Naposledy upravil(a) Tonny dne 9.5.2010, 10:06, celkem upraveno 2 x.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Možná by stálo za to,
aby si někdo z kompetentních konečně uvědomil, že navigace Garmin, Tomtom a kdo ví které další nemají možnost volby poskytovatele. Na námitku, že jiné navigace to "umí" se ptám: V Rakousku, Německu i jinde se používá stejný Garmin a stejný Tomtom a fungují tam. Proč u nás ne?
Takže koncepce rozdílných vysílacích okruhů se z tohoto pohledu nejeví jako optimální.
Opět se dá namítnout, ře RDSTMC je pouze omezeně propustné, co se objemu dat týká.
Dotaz: proč vysílač u Plzně vysílá data o omezení u Břeclavi?
Znovu se dostáváme k různým vysílacím okruhům - teď už ale ne ve smyslu různých poskytovatelů dat, ale filtrace dat pro danou oblast. A tohle mají pravděpodobně jinde vyřešeno.
V součinnosti s použitelnými lokalizačními tabulkami by to problém vyřešilo.
Na řešení koncepčních, technických, mapových a jiných problémů jsou hodně dobře placení lidi - a snad už nastává doba, kdy by se těchto lidí měl někdo zeptat -
otázka nezní jak a do kdy to udělat, otázka zní jak to udělali jinde, proč to u nás nejde a jinde ano.
aby si někdo z kompetentních konečně uvědomil, že navigace Garmin, Tomtom a kdo ví které další nemají možnost volby poskytovatele. Na námitku, že jiné navigace to "umí" se ptám: V Rakousku, Německu i jinde se používá stejný Garmin a stejný Tomtom a fungují tam. Proč u nás ne?
Takže koncepce rozdílných vysílacích okruhů se z tohoto pohledu nejeví jako optimální.
Opět se dá namítnout, ře RDSTMC je pouze omezeně propustné, co se objemu dat týká.
Dotaz: proč vysílač u Plzně vysílá data o omezení u Břeclavi?
Znovu se dostáváme k různým vysílacím okruhům - teď už ale ne ve smyslu různých poskytovatelů dat, ale filtrace dat pro danou oblast. A tohle mají pravděpodobně jinde vyřešeno.
V součinnosti s použitelnými lokalizačními tabulkami by to problém vyřešilo.
Na řešení koncepčních, technických, mapových a jiných problémů jsou hodně dobře placení lidi - a snad už nastává doba, kdy by se těchto lidí měl někdo zeptat -
otázka nezní jak a do kdy to udělat, otázka zní jak to udělali jinde, proč to u nás nejde a jinde ano.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysílání TMC v ČR
ad 1/ Mnohokrát popsáno: ČRo1 - Zelená vlna, Global assistance - celoplošný, čerpají z JDSI (dopravni info) + vlastní zpravodajové a zpravodajové Zelené vlny. Informace "redukovány" na globální pokrytí ČR.eidz píše:..... Jenom mě zarazilo, že ČRo3 v tuto chvíli vypadá jako celorepublikový zdroj RDS-TMC, ale odkud čerpá ČRo1 se neví.
Jelikož Garmin je naprogramovaný tak, že bere nejsilnější stanici (režim auto), tak má uživatel Garminu problém, protože se jaxi nepředpokládalo, že zdroj dat RDS-TMC může být různý...
Regina - dtto zaměřeno lokálně na vetší aglomerace, místně (např Praha). Informace redukovány na dotčenou oblast, více detailnější.
Vltava - JSDI
ad 2/ toto je problém více navigací, u TomToma ani nezjistíš co přijímáš (při automatickém nastavení - abych nebyl napaden za dezinformaci)
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Vysílání TMC v ČR
ad 2/ toto je problém více navigací, u TomToma ani nezjistíš co přijímáš (při automatickém nastavení - abych nebyl napaden za dezinformaci)
Při jakémkoli nastavení - i při ruční volbě kmitočtu se TomTom při ztrátě signálu přeladí na zřejmě nejsilnější signál - vyzkoušeno mnohokrát v oblasti vysílače Babí lom Hodonín - už několikrát jsem tu popisoval nesmysly na D2 v oblasti Hustopečí, kdy se signál v úseku několika málo km opakovaně přeladí a signalizace se mění co pár stovek metrů.
Při jakémkoli nastavení - i při ruční volbě kmitočtu se TomTom při ztrátě signálu přeladí na zřejmě nejsilnější signál - vyzkoušeno mnohokrát v oblasti vysílače Babí lom Hodonín - už několikrát jsem tu popisoval nesmysly na D2 v oblasti Hustopečí, kdy se signál v úseku několika málo km opakovaně přeladí a signalizace se mění co pár stovek metrů.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Prosím ctěné návštěvníky fora...
Pozval jsem na toto forum pana Topinku - viz níže - který velmi vstřícně a fundovaně odpověděl na některé dotazy.
Chci říci, že pan Topinka nezodpovídá za system a jeho koncepci, není tedy pro nás oponentem a pokud nám zde bude na něco odpovídat a vysvětlovat, bude to jeho dobrá vůle.
Není naším protivníkem, proto žádám, aby pokud přijde jste se jej ptali věcně, bez emocí a brali jeho odpovědi jako daný stav, který pan Topinka nemůže ovlivnit.
Myslím, že např. vysvětlení pokratí lokalizačních tabulek mnohým hodně dalo - a třeba se dozvíme víc .
Děkuji.
Dobrý den,
Děkuji za vysvětlení a objasnění.
Pane Topinko, dovolte, abych vysvětlil i já o co vlastně jde.
Na serveru http://www.poi.cz /což je server zabývající se „body zájmu“ – tedy poi do navigací/ běží fórum, kde se diskutují a probírají „různé“ věci ohledně této problematiky.
V době asi před dvěma-třemi lety se začaly i u nás, tedy v ČR více propagovat navigace s RDS TMC a spousta lidí z tohoto fóra si tento systém pořídila.
Po vzoru Impulsu a některých komerčních radiostanic,které mají více či méně aktuální dopravní zpravodajství jsme trošku doufali, že systém bude života schopný – v Rakousku a Německu není problém mít zapnutý automatický přepočet trasy, tam to prostě funguje. Bohužel, praxe ukazuje, že v ČR je z různých důvodů /jakých???/ tento sytém pro uplatnění v navigaci téměř nepoužitelný. Už se sice za ty dva roky podařilo odstranit fatální chyby stylu „opačný“ směr uzavírky, ale sám jistě víte, že ne vše je dokonalé a v praxi se jezdit podle RDS TMC opravdu nedá.
Přes asi rokem se na zmíněné forum - http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998 po pozvání několikrát přihlásil i pan Zvára - koordinátor „Centra“ v Ostravě. Bohužel, jeho retorika nebyla na foru přijata, protože některé věci nedokázal vysvětlit a poté přestal komunikovat.
Dovoluji si Vás požádat o laskavost – bylo by možné na zmíněné forum přidat nějaké vyjádření a vysvětlení, proč to či ono finguje tak jak funguje a naopak, něco i nefunguje?
Nejde o to, aby došlo k názorovému střetu, ale komunita uživatelů navigací RDS TMC už dva roky a více poukazuje na chyby v signalizaci bez jakékoli odezvy. Jsem přesvědčený, že pokud by se dalo vyjádření, kde by byly popsány současné technické a organizační možnosti systemu, došlo by k pochopení situace a negativní emoce, které se zde postupem doby „vybudovaly“ vůči RDS TMC by se znalostí věci mohly změnit.
Závěrem bych rád dodal, že celý problém komunity na poi.cz spočívá v tom, že parta lidí, která o navigacích „něco ví“ a denně je používá, tedy cílová skupina služby RDS TMC je z procesu „sbírání dat“ vyloučena.
Proto bych vás rád pozval na http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998 a žádám vás o třeba jednorázový článek, který by vysvětlil daný stav a nastínil, co se dá v nějakém blízkém časovém horizontu očekávat. Je zřejmé, že asi nebudete moci vystoupit oficiálně, ale coby názor soukromé osoby by nás to hodně moc zajímalo.
Děkuji, zdravím a věřím, že se „neleknete“.
Zdraví vás
Antonín Hnilica,
na http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998
coby Tonny
P.S.
Otázky k diskusi:
- více vysílaných okruhů z různých poskytovatelů, přitom Garmin a TOMTOM neumí zvolit poskytovatele, důsledky tohoto v praxi
- vliv lidských chyb /zadavatelů dat/ na signalizaci RDS TMC
- vliv technických omezení, propustnost RDS TMC
- úroveň RDS TMC u nás a „venku“
- výhled a postup řešení
- váš názor na současný „sběr aktuálních dat“ -tedy vyloučení řidičů z tohoto procesu
Děkuji.
Pozval jsem na toto forum pana Topinku - viz níže - který velmi vstřícně a fundovaně odpověděl na některé dotazy.
Chci říci, že pan Topinka nezodpovídá za system a jeho koncepci, není tedy pro nás oponentem a pokud nám zde bude na něco odpovídat a vysvětlovat, bude to jeho dobrá vůle.
Není naším protivníkem, proto žádám, aby pokud přijde jste se jej ptali věcně, bez emocí a brali jeho odpovědi jako daný stav, který pan Topinka nemůže ovlivnit.
Myslím, že např. vysvětlení pokratí lokalizačních tabulek mnohým hodně dalo - a třeba se dozvíme víc .
Děkuji.
Dobrý den,
Děkuji za vysvětlení a objasnění.
Pane Topinko, dovolte, abych vysvětlil i já o co vlastně jde.
Na serveru http://www.poi.cz /což je server zabývající se „body zájmu“ – tedy poi do navigací/ běží fórum, kde se diskutují a probírají „různé“ věci ohledně této problematiky.
V době asi před dvěma-třemi lety se začaly i u nás, tedy v ČR více propagovat navigace s RDS TMC a spousta lidí z tohoto fóra si tento systém pořídila.
Po vzoru Impulsu a některých komerčních radiostanic,které mají více či méně aktuální dopravní zpravodajství jsme trošku doufali, že systém bude života schopný – v Rakousku a Německu není problém mít zapnutý automatický přepočet trasy, tam to prostě funguje. Bohužel, praxe ukazuje, že v ČR je z různých důvodů /jakých???/ tento sytém pro uplatnění v navigaci téměř nepoužitelný. Už se sice za ty dva roky podařilo odstranit fatální chyby stylu „opačný“ směr uzavírky, ale sám jistě víte, že ne vše je dokonalé a v praxi se jezdit podle RDS TMC opravdu nedá.
Přes asi rokem se na zmíněné forum - http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998 po pozvání několikrát přihlásil i pan Zvára - koordinátor „Centra“ v Ostravě. Bohužel, jeho retorika nebyla na foru přijata, protože některé věci nedokázal vysvětlit a poté přestal komunikovat.
Dovoluji si Vás požádat o laskavost – bylo by možné na zmíněné forum přidat nějaké vyjádření a vysvětlení, proč to či ono finguje tak jak funguje a naopak, něco i nefunguje?
Nejde o to, aby došlo k názorovému střetu, ale komunita uživatelů navigací RDS TMC už dva roky a více poukazuje na chyby v signalizaci bez jakékoli odezvy. Jsem přesvědčený, že pokud by se dalo vyjádření, kde by byly popsány současné technické a organizační možnosti systemu, došlo by k pochopení situace a negativní emoce, které se zde postupem doby „vybudovaly“ vůči RDS TMC by se znalostí věci mohly změnit.
Závěrem bych rád dodal, že celý problém komunity na poi.cz spočívá v tom, že parta lidí, která o navigacích „něco ví“ a denně je používá, tedy cílová skupina služby RDS TMC je z procesu „sbírání dat“ vyloučena.
Proto bych vás rád pozval na http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998 a žádám vás o třeba jednorázový článek, který by vysvětlil daný stav a nastínil, co se dá v nějakém blízkém časovém horizontu očekávat. Je zřejmé, že asi nebudete moci vystoupit oficiálně, ale coby názor soukromé osoby by nás to hodně moc zajímalo.
Děkuji, zdravím a věřím, že se „neleknete“.
Zdraví vás
Antonín Hnilica,
na http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=998
coby Tonny
P.S.
Otázky k diskusi:
- více vysílaných okruhů z různých poskytovatelů, přitom Garmin a TOMTOM neumí zvolit poskytovatele, důsledky tohoto v praxi
- vliv lidských chyb /zadavatelů dat/ na signalizaci RDS TMC
- vliv technických omezení, propustnost RDS TMC
- úroveň RDS TMC u nás a „venku“
- výhled a postup řešení
- váš názor na současný „sběr aktuálních dat“ -tedy vyloučení řidičů z tohoto procesu
Děkuji.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...