Mohl by být odkaz? Nebo se jedná o diskusi na navigovat.cz? Díky...tascert píše:Tak jsem si na MM přečetl....
Už je konec září
Re: Už je konec září
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Už je konec září
Článek Marka Lutonského na navigovat.cz. Sorry za dezinformaci.
Re: Už je konec září
Brát to sportovně ?
Firmy nás stále balamutí a lákají na technické výstřelky, které spíše než reálnou funkční záležitost představují sen pubertálního scifisty.
IQ routes, které sbírají údaje o vašem pohybu po silnicích ? Velký bratr se dívá skutečně pečlivě.
TT Share, které je stejně v konečném důsledku filtrováno a úpravy, které se dostanou do rukou jiným uživatelům ? Při volbě "několik" (nejnižší možné nastavení) - na okreskách asi moc uživatelů nejezdí, tím spíše málo z těch, kteří jsou dostatečně technicky zdatní a seriózní, aby pečlivě zaznamenali změny (navíc stejným způsobem).
RDS-TMC, které by mělo poskytovat informace co nejrychleji, protože naše zemička je malá a přejet ji z jednoho konce na druhý není jako Německo. Když vám při cestě z Brna do Prahy nahlásí ucpanou dálnici, jste už dávno v koloně a sjezd jste minuly zákonem schválnosti kilometr zpět (taky už jsem na D1 párkrát couval).
Funkční Realitou budou podobné vymoženosti dostupné ne za několik týdnů nebo měsíců, ale spíše pár let. Samoparkovací systémy taky existují už dnes a kdo z nás takto vybavený vůz má ?
Berte to prosím jen jako úvahu nad reklamní masáží, která nás láká a slibuje nesplnitelné.
Firmy nás stále balamutí a lákají na technické výstřelky, které spíše než reálnou funkční záležitost představují sen pubertálního scifisty.
IQ routes, které sbírají údaje o vašem pohybu po silnicích ? Velký bratr se dívá skutečně pečlivě.
TT Share, které je stejně v konečném důsledku filtrováno a úpravy, které se dostanou do rukou jiným uživatelům ? Při volbě "několik" (nejnižší možné nastavení) - na okreskách asi moc uživatelů nejezdí, tím spíše málo z těch, kteří jsou dostatečně technicky zdatní a seriózní, aby pečlivě zaznamenali změny (navíc stejným způsobem).
RDS-TMC, které by mělo poskytovat informace co nejrychleji, protože naše zemička je malá a přejet ji z jednoho konce na druhý není jako Německo. Když vám při cestě z Brna do Prahy nahlásí ucpanou dálnici, jste už dávno v koloně a sjezd jste minuly zákonem schválnosti kilometr zpět (taky už jsem na D1 párkrát couval).
Funkční Realitou budou podobné vymoženosti dostupné ne za několik týdnů nebo měsíců, ale spíše pár let. Samoparkovací systémy taky existují už dnes a kdo z nás takto vybavený vůz má ?
Berte to prosím jen jako úvahu nad reklamní masáží, která nás láká a slibuje nesplnitelné.
TT GO 730 , Apl. 8.300 , RDS-TMC , TT Home 2.5.2.60 , Mapa : Western and Central Europe v.815.2003
Re: Už je konec září
Ukazuje někomu to slavné TMS uzávěru jízdního pásu silnice Praha-Příbram ve směru na Příbram cca mezi Jílovištěm a Řitkou? Pokud ano, od kdy do kdy?
EDIT: Na http://www.dopravniinfo.cz/default.aspx o tom není (překvapivě ) nic, a přitom podle délky uzavírky to nevypadá, že by to byla záležitost na dnešní dopoledne .
EDIT: Na http://www.dopravniinfo.cz/default.aspx o tom není (překvapivě ) nic, a přitom podle délky uzavírky to nevypadá, že by to byla záležitost na dnešní dopoledne .
Naposledy upravil(a) Docent dne 16.10.2008, 7:36, celkem upraveno 1 x.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Už je konec září
Nedávno jsem tu dal zprávu o způsobu prezentace firmy TOMTOM na Invexu - někteří však nepochopili, že přesně to, co jsi, mušketýre, správně pojmenoval jsem kritizoval i já. Ne snad to, že některé věci nefungují tak, jak by měly, ale způsob, jakým jsou nám předkládány.DArtagnan píše:Brát to sportovně ?....Berte to prosím jen jako úvahu nad reklamní masáží, která nás láká a slibuje nesplnitelné.
Kdybych byl v problematice neorientovaný, tam bych musel prezentaci TOMTOMa jen a jen pochválit a v případě zájmu bych si ji šel po INVEXU koupit. Jako člověk, který má TOMTOMa , který čte mimo jiné toto forum musím říct, že i tebou zmiňované funkce jsou opravdu více reklamní tah.
MapShare, přijde mi to, že celá funkce slouží jen ke sbírání dat a TOMTOM tato data dává jako protihodnotu firmě, tvořící mapy. Když zde čtu , kolik kdo z nás dal oprav, a ptám se, k čemu to je? Já sám v oblasti Hodonína zadal v létě desítky, možná přes sto oprav, doplnil jsem rychlosti, kde nebyly, doplnil jednosměrky, - jenže to bylo v mapě 7.20x - ted mám 7.25x - ejhle - nic. Že bych to třeba jako zadával znovu?
IQ ROUTES? Na radu zde diskutujících jsem si po Invexu důkladně prostudoval veškeré dostupné materiály, porovnal to z výsledkem prezentace a stejně tvrdím, že IQ ROUTES v našich podmínkách nic neřeší. Jen sleduje, kdy se která navigace pohybuje a kam, a jak dlouho jí to trvalo - praktický výsledek pro zlepšení navigování zatím neznám. Vždyť i prezentátor na Invexu vydával IQ ROUTES za funkci, která mne - pokud dnes zatvrdnu někde v zácpě zítra pošle jinudy. A na dotaz proč, když zítra trasa může být volná, cosi zakoktal. Dle mého názoru je IQ ROUTES navigování při zakalkulování jakýchsi fiktivních, zprůměrovaných dat, která nají se skutečností v daný moment málo společného.
RDS TMC , to je v tomto absurdistánu kapitola sama pro sebe, - neberu nikomu iluze, ale data RDS TMC mají a ještě dlouho budou mít stejnou informační hodnotu, jako zpráva, že některé významné celebritě včera na mejdanu vypadlo ňadro že dotyčná odcházela za doprovodu pána XY ve 2:20 ráno.
Kdyby raději byla funkce, která by pro účel výpočtu trasy penalizovala odbočování vlevo /např. na 1/43 - směr Svitavy - není problém stát 20 minut v koloně na odbočení/, nebo funkce, která by mne při volbě nejrychlejší trasy neposlala cca o 25 km delší trasou, když časová úspora je 2 minuty. Příklad Hodonín - Vyškov. Nejrychlejší trasa přes D2, BRNO 1:08, 99,8 km, s vyloučením D2 je to 1:10, 64.3 km.
Jinak se mám fajn... Jen jsem opět zjistil, že za peníze daňového poplatníka si pár lidí a firem namastí kapsy a nakonec, systém se dá budovat dlouhá léta - to, že nefunguje je nepodstatné.
Abych se vrátil k tématu - reklamní masáž je až neskutečně agresivní a ne všechno, a to i v zásadních otázkách je tak, jak reklama popisuje - to víme. My si můžeme psát na forech, nebo dopisovat si s panem Zvárou z JSDI, mmch už tři dny čekám odpověď - a věřit, že to snad jednou k něčemu bude.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Už je konec září
Omyl, TomTom před časem Teleatlas koupil, takže dává data sám sobě... A vypadá to, že TT zřejmě nejak ochladl v předávání mapových dat konkurenci, protože polská Automapa přechází s verzí 5.2 na Navteq...Tonny píše:TOMTOM tato data dává jako protihodnotu firmě, tvořící mapy.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Už je konec září
Možná neochladl, možná jenom přitlačil na pilu ... a nebo se třeba naopak Navteq vnutil neodolatelnou cenouDocent píše:... A vypadá to, že TT zřejmě nejak ochladl v předávání mapových dat konkurenci, protože polská Automapa přechází s verzí 5.2 na Navteq...
Re: Už je konec září
No ja treba jel dneska domu pres Valsske Mezirici a dojel jsme do neja a koukam KOLONA jAKXSVINA a povzdechl jsem si ze Go v doprave nic nehlasi .... a asi za 30 sekund ukazal Go v doprave kolonu 1,5km zpozdeni 1minutu .... jako by me slyseli nadavat kolona byla asi tak dlouha akorat zpozdeni bylo 10 minut. Ze by se uz lepsili
TomTom GO930T
Re: Už je konec září
Za cca 40 dnů má systém přejít z testovacího do "řádného" provozu. Vidíte někdo nějaký posun ve funkčnosti, případně relevantnosti dat, které navigace s použitím RDS TMC zobrazují?
Dle mého názoru se od září viditelně zatím moc nezměnilo, snad to bude po novém roku lepší.
Největší slabiny systému prozatím vidím zde:
Zatím /nebo napořád???/ se vysílají dvoje odlišná data, Radiožurnál a Vltava dávají rozdílné výstupy. Dle sdělení pana Zváry /koordinátor JSDI/ za ta "druhá" data nezodpovídají. /Proč se tím zabývají 2 konkureční subjekty?/ V TOMTOMu nemám možnost si data zvolit. Z toho vyplývající rozdíly při samočinném přeladění z vysílače na jiný.
Zřejmě se zlepšilo zadávání počátku dopravního omezení z důvodu staveb, v okolí Hodonína snad všechny stavební úpravy na komunikacích RDS TMC oznamuje, - i když třeba úplnou uzavírku silnice 1. třídy u Rohatce s objížďkou přes 2 okolní obce systém sice hlásil, ale pouze jako upozornění. Není tedy vyřešeno, zda jde o možnost průjezdu, byť se zdržením nebo úplnou uzavírku.
Pořád trvá situace, kdy skončené akce /a hlavně v předstihu skončené/ nejsou ze systému odstraněny. /Př. obec Petrov, kde se více jak 14 dnů jezdilo, ale system stále nabízel objížďku v délce cca 33 km - paradox, viz odstavec výše o Rohatci/.
Signalizace dopravních omezení z důvodu nehod je velmi nespolehlivá, hlavně z hlediska aktuálnosti, ať už začátek nebo konec.
Kolony a ucpané průtahy městy systém zpravidla nehlásí vůbec, např. Brno, úsek Zvonařka , křižovatka Vídeňská, kolona 45 minut čekačka, RDS TMC pohoda, nic.... Stejně tak kolony na příjezdu do Prahy, /11 km, délka jízdy 80 minut/ - RDS TMC taktně mlčí. U tohoto bodu poznámka: Když byla nedávno dálnice uzavřena u Humpolce, tak systém nabízel objížďku a včas nabádal ke sjetí z dálnice, jindy však nechá klidně vjet do několika km kolony - je to tím, že operátoři nemají data, nebo čekají na ověření dat, nebo prostě nereagují????
Jeden konkretní příklad: Trvá stav, kdy uzavírka v délce 80 m na ulici Dvořákově v Hodoníně a dopravní omezení na stavbě kruháče na křiřovatce Velkomoravská-Dvořákova-Sadová je v TomTOmu signalizováno nesmyslně - během dne se mění tak, že jednou je hlášen problém na ul. Velkomoravské až po průtah se státní Břeclav-Hradiště, jindy zase uzavření Úprkovy a Brněnské až po křížení se státní - obojí je nesmysl.
Rozumím tomu, že některé potíže se dají připsat nepřesným či rozdílným lokalizačním tabulkám, ale mnoho zásadních potíží zatím zřejmě neřešeno. Nebo možná řešeno, ale praktický smysl RDS TMC stále nějak nevidím - bohužel.
Dle mého názoru se od září viditelně zatím moc nezměnilo, snad to bude po novém roku lepší.
Největší slabiny systému prozatím vidím zde:
Zatím /nebo napořád???/ se vysílají dvoje odlišná data, Radiožurnál a Vltava dávají rozdílné výstupy. Dle sdělení pana Zváry /koordinátor JSDI/ za ta "druhá" data nezodpovídají. /Proč se tím zabývají 2 konkureční subjekty?/ V TOMTOMu nemám možnost si data zvolit. Z toho vyplývající rozdíly při samočinném přeladění z vysílače na jiný.
Zřejmě se zlepšilo zadávání počátku dopravního omezení z důvodu staveb, v okolí Hodonína snad všechny stavební úpravy na komunikacích RDS TMC oznamuje, - i když třeba úplnou uzavírku silnice 1. třídy u Rohatce s objížďkou přes 2 okolní obce systém sice hlásil, ale pouze jako upozornění. Není tedy vyřešeno, zda jde o možnost průjezdu, byť se zdržením nebo úplnou uzavírku.
Pořád trvá situace, kdy skončené akce /a hlavně v předstihu skončené/ nejsou ze systému odstraněny. /Př. obec Petrov, kde se více jak 14 dnů jezdilo, ale system stále nabízel objížďku v délce cca 33 km - paradox, viz odstavec výše o Rohatci/.
Signalizace dopravních omezení z důvodu nehod je velmi nespolehlivá, hlavně z hlediska aktuálnosti, ať už začátek nebo konec.
Kolony a ucpané průtahy městy systém zpravidla nehlásí vůbec, např. Brno, úsek Zvonařka , křižovatka Vídeňská, kolona 45 minut čekačka, RDS TMC pohoda, nic.... Stejně tak kolony na příjezdu do Prahy, /11 km, délka jízdy 80 minut/ - RDS TMC taktně mlčí. U tohoto bodu poznámka: Když byla nedávno dálnice uzavřena u Humpolce, tak systém nabízel objížďku a včas nabádal ke sjetí z dálnice, jindy však nechá klidně vjet do několika km kolony - je to tím, že operátoři nemají data, nebo čekají na ověření dat, nebo prostě nereagují????
Jeden konkretní příklad: Trvá stav, kdy uzavírka v délce 80 m na ulici Dvořákově v Hodoníně a dopravní omezení na stavbě kruháče na křiřovatce Velkomoravská-Dvořákova-Sadová je v TomTOmu signalizováno nesmyslně - během dne se mění tak, že jednou je hlášen problém na ul. Velkomoravské až po průtah se státní Břeclav-Hradiště, jindy zase uzavření Úprkovy a Brněnské až po křížení se státní - obojí je nesmysl.
Rozumím tomu, že některé potíže se dají připsat nepřesným či rozdílným lokalizačním tabulkám, ale mnoho zásadních potíží zatím zřejmě neřešeno. Nebo možná řešeno, ale praktický smysl RDS TMC stále nějak nevidím - bohužel.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Už je konec září
Jak už někde psal Gumajz - mně taky není jasné, proč pro dopravní informace musí být 2 různé zdroje...
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Už je konec září
Jinak ja videl fotku (v novinach) velinu toho noveho dopravniho centra co je v Ostrave a jak jsem tak koukal, tak tam meli na hlavnich monitorech (asi tak 8) obrazy z kameroveho systemu Prahy a dalsi neslo poznat. Byli tam dva banani a koukali. Jestli jsou jenom dva, tak sotva budou stihat zadavat tu Prahu, kterou sleduji ON-LINE ...... takze se nedivim ze nestihaji rusit uz ukoncene udalosti. No a pak je problem, ze udalosti (opravy cest, mostu a uzavirky) co zajistuje stat (RSD) tam preavzne jsou, ale ty co si dela sam Kraj nebo obec, tak tech je malo. Ti to hlasit nemusi a nehlasi, RSD uz to hlasi. U nas u Ostravy v jednom lazenskem mestecku zavreli ted most a opravuji ho a TMC ukazuje normalni prujezdnost (uz asi mesic), to jeden z mala prikaldu.
TomTom GO930T
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už je konec září
To je právě ten problém získávání informací. Místní úřady si s tím nelámou hlavu. Přitom každá větší stavební akce musí projít komisí koordinace (jestli se nepletu, tak v Praze na MHMP na odboru dopravy). Stejně tak i v ostatních krajích. Stačilo by pouze tyto výstupy nahlásit. Státní správa bohužel, jak bývá zvykem, nefunguje.
OT - stejně jako "zimní výbava", Ministerstvo dopravy, ani jiný státní orgán, není schopen zjistit kde značky jsou. Kocourkov.
EDIT: Protože se tu mým zaviněním rozproudila OT diskuze o zimní výbavě, přesunul jsem ji SEM
OT - stejně jako "zimní výbava", Ministerstvo dopravy, ani jiný státní orgán, není schopen zjistit kde značky jsou. Kocourkov.
EDIT: Protože se tu mým zaviněním rozproudila OT diskuze o zimní výbavě, přesunul jsem ji SEM
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Už je konec září
Občas mám z vašich stížností pocit, že o RDS-TMC očekáváte něco jako boží slovo. Každá kolona nebo jiný problém na silnici může být v systému zaveden pouze když ho někdo nahlásí a ověří se jeho věrohodnost. Takže když přijedete do kolony, která se začala tvořit před 15-30 min. tak nemůžete čekat, že vás o ní bude systém včas informovat. Věštění z křišťálové koule skutečně nečekejte.
TT GO 730 , Apl. 8.300 , RDS-TMC , TT Home 2.5.2.60 , Mapa : Western and Central Europe v.815.2003
Re: Už je konec září
Jasně, očekáváme pietschovinu, jako že kolona na Evropské bude trvat od pondělka do čtvrtka, jak jsem psal do vlákna o RDS-TMC u TomToma...
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Už je konec září
No, to snad ani ne...DArtagnan píše:Občas mám z vašich stížností pocit, že o RDS-TMC očekáváte něco jako boží slovo. ...... Věštění z křišťálové koule skutečně nečekejte.
Dívám se na to z jiné strany. a sice z pozice daňového poplatníka. V září, slavnostním uvádění JSDI do provozu se mluvilo o milionech, které to všechno stojí, budují se informační systémy na D1, jsou tam kamery, které se mimochodem dají najít na netu, tedy záběry z nich. Pan Zvára básnil své vize, ale to je asi tak všechno.
Možná jsem idealista. Ale už jen data, která jsou v současné době k dispozici by mohla poskytovat více a užitečnějších rad, než dávají.
Jsem přesvědčen, že je nesmysl mít dvě konkurenční společnosti, které se dopravními informacemi a jejich publikováním zabývají, je nesmyslem vysílat dvoje data, když velká komunita např. uživatelů TomTom stejně nemá jak zvolit ta "správná" data.
Je nesmyslem, když v systému figurují několik dnů staré a neukončené události, stejně tak když někdo v centru vidí na kameře v useku D1 kolonu a v navigaci se zpráva objeví až za půl hodiny nebo vůbec - atd. atd. - nejde o vyjmenovávání jednotlivých případů - jde o systémové nastavení něčeho, co si všichni z daní platíme a za co někteří berou velmi slušné peníze.
Jenže je třeba uvědomit si, že v tomto kočičistánu jde ne o výsledek, ale o to, kdo si na čem víc nahrabe - opět atd.atd. A pak možná pochopíme, proč se věci mají tak, jak se mají....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...