od Tonny v 9.12.2014, 8:46
A debata je úplně jinde.
Telefonování v autě, bez držení telefonního přístroje je povoleno...
Stejně tak je povoleno poslouchat rádio, nebo mít v autě navigaci...
A existuje paragraf, který mluví o věnování se řízení.
Takže i když telefonuji /přes HF/, tak nebudu řešit např. investiční záměr firmy na kruháči, kde je nehoda a kde řeší provoz policajt, ale počkám si na rovný a bezpečný úsek silnice - jinými slovy, telefonuji tehdy, když neohrožuji ani sebe a ani ostatní.
HOWG...
Řeč je o tom, když někdo jede zbytečně pomalu tam, kde stav silnice, povětrnostní podmínky a provoz dovolují využívat daného rychlostního limitu a neumožní /!!!!!/ předjetí nebo předjetí aktivně brání. O tomto je debata.
A o tom, že policie sice trestá nepatrné překročení rychlosti, ale to, že je
VÝRAZNĚ NARUŠOVÁNA PLYNULOST PROVOZU
bezdůvodně pomalou jízdou, z které poté vznikají krizové situace nijak neřeší.
Nejde přímo o pokutování, ale o krátkdobé odstavení z provozu, v řádu minut, kdy kolona předjede a dál je to OK.
Podobně, jako když na chvíli zastaví kolona kombajnů a pak pokračuje.
Druhým fenoménem dnešní doby je jízda v levých pruzích, když je pravý pruh prázdný /a přitom není "hrbatý"/ - často, téměř denně narazím na blba, který jede v levém /nebo prostředním, tam kde pruh je/ a neuhne ani přes problikávání a troubení.
Pak se najde někdo, kdo nevydrží s nervama a předjíždí kolonu zprava a ejhle, nehoda, a kdo ji zavinil?
Jednoznačně ji vyprovokoval BLB jedoucí v levém pruhu, i když viníkem je ten, kdo předjížděl zprava.
No, a o vzájemném předjíždění kaminonů na D, kdy jeden jede 84 a druhý 85 km/h - to víme všichni a policie to opět neřeší - respektive na tento druh jízdy není paragraf.
On ten předjíždějící NIC NEPORUŠUJE!!!!
Zažil jsem mnohokrát, např. letos na D1 někde v oblasti před U devíti křížů ve sněru do Brna - polák a maďar, předjížděli se 4,5 minuty a ujeli jsme skoro 7 km, než uvolnili levý pruh - mám to na kameře!!!!
Ze strany policie mi chybí prevence, dohled, usměrňování provozu, fyzická přítomnost u silnice.
Policii nenajdu stát a monitorovat nebezpečnou zatáčku na horizontu s plnou čárou, kde se najde blb, který předjíždí.
Policie bude stát o 500 m déle ne rovném, bezpečném úseku, kde bude hlídat a brát pokuty za 75 km/h na sedumdesátce /trasa I/43 Brno - Svitavy, naprosto standardní postup policie/.
Nebo Městská policie - nemám sebemenší připomínku, když bude MP měřit třicítku u školy mezi sedmou a osmou ráno.
Ale měřit ze skrytého místa 50 m před cedulí Konec obce, kde nehrozí prakticky nic mi přijde jako plnit starostovi kasu.
Jezdím přes 35 let, prakticky denně, za tu dobu jsem zaplatil dvě pokuty - obě za stání, jednu v Praze, druhou v Kroměříži/ a za tu dobu mne policie zastavila celkem 5x. Takže v průměru pouze jednou za více než 7 let!
Z mého pohledu policie na silnici není, neexistuje, policii není vidět, nepůsobí preventivně, a i proto je stav a způsob jízdy v česku takový, jaký je.
To je můj psobní názor, podložený tím, co denně na silnicích vidím.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...