Vysílání TMC v ČR
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Pokud by se návštěva uskutečnila,
mám zájem o odpověď na jedinou otázku a několik podotázek - prosím tedy, aby se případně někdo zeptal:
Komu jsou primárně určeny výstupy z NCDI?
Jak se mají výstupní data z NCDI k dotyčným dostat?
Jakou prioritu má RDS TMC v JSDI?
Existuje jiný, funkčně srovnatelný system s RDS TMC, uvažuje se o zavedení v ČR?
Kdy bude v ČR možné použít "něco", co přinese řidiči, potažmo navigaci data pro dynamické změny trasy dle dopravních problémů?
Jako řidič mám možnost použít hlášení Zelené vlny ČRo, případně se na ceduli nad dálnicí dozvím, že mám dodržovat povolenou rychlost.
K Zelené vlně - rozsahem zpráv nedostatečné, neaktuální, navíc jsem nucen poslouchat Čro, jehož program mi na Radiožurnálu třeba o dovolené nevyhovuje.
K čemu jsou mi v autě za jízdy stránky dopravního infa, případně info v TV /viz ranní a odpolední relace všech TV/?
Z toho, co bylo doposud /2 roky zpět v teto diskusi a nepočítaně e-mailů s panem Zvárou/ uvedeno vidím dva zásadní problémy:
1/ LOKALIZAČNÍ TABULKY /LT/- neumožňují dynamicky uzavírat a otevírat potřebné úseky, ani na DÁLNICÍCH - viz D2. uzavřený sjezd na Vídeňskou /RDS TMC problém nezná/. Na silnicích nižších tříd je hustota pokrytí tak malá, že jeden "úsek" může být i několik obcí.
2/ Několik vysílacích okruhů RDS TMC - několikrát mi pan Zvára psal, že dopravní problém v systemu je, ale zřejmě přijímám data jiného poskytovatele.
Podotýkám, že vždy bylo zdůrazněno. že za LT odpovídá CEDA a za to, co vysílá RDS TMC na tom kterém okruhu zodpovídá ČRo a že pan Zvára za NCDI nemá nástroj, jak toto ovlivnit.
Dá se tedy hodně zjednodušeně říct, že NCDI buduje něco, na co nemá v kompetenci zásadní věci:
v oblasti vstupů možnost ovlivnit "hustotu" LT a v oblasti výstupů ovlivnit to, zda jejich data budou "přijímatelná".
Soudím, že slovo "koordinace" je to pravé, co vystihuje potřebu souladu těchto prvků
RDS TMC je potenciálně skvělý system na přenos aktuálních a dynamicky se měnících informací.
Ať se pan Zvára zlobí nebo nezlobí, ale z jeho titulu v podpisu mám pocit, že by se měl starat i o RDS TMC. Bohužel, nedomnívám se, že by RDS TMC v ČR za 2,5 roku, co tuto problematiku sleduji udělal jakýkoli pokrok.
A to je můj poslední příspěvek na tema RDS TMC v ČR.
mám zájem o odpověď na jedinou otázku a několik podotázek - prosím tedy, aby se případně někdo zeptal:
Komu jsou primárně určeny výstupy z NCDI?
Jak se mají výstupní data z NCDI k dotyčným dostat?
Jakou prioritu má RDS TMC v JSDI?
Existuje jiný, funkčně srovnatelný system s RDS TMC, uvažuje se o zavedení v ČR?
Kdy bude v ČR možné použít "něco", co přinese řidiči, potažmo navigaci data pro dynamické změny trasy dle dopravních problémů?
Jako řidič mám možnost použít hlášení Zelené vlny ČRo, případně se na ceduli nad dálnicí dozvím, že mám dodržovat povolenou rychlost.
K Zelené vlně - rozsahem zpráv nedostatečné, neaktuální, navíc jsem nucen poslouchat Čro, jehož program mi na Radiožurnálu třeba o dovolené nevyhovuje.
K čemu jsou mi v autě za jízdy stránky dopravního infa, případně info v TV /viz ranní a odpolední relace všech TV/?
Z toho, co bylo doposud /2 roky zpět v teto diskusi a nepočítaně e-mailů s panem Zvárou/ uvedeno vidím dva zásadní problémy:
1/ LOKALIZAČNÍ TABULKY /LT/- neumožňují dynamicky uzavírat a otevírat potřebné úseky, ani na DÁLNICÍCH - viz D2. uzavřený sjezd na Vídeňskou /RDS TMC problém nezná/. Na silnicích nižších tříd je hustota pokrytí tak malá, že jeden "úsek" může být i několik obcí.
2/ Několik vysílacích okruhů RDS TMC - několikrát mi pan Zvára psal, že dopravní problém v systemu je, ale zřejmě přijímám data jiného poskytovatele.
Podotýkám, že vždy bylo zdůrazněno. že za LT odpovídá CEDA a za to, co vysílá RDS TMC na tom kterém okruhu zodpovídá ČRo a že pan Zvára za NCDI nemá nástroj, jak toto ovlivnit.
Dá se tedy hodně zjednodušeně říct, že NCDI buduje něco, na co nemá v kompetenci zásadní věci:
v oblasti vstupů možnost ovlivnit "hustotu" LT a v oblasti výstupů ovlivnit to, zda jejich data budou "přijímatelná".
Soudím, že slovo "koordinace" je to pravé, co vystihuje potřebu souladu těchto prvků
RDS TMC je potenciálně skvělý system na přenos aktuálních a dynamicky se měnících informací.
Ať se pan Zvára zlobí nebo nezlobí, ale z jeho titulu v podpisu mám pocit, že by se měl starat i o RDS TMC. Bohužel, nedomnívám se, že by RDS TMC v ČR za 2,5 roku, co tuto problematiku sleduji udělal jakýkoli pokrok.
A to je můj poslední příspěvek na tema RDS TMC v ČR.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Data jsou určena jednak složkám IZS (zobrazována v subsystému operačního řízení), dále pak veřejnosti, ať už prostřednictvím portálu dopravniinfo.cz nebo vysílání RDS-TMC či jinou formou a komukoliv dalšímu (firma, FO) kdo o ně má zájem. V neposlední řadě pak jsou využívána v telematických aplikacích a zařízeních, k sledování provozu, analýzám atd....Tonny píše:Pokud by se návštěva uskutečnila,
mám zájem o odpověď na jedinou otázku a několik podotázek - prosím tedy, aby se případně někdo zeptal:
Komu jsou primárně určeny výstupy z NCDI?
Cest je několik, záleží na tom komu a čemu jsou data určena. Primárně odchází data z NCDI ve formátu XML v souladu s normou ISO 14819-2. V této podobě jsou předávány v podstatě všem, i Českému Rozhlasu. Je možné, že pro RDS-TMC dostávají data v jiném formátu, ale každopádně by se dal RDS-TMC označit v tomto případě za "ztrátový" samotné XML obsahuje podstatně detailnější informace o situaci než je možné v RDS-TMC zakódovat.Tonny píše:Jak se mají výstupní data z NCDI k dotyčným dostat?
Na toto nedokážu odpovědět.Tonny píše:Jakou prioritu má RDS TMC v JSDI?
Existují modernější a lepší systémy, obecně je RDS-TMC považován za zastaralý. Kromě stávajících (využívajících formát Datex2) jsou připravovány nové, např. OpenLR. Zkuste si dát tyto slova do googlu.Tonny píše:Existuje jiný, funkčně srovnatelný system s RDS TMC, uvažuje se o zavedení v ČR?
Tady bych si dovolil trochu reklamy. Naše společnost připravuje jedinečnou aplikaci pro předávání dopravních informací v maximálním měřítku na základě surových dat z JSDI. Tedy ne toho co chodí do RDS-TMC, ale i to, co nejde jinak lokalizovat. Využívat bude 2 věci - znalost polohy vozidla, kterému se zasílají data a podrobná data o dopravní situaci. Pokud Vás to zajímá blíže, mohu snad poskytnout nějaké další info.Tonny píše:Kdy bude v ČR možné použít "něco", co přinese řidiči, potažmo navigaci data pro dynamické změny trasy dle dopravních problémů?
Ano toto je opravdu problém a je těžké s tím něco dělat. Dnes již existují ale jiné systémy, které si s tímto dokáží poradit. Leč neumí je ani navigace... je to vývoj, který prostě trvá nějakou dobu. Ale jak říkám, je zde jistý pokrok jak u jedno z výrobců navigací, tak na straně dalších firem, které vyvíjí telematické aplikace.Tonny píše:Z toho, co bylo doposud /2 roky zpět v teto diskusi a nepočítaně e-mailů s panem Zvárou/ uvedeno vidím dva zásadní problémy:
1/ LOKALIZAČNÍ TABULKY /LT/- neumožňují dynamicky uzavírat a otevírat potřebné úseky, ani na DÁLNICÍCH - viz D2. uzavřený sjezd na Vídeňskou /RDS TMC problém nezná/. Na silnicích nižších tříd je hustota pokrytí tak malá, že jeden "úsek" může být i několik obcí.
Tak tomu skutečně je, a dobře víte, že řada navigací vám neumožní zjistit, co máte za zdroj dat...Tonny píše: 2/ Několik vysílacích okruhů RDS TMC - několikrát mi pan Zvára psal, že dopravní problém v systemu je, ale zřejmě přijímám data jiného poskytovatele.
Bohužel nemáte pravdu. RDS TMC je zastaralý systém, který nikdy nemůže sloužit tak, jak si uživatelé představují. Už z pohledu návrhu tohoto systému. Zajeďte si na exkurzi, třeba se dozvíte více podrobností a pochopíte v čem jsou všechny ty problémy.Tonny píše:RDS TMC je potenciálně skvělý system na přenos aktuálních a dynamicky se měnících informací.
Víte například, že zprávy se vysílají ve smyčce? Takže třeba nová informace se může objevit až minut po vzniku?
Totéž platí o informačních tabulích... nehodu je nutné nahlásit, ověřit a následně vystavit. Jsou to minuty, a za minutu ujedete na dálnici několik kilometrů. Informační tabule na D1 jsou v současnosti v rozestupech cca 8 km. Vezměte si situaci, kdy se na N. kilometru stane nehoda. Vy projedete na N-7. kilometru kolem tabule, kde není indikována nehoda, která se stala před 3 minutami, k nehodě dojedete za další cca 3 minuty. Jak chcete, aby jste věděl předem, že je tam nehoda? Jak velká kolona asi vznikne na D1 za 6 minut po vzniku nehody?
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Infotabule chápu, že jsou se zpožděním. Můj příklad byla infotabule nacházející se v Praze, ulice Patočkova, přibližně 300-500m před vjezdem do Strahovského tunelu. Velice pochybuji, že zrovna ve chvíli, kdy jsem projel pod cedulí byl tunel uvolněn. Při svém průjezdu jsem neviděl žádné známky jakýchkoli prací, či cokoli, co by signalizovalo, že uzávěra skončila v posledních několika minutách. Ani tam nikde nebyly fronty. Předpokládám, že se prostě konec akce "uzávěra tunelu Mrázovka" nedostal do řídícího centra ovládajícího tabule, nebo se tam dostal, a byl "nezpracován" ...
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Vážený pane Rochovanský,
děkuji vám za odpovědi a hned na úvod vám musím říct, že neuspokojily. V podstatě jste jimými slovy zopakoval to, co zde pan Zvára psal před dvěma lety, před rokem i v jarních měsících tohoto roku.
Tedy minimálně dva roky diskutujeme s panem koordinátorem o tom, a pozor, otázku je třeba správně pochopit: Proč RDS TMC v Rakousku a Německu funguje tak, že se dá podle něj "navigovat" a proč to v ČR nejde.
Vše, co jste popsal, včetně smyček, je mi známo. Otázku LT jsem konzultoval dříve, viz toto vlákno na jaře tohoto roku. Otázku několika vysílacích okruhů také, doby pro zavedení do systemu také.
Chápu vaše vysvětlení v celé šíři, včetně nutné doby pro zavedení do systemu - bohužel - má zmínka v předchozích příspěvcích o 1,5 hodiny čekání v pátek před týdnem na silnici u Hořic směrem do HK je mimo vaše vysvětlení. Celou dobu jsem měl signál, zelený terčík, tedy po dobu minimálně 1,5 hodiny nebyly tyto dvě nehody indikovány. Na dopravní info nehody indikovány byly /zjištěno po příjezdu/. Proč tedy na silnici 1. třídy mezi Libercem a HK RDS TMC toto neindikuje?
Proto zásadní dotaz, který ovšem vaším předchozím příspěvkem ztrácí smysl: Co se za dva roky v oblasti RDS TMC udělalo pro alespoň částečnou funkčnost?
Vážený pane, v tuto chvíli je to celkem jedno. Prostě tak, jak je RDS TMC v ČR nastaveno je nepoužitelné, a z hlediska koordinace LT pro praktičtější užití nebo otázka několika vysílacích okruhů RDS TMC řešena nebyla. Tedy krátce a stručně, nebyla koordinována.
Celá západní Evropa několik let používá RDS TMC, jen v ČR se zase vymýšlí něco nového. Proč se nemůže system přizpůsobit prodávaným navigacím a proč se zase vymýšlí něco, co nebude kompatibilní? Nebo se domníváte, že Garmin, TOMTOM, MIO a další se přizpůsobovat našim novotám?
Děkuji, odpověď snad ani není třeba... Ani pan Zvára za dva roky, ani Vy, pane Rochovanský jste mne nepřesvědčili o tom, že RDS TMC je funkční a nikdo za celou dobu neodpovděl, proč to v A a v D jde a v ČR ne.
děkuji vám za odpovědi a hned na úvod vám musím říct, že neuspokojily. V podstatě jste jimými slovy zopakoval to, co zde pan Zvára psal před dvěma lety, před rokem i v jarních měsících tohoto roku.
Tedy minimálně dva roky diskutujeme s panem koordinátorem o tom, a pozor, otázku je třeba správně pochopit: Proč RDS TMC v Rakousku a Německu funguje tak, že se dá podle něj "navigovat" a proč to v ČR nejde.
Vše, co jste popsal, včetně smyček, je mi známo. Otázku LT jsem konzultoval dříve, viz toto vlákno na jaře tohoto roku. Otázku několika vysílacích okruhů také, doby pro zavedení do systemu také.
Chápu vaše vysvětlení v celé šíři, včetně nutné doby pro zavedení do systemu - bohužel - má zmínka v předchozích příspěvcích o 1,5 hodiny čekání v pátek před týdnem na silnici u Hořic směrem do HK je mimo vaše vysvětlení. Celou dobu jsem měl signál, zelený terčík, tedy po dobu minimálně 1,5 hodiny nebyly tyto dvě nehody indikovány. Na dopravní info nehody indikovány byly /zjištěno po příjezdu/. Proč tedy na silnici 1. třídy mezi Libercem a HK RDS TMC toto neindikuje?
Proto zásadní dotaz, který ovšem vaším předchozím příspěvkem ztrácí smysl: Co se za dva roky v oblasti RDS TMC udělalo pro alespoň částečnou funkčnost?
Vážený pane, v tuto chvíli je to celkem jedno. Prostě tak, jak je RDS TMC v ČR nastaveno je nepoužitelné, a z hlediska koordinace LT pro praktičtější užití nebo otázka několika vysílacích okruhů RDS TMC řešena nebyla. Tedy krátce a stručně, nebyla koordinována.
Celá západní Evropa několik let používá RDS TMC, jen v ČR se zase vymýšlí něco nového. Proč se nemůže system přizpůsobit prodávaným navigacím a proč se zase vymýšlí něco, co nebude kompatibilní? Nebo se domníváte, že Garmin, TOMTOM, MIO a další se přizpůsobovat našim novotám?
Děkuji, odpověď snad ani není třeba... Ani pan Zvára za dva roky, ani Vy, pane Rochovanský jste mne nepřesvědčili o tom, že RDS TMC je funkční a nikdo za celou dobu neodpovděl, proč to v A a v D jde a v ČR ne.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Ano, určitě jsem nechtěl říct, že problém je jen v tom o čem jsem psal. Zde je to zase o něčem jiném... Na toto jsem slyšel odpověď od p. Zváry cca před dvěma měsíci, kdy jsme se potkali v Praze. Problém je v tom, že zákon nařizuje nahlásit stavebním odborům uzavírky do JSDI. Samozřejmě by se také měly nahlašovat i změny v termínech ukončení / zahájení prací, ale bohužel zaměstnanci OBECNÍCH ÚŘADŮ, kde jsou příslušné odbory toto prostě nedělají a jaksi neexistuje páka na to, jak to rychle změnit. Takže je to o lidech, o těch, kteří jsou z cela mimo pravomoci kohokoliv z ŘSD či NDIC. Bohužel je to tak, sám vím, jaké je to, jen získat data z JSDI k odběru. Podle smlouvy s ŘSD 2 týdny, reálně 2 měsíce a to ještě díky pomoci p. Zváry, který občas zaslal podnět (když na mé maily nikdo nereagoval cca týden), aby se něco začalo dít. Nutno říct, že JSDI spravuje a celé poskytování řeší jiná společnost a ne ŘSD. Poskytování informací je bezplatné, bez garancí a bez smluvních pokut. Tudíž když data nedostávám, je to jen můj problém...Scorpio_cz píše:Předpokládám, že se prostě konec akce "uzávěra tunelu Mrázovka" nedostal do řídícího centra ovládajícího tabule, nebo se tam dostal, a byl "nezpracován" ...
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Děkuji za Vaši reakci, bohužel zrovna ladím právě příjem dat z JSDI, takže není moc času se rozepisovat, ale jen snad k tomuto...
Pokud Vás zajímají věci kolem více, možná byste se mohl podívat na http://www.telematika.cz/conf_cz.php
Tyto systémy se vyvíjejí na mezinárodní úrovni z iniciativy evropských institucí. Nejde vůbec o ČR, žádný z těchto systémů zde nevznikl. Vymýšlí se něco, co bude mnohem více použitelnější, univerzálnější z pohledu popisu situace i lokalizace události. Co se týče navigací, tak zde je to otázkou času. Pokud se v celé Evropě přejde na jiný systém, tak budou nuceni toto podporovat. Zatím snad jen tolik, že se tady bavíme o letech budoucích, je zde snaha vyvinout univerzální jednotku do aut, které budou umět mýtné, navigaci, vzájemnou komunikaci atd... pomocí jednoho zařízení. Pozitivní dopady to jistě bude mít, a jen proto, že řidiči kamionů nebudou mít za oknem 5 krabiček a 8 samolepek na to, aby mohli zaplatit mýtné při cestě z Budapešti do Barcelony.Tonny píše: Celá západní Evropa několik let používá RDS TMC, jen v ČR se zase vymýšlí něco nového. Proč se nemůže system přizpůsobit prodávaným navigacím a proč se zase vymýšlí něco, co nebude kompatibilní? Nebo se domníváte, že Garmin, TOMTOM, MIO a další se přizpůsobovat našim novotám?
Pokud Vás zajímají věci kolem více, možná byste se mohl podívat na http://www.telematika.cz/conf_cz.php
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Ale to pořád nezodpovídá dotaz, proč to například v Německu a Rakousku funguje a tady ne..A proč tedy se v tv mluvilo o tom, že nové dálnice budou mít informační systém založený už pouze na automatice a snímačích a elektronice, a že tento systém bude dávat data i pro RDS-TMC a že si od toho slibujete vyšší kavalitu. A teď nám tu tvrdíte, že systém RDS-TMC je zastaralý....začíná to na mne dělat dojem, že tu zase někdo dojí kasu naší republiky, a využívá pro to obecnou neznalost těchto telematických systémů....Protože se čtyři roky slavnostně plácá, jak se rozjíždí JSDI a jak budou informace RDS-TMC relevantní, a po čtyřech letech se najednou objeví informace, že RDS-TMC je zastaralé....To bylo miliónů ta ty čtyři roky, že ano ??? A to bude miliónů, aby se vše přeorientovalo na jiný systém, který bude "zastaralý" zase "až" za čtyři roky....Ach jo, už mne diskuze o RDS-TMC nebaví, a lituji, že jsem za tu dobu ty tři antény kupoval.....vyhozené peníze.....Ale nicméně, při cestách do "civilizovaných" států mi informace RDS-TMC pomohly....a proč ??? Není tam Absurdistán jako tady....
Re: Návštěva NDIC Ostrava (RDS/TMC) 2010 - anketa
Nechápu proč píšete, že já si od toho něco slibuji atd. S JSDI a ŘSD nemám nic společného. Po jakých cestách jezdíte v Rakousku a Německu? Od kterého roku tam RDS-TMC funguje? Kdo tam a jak získává a aktualizuje data? RDS-TMC je bez ohledu na jeho možnosti zatím stále jediný způsob, jakým předáte informace navigaci, samotný přechod na jiný systém není z pohledu JSDI žádný problém. Jednoduše řečeno, RDS-TMC je jen otázkou zakódování informací do kódu ALERT-C, což je práce na několik týdnů. Pracuje se na JSDI ne na RDS-TMC, to je jen nástroj jak předat data řidičům na cestě, nezajišťuje jej ani ŘSD..
K vašemu pohledu na zastaralost... S klidem budu tvrdit, že vozidla bez pasivních prvků bezpečnosti (airbagy apod.) jsou zastaralá. Jak to, že tedy tolik lidí v ČR jezdí ve starých škodovkách a jiných vozech, které je nemají....
K vašemu pohledu na zastaralost... S klidem budu tvrdit, že vozidla bez pasivních prvků bezpečnosti (airbagy apod.) jsou zastaralá. Jak to, že tedy tolik lidí v ČR jezdí ve starých škodovkách a jiných vozech, které je nemají....
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Jestliže nemáte nic společného s JSDI atd, tak proč se tváříte jako jediný, kdo RDS-TMC rozumí ? Neoponujte mi otázkami Jak dlouho RDS-TMC v Německu funguje. Zde se tím, že funguje, prsí JSDI už čtyři roky, a nepředvedli nic. Jen chaos, a nesmyslné informace. Například informace o frontách, které byly ve dne, a na navigaci přicházejí ještě v jedenáct v noci, kdy už tam není ani koloběžka...Pochopte, mi neřešíme, kdo a proč...Ale řešíme to, že tomu tak je...Do JSDI proudí peníze, a nemalé, a informace, které proudí od nich, nemají cenu zlámané grešle. Proto to považuji za černou díru na peníze.
Re: Vysílání TMC v ČR
Můj vlastní názor je ten, že RDS-TMC není ideální systém pro "dynamickou navigaci". Nicméně jak je vidět u našich západních sousedů, i to málo, co to nabízí, neumí ČR (resp. zainteresované strany v ČR) využít.
Stále si troufám tvrdit, že hlavním problémem s velkým P je zastaralost LT, kterou není ochota aktualizovat díky neexistenci investora/zadavatele. ČR si nic takového neobjednala, mimo jiné proto, že nemá zájem ani nic platit... Tato věc (RDS-TMC) má VELMI nízkou, ne-li nulovou rozpočtovou prioritu, takže na ní zkrátka "nejsou" prachy.
Zatím co nový úsek dálnice s cedulemi a textem "dodržujte dovolenou rychlost" se velmi pěkně vyjímá v TV, je označen jako "chytrá dálnice" a volič ví, za co utratili jeho daně, RDS-TMC je jakýsi imaginární mrak informací, které nelze dost dobře prodat a proto není ani vůle do něčeho takového investovat.
A perlička na závěr. Vzpomínáte si na bombastickou reklamní masáž ve všech sdělovacích prostředcích "RDS konečně v ČR!"? To bylo povyku a skutek? My, řidiči a GPS fandové víme své
Stále si troufám tvrdit, že hlavním problémem s velkým P je zastaralost LT, kterou není ochota aktualizovat díky neexistenci investora/zadavatele. ČR si nic takového neobjednala, mimo jiné proto, že nemá zájem ani nic platit... Tato věc (RDS-TMC) má VELMI nízkou, ne-li nulovou rozpočtovou prioritu, takže na ní zkrátka "nejsou" prachy.
Zatím co nový úsek dálnice s cedulemi a textem "dodržujte dovolenou rychlost" se velmi pěkně vyjímá v TV, je označen jako "chytrá dálnice" a volič ví, za co utratili jeho daně, RDS-TMC je jakýsi imaginární mrak informací, které nelze dost dobře prodat a proto není ani vůle do něčeho takového investovat.
A perlička na závěr. Vzpomínáte si na bombastickou reklamní masáž ve všech sdělovacích prostředcích "RDS konečně v ČR!"? To bylo povyku a skutek? My, řidiči a GPS fandové víme své
ŽÁDOSTI O SPOLUPRÁCI s POI.CZ PIŠTE NA rossini@poi.cz
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***
Re: Vysílání TMC v ČR
Přesně to jsem myslel.....
Re: Vysílání TMC v ČR
Nevím proč rozumět RDS-TMC musí jen lidé z JSDI. To co zde píšu je založeno na vědomostech, které jsem o celé problematice získal během studia a práce na projektu navázaného na data z JSDI. Měl jsem možnost se bavit s lidmi, kteří pracují na nejrůznějších věcech v oblasti telematiky i lidmi, kteří přímo pracují na JSDI a vím, že jsou tam problémy. Ale to neznamená, že projekt JSDI nemá smysl a nebo, že je nefunkční. Každopádně není zdaleka dokonalý, ale problém není v samotném systému tolik jako v lidech (ať už "operátoři" mimo NDIC nebo lidé zodpovědní za ony omílané LT.Gumajz píše:Jestliže nemáte nic společného s JSDI atd, tak proč se tváříte jako jediný, kdo RDS-TMC rozumí ?
Každopádně podle příspěvků zde na fóru si dovoluji tvrdit, že toho vím o celé problematice podstatně více, než ostatní diskutující a považoval jsem za vhodné některé věci osvětlovat. Leč už mě to pomalu přestává bavit.
Pokud by vás snad zajímalo, jaké množství dat je možné získávat z JSDI a tedy teoreticky posílat do TMC, tak se můžete podívat na http://www.dopravniinfo.cz nebo na první testovací verzi našeho vlastního výstupu z JSDI na http://hi.slovackyfbk.com/traffic/traffic.php kde však nejsou data vystavená dříve, takže chybí řada uzavírek...
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
rochovaf: No, jsem si jistý, že toho víš dost, ale nejsem si jistý, jestli nepodceňuješ některé z nás Například já vím naprosto přesně o důvodech, proč LT nebudou v ČR nikdy dokonalé, také vím o osobních neshodách mezi KLÍČOVÝMI zainteresovanými osobami v institucích jako JSDI, CEDA, ŘSD atd... Není to nic "na papír", ale když vidím, že jsi olomoučák, u kávy to někdy prodrbat můžeme...
ŽÁDOSTI O SPOLUPRÁCI s POI.CZ PIŠTE NA rossini@poi.cz
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***
Re: Vysílání TMC v ČR
jj, tak samozřejmě, že jsou tu výjimky, ale do této diskuze jsi tolik v poslední době nepřispíval... jednalo se spíš o Gumajze, Tonnyho atd..
František Rochovanský
Webdispečink.cz
Webdispečink.cz
Re: Vysílání TMC v ČR
Pamatuj si, že díky "indexaci" ve vyhledávačích víc lidí vždy čte než přispívá Není tedy dobré paušalizovat... Co se například Gumajze týče, je to profík z terému, takže má uživatelský pohled na věc, což je ve výsledku to, co je potřeba číst, ... Protože RDS není systém pro profíky, ale pro řidiče!
ŽÁDOSTI O SPOLUPRÁCI s POI.CZ PIŠTE NA rossini@poi.cz
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***
Twitter: http://twitter.com/rossini77
*** system admin ***