Vysílání TMC v ČR
Re: Vysílání TMC v ČR
Tonny - naprostý souhlas.
Jediné, co mě na RDS-TMC v CR mrzí, je to, že nejsem zaměstnanec p. Zváry. Přísun peněz jistý, výsledek nikdo nechce, 2x do roka PR o tom, jak fungujeme.
Kdybych mohl, tak peníze ze své daně, které tečou do černé díry RDS, bych raději poslal hasičům. Ti pro mě dělají alespon servis - úklid vozovky po nehodě, abych mohl projet....
Jediné, co mě na RDS-TMC v CR mrzí, je to, že nejsem zaměstnanec p. Zváry. Přísun peněz jistý, výsledek nikdo nechce, 2x do roka PR o tom, jak fungujeme.
Kdybych mohl, tak peníze ze své daně, které tečou do černé díry RDS, bych raději poslal hasičům. Ti pro mě dělají alespon servis - úklid vozovky po nehodě, abych mohl projet....
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Vysílání TMC v ČR
K RDS TMC - za ty roky, co se tu bavíme a co jsme byli mystifikováni o "činnosti" RDS TMC jsem dospěl k závěru, že je to v podmínkách ČR o ničem - důvody viz dále.
Mimochodem, vyjádření pana Zváry v odkazovaném videu http://aktualne.centrum.cz/video/?id=355811 je typická PR informace, v podstatě podávající povšechnou a v konečném důsledku nekonkrétní informaci typu "tiskový mluvčí musí obhájit vše". O tom co nefunguje se v těchto typech informací nemluví.
Kdokoli má možnost si pročíst s dohledat v tomto vlákně celou komunikaci pana Zváry, i jednoho dalšího pána jehož jméno si nepamatuji, který se vyznačoval tím, že zde vystupoval jako soukromá osoba ale s "firemním" podpisem a obhajoval zde neobhajitelné, aby nakonec skončil u propagace jakéhosi vyvíjeného v praxi placeného systému na jiné bázi než RDS TMC, který se dle jeho představ měl stát novým standardem předávání dopravních informací.
Zpět k tématu:
Je možné zde na FÓRU dohledat i odkazy na usnesení Vlády ČR z roku 2006, které "úkolovalo" ministerstva o zavedení dopravního informačního systému.
Je zde možné najít i odkaz na "organizační strukturu" tohoto systému, kde je mimo jiné uvedeno, že RDS TMC je jedním z výstupů a kde je i sice maličké, ale přeci jen okénko se "vstupy od veřejnosti" - které zřejmě nejsou dostatečně využívány.
Přiznám se, nechce se mi to dohledávat, asi by to ničemu nepomohlo, kdybychom se na to podívali, ale závěr si sám pro sebe dělám takový:
- Celý systém je organizačně značně složitý a náročný na koordinaci různých složek.
Nejsem úplně přesvědčený, že pan koordinátor dokázal vytěžit maximum, protože zdaleka ne vše, co se na dálnicích a silnicích I. třídy děje je organizačně podchyceno /o nižších třídách silnic nemluvě/.
- Systém je postaven na "vnějších vlivech".
Pan Zvára nám už asi před dvěma lety vysvětlil, že to, co vysílají jednotlivé stanice /myšlen signál, respektive data RDS TMC od různých subjektů/ nemůže ovlivnit.
Stejně tak nemůže ovlivnit Lokalizační tabulky - což je pro indikaci v navigacích zřejmě technicky to nejpodstatnější.
A stejně tak nemůže ovlivnit práci úředníků, kteří mají údajně povinnost akce, které ovlivňují silniční provoz hlásit NCDI. Otázka zní, co tedy vlastně koordinuje?
- Praxe ukazuje, že otázka relevantnosti dat je dopracována k "absurdní dokonalosti".
Stává se, že Impuls o události informuje i s udáním délky kolony a zdržení, ale v navigaci a ani na stránkách NCDI tato informace zatím není. Ještě častěji se stává, že dopravní problém je vyřešen, ale stránky NCDI jej stále indikují. O údajích navigací nemluvě.
- Global assistance je všeobecně motoristické veřejnosti známa
Jejich výstup např. na Impulsu je přínosem pro motoristickou veřejnost. Proč se podobně neprezentuje NCDI? Proč není všeobecně známa linka do NCDI, aby motoristé mohli přímo ze silnice volat a žádat vyslání dopravní in formace? NCDI nemá zájem využívat přímé informace od řidičů /?/ a pokud ano, co dělá pro propagaci v teto oblasti získávání dat?
- Krátce shrnuto - je to ÚŘAD se vším všudy.
Vloni se mělo konat setkání, respektive exkurze v NCDI v Ostravě, dokonce byl už stanoven termín. Přijali jsme omluvu pana Zváry /nemoc/ a bohužel, o další termín už tak nějak ze strany uživatelů POI asi nebyl zájem. Nikdo to nenapsal, ale mám pocit, že vím proč. Osobně si myslím, že jsme tam původně chtěli jet s tím, že nechceme slyšet jak co funguje, ale naopak.
My chtěli slyšet, proč konkretně na Dálnicích je informace zpožděná nebo v opačném směru, proč je reakce na cokoli tak vlažná a pomalá a zda je nezbytně nutné vše tak "důsledně" ověřovat, proč se některé dlouhodobé uzavírky nezobrazují v RDS TMC a v neposlední řadě jsme chtěli slyšet, proč RDS TMC nedělá to, co od něj motoristická veřejnost očekává.
Z kontextu vyjádření pana Zváry zde v diskusi a nakonec i ve videu, na nějž je odkaz o příspěvek dříve vyplývá, že odpovědi na tyto otázky by asi nebyly /diplomaticky řečeno/dostatečně uspokojivé. Odpověď typu "od nás informace jde, to že navigace přijímá signál jiného poskytovatele" nebo "Lokalizační tabulky neumožňují" je dost nedostatečná a neřeší problém nefunkčnosti zobrazování dat v navigacích.
Domnívám se, že otázku využívání dat RDS TMC pro navigování můžeme zde na http://www.poi.cz vypustit. Za současného stavu "funkčnosti" jde spíše o "cosi", co nemá praktický smysl.
Dlouhé měsíce a dá se říci roky koordinace pana Zváry sice přinesly ve srovnání s obdobím před dvěma lety podstatné zpřesnění dat na stránkách NCDI, ale přenos do navigací je z hlediska funkčnosti stále na "začátku cesty".
Byl bych moc rád, kdyby se cokoli změnilo a kdybych mohl RDS TMC využívat podobně, jako o 25 km jižněji od místa bydliště, tedy v Rakousku, kde jsou RDS TMC data na jiné, rozuměj podstatně lepší úrovni.
Pokud je co koordinovat, tak ano, ať se koordinuje.
Mám virtuální dotaz:
Do kdy se bude koordinovat? A bude se koordinovat i to, co ovlivňuje přenos dat RDS TMC do navigací?
Mimochodem, vyjádření pana Zváry v odkazovaném videu http://aktualne.centrum.cz/video/?id=355811 je typická PR informace, v podstatě podávající povšechnou a v konečném důsledku nekonkrétní informaci typu "tiskový mluvčí musí obhájit vše". O tom co nefunguje se v těchto typech informací nemluví.
Kdokoli má možnost si pročíst s dohledat v tomto vlákně celou komunikaci pana Zváry, i jednoho dalšího pána jehož jméno si nepamatuji, který se vyznačoval tím, že zde vystupoval jako soukromá osoba ale s "firemním" podpisem a obhajoval zde neobhajitelné, aby nakonec skončil u propagace jakéhosi vyvíjeného v praxi placeného systému na jiné bázi než RDS TMC, který se dle jeho představ měl stát novým standardem předávání dopravních informací.
Zpět k tématu:
Je možné zde na FÓRU dohledat i odkazy na usnesení Vlády ČR z roku 2006, které "úkolovalo" ministerstva o zavedení dopravního informačního systému.
Je zde možné najít i odkaz na "organizační strukturu" tohoto systému, kde je mimo jiné uvedeno, že RDS TMC je jedním z výstupů a kde je i sice maličké, ale přeci jen okénko se "vstupy od veřejnosti" - které zřejmě nejsou dostatečně využívány.
Přiznám se, nechce se mi to dohledávat, asi by to ničemu nepomohlo, kdybychom se na to podívali, ale závěr si sám pro sebe dělám takový:
- Celý systém je organizačně značně složitý a náročný na koordinaci různých složek.
Nejsem úplně přesvědčený, že pan koordinátor dokázal vytěžit maximum, protože zdaleka ne vše, co se na dálnicích a silnicích I. třídy děje je organizačně podchyceno /o nižších třídách silnic nemluvě/.
- Systém je postaven na "vnějších vlivech".
Pan Zvára nám už asi před dvěma lety vysvětlil, že to, co vysílají jednotlivé stanice /myšlen signál, respektive data RDS TMC od různých subjektů/ nemůže ovlivnit.
Stejně tak nemůže ovlivnit Lokalizační tabulky - což je pro indikaci v navigacích zřejmě technicky to nejpodstatnější.
A stejně tak nemůže ovlivnit práci úředníků, kteří mají údajně povinnost akce, které ovlivňují silniční provoz hlásit NCDI. Otázka zní, co tedy vlastně koordinuje?
- Praxe ukazuje, že otázka relevantnosti dat je dopracována k "absurdní dokonalosti".
Stává se, že Impuls o události informuje i s udáním délky kolony a zdržení, ale v navigaci a ani na stránkách NCDI tato informace zatím není. Ještě častěji se stává, že dopravní problém je vyřešen, ale stránky NCDI jej stále indikují. O údajích navigací nemluvě.
- Global assistance je všeobecně motoristické veřejnosti známa
Jejich výstup např. na Impulsu je přínosem pro motoristickou veřejnost. Proč se podobně neprezentuje NCDI? Proč není všeobecně známa linka do NCDI, aby motoristé mohli přímo ze silnice volat a žádat vyslání dopravní in formace? NCDI nemá zájem využívat přímé informace od řidičů /?/ a pokud ano, co dělá pro propagaci v teto oblasti získávání dat?
- Krátce shrnuto - je to ÚŘAD se vším všudy.
Vloni se mělo konat setkání, respektive exkurze v NCDI v Ostravě, dokonce byl už stanoven termín. Přijali jsme omluvu pana Zváry /nemoc/ a bohužel, o další termín už tak nějak ze strany uživatelů POI asi nebyl zájem. Nikdo to nenapsal, ale mám pocit, že vím proč. Osobně si myslím, že jsme tam původně chtěli jet s tím, že nechceme slyšet jak co funguje, ale naopak.
My chtěli slyšet, proč konkretně na Dálnicích je informace zpožděná nebo v opačném směru, proč je reakce na cokoli tak vlažná a pomalá a zda je nezbytně nutné vše tak "důsledně" ověřovat, proč se některé dlouhodobé uzavírky nezobrazují v RDS TMC a v neposlední řadě jsme chtěli slyšet, proč RDS TMC nedělá to, co od něj motoristická veřejnost očekává.
Z kontextu vyjádření pana Zváry zde v diskusi a nakonec i ve videu, na nějž je odkaz o příspěvek dříve vyplývá, že odpovědi na tyto otázky by asi nebyly /diplomaticky řečeno/dostatečně uspokojivé. Odpověď typu "od nás informace jde, to že navigace přijímá signál jiného poskytovatele" nebo "Lokalizační tabulky neumožňují" je dost nedostatečná a neřeší problém nefunkčnosti zobrazování dat v navigacích.
Domnívám se, že otázku využívání dat RDS TMC pro navigování můžeme zde na http://www.poi.cz vypustit. Za současného stavu "funkčnosti" jde spíše o "cosi", co nemá praktický smysl.
Dlouhé měsíce a dá se říci roky koordinace pana Zváry sice přinesly ve srovnání s obdobím před dvěma lety podstatné zpřesnění dat na stránkách NCDI, ale přenos do navigací je z hlediska funkčnosti stále na "začátku cesty".
Byl bych moc rád, kdyby se cokoli změnilo a kdybych mohl RDS TMC využívat podobně, jako o 25 km jižněji od místa bydliště, tedy v Rakousku, kde jsou RDS TMC data na jiné, rozuměj podstatně lepší úrovni.
Pokud je co koordinovat, tak ano, ať se koordinuje.
Mám virtuální dotaz:
Do kdy se bude koordinovat? A bude se koordinovat i to, co ovlivňuje přenos dat RDS TMC do navigací?
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Ještě doplním další žvást mistra Zváry, že použitá technologie RDS-TMC nemá dostatečnou propustnost dat, tj. není možné všechny informace odvysílat.
Německo je trošku větší než ČR. Hustota silnic je taky o něčem jiném. A funguje to. Nemusí se v navigaci nic nastavit a když na dálnici na své navigaci vidím žluté pole s 10, fakt přijedu do kolony a 10 min. skáču na jedničku a pak je volno.
Inu, asi nemají koordinátora...
Prostě RDS-TMC v ČR je další tunel na státní peníze.
Německo je trošku větší než ČR. Hustota silnic je taky o něčem jiném. A funguje to. Nemusí se v navigaci nic nastavit a když na dálnici na své navigaci vidím žluté pole s 10, fakt přijedu do kolony a 10 min. skáču na jedničku a pak je volno.
Inu, asi nemají koordinátora...
Prostě RDS-TMC v ČR je další tunel na státní peníze.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Vysílání TMC v ČR
Zase me TMC prekvapilo,ukazalo tolik dopravnich udalosti a ani jedna v realu nebyla!! Primitivove!!
http://www.youtube.com/watch?v=Yk7p8g_JABI
Bylo to vcera okolo 21h!!
http://www.youtube.com/watch?v=Yk7p8g_JABI
Bylo to vcera okolo 21h!!
Re: Vysílání TMC v ČR
http://prahou-plynule.cz/system_rizeni_ ... i-ustredna
Zvětši si obrázek http://prahou-plynule.cz/system_rizeni_ ... r-ustr.png a podívej se na strukturu systemu NDIC a JSDI. Zajímavý je popis u položky RDS TMC, kde se píše o jednotném celorepublikovém.... Viz stav, kdy navigace neví, zda přijímá Reginu, Vltavu či Radiožurnál - ROZDÍLNÉ INFORMACE...
Ale tema RDS TMC je zřejmě pasé, technologie je zřejmě překonaná novějšími systémy na principu HD Traffic
Zvětši si obrázek http://prahou-plynule.cz/system_rizeni_ ... r-ustr.png a podívej se na strukturu systemu NDIC a JSDI. Zajímavý je popis u položky RDS TMC, kde se píše o jednotném celorepublikovém.... Viz stav, kdy navigace neví, zda přijímá Reginu, Vltavu či Radiožurnál - ROZDÍLNÉ INFORMACE...
Ale tema RDS TMC je zřejmě pasé, technologie je zřejmě překonaná novějšími systémy na principu HD Traffic
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Je zde někdo,
kdo by RDS TMC používal a považoval data indikovaná tímto způsobem v navigaci za relevantní?
Ptám se ze dvou důvodů:
- diskuse o RDS TMC se na všech severech podstatnou měrou utlumily, jedním z důvodů může být rezignace uživatelů na stav, že se "to" někdy bude dát použít k navigování
- okolnosti mne nutí jít do nové navigace. Zvažuji systém HD LIVE http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=3&t=4005
popisovaný v jiném vlákně zde na webu, další varianta je RDS TMC - zde ale vůbec nemám optimistický názor.
kdo by RDS TMC používal a považoval data indikovaná tímto způsobem v navigaci za relevantní?
Ptám se ze dvou důvodů:
- diskuse o RDS TMC se na všech severech podstatnou měrou utlumily, jedním z důvodů může být rezignace uživatelů na stav, že se "to" někdy bude dát použít k navigování
- okolnosti mne nutí jít do nové navigace. Zvažuji systém HD LIVE http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=3&t=4005
popisovaný v jiném vlákně zde na webu, další varianta je RDS TMC - zde ale vůbec nemám optimistický názor.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Asi se rezignovalo, vždyť to sám vidíš, že za x let žádná velká změna. Kromě linku na službu u TT existuje něco podobného i u garminů - zde: http://www.path.cz/forum/viewtopic.php? ... lit=nulink
lze pochytit postřehy. Po počátečních mouchách to vypadá, že to začíná drobet fungovat, občas tam kouknu a mám dojem, že jsem tam někde četl, že i situace o dopravě je lépe podávaná než u TMC-RDS
lze pochytit postřehy. Po počátečních mouchách to vypadá, že to začíná drobet fungovat, občas tam kouknu a mám dojem, že jsem tam někde četl, že i situace o dopravě je lépe podávaná než u TMC-RDS
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysílání TMC v ČR
Řekl bych, že se RDS/TMC v datech od JSDI mírně zlepšuje. Ale bohužel - relevantnost - to je o datech od poskytovatelů. Pokud se jedná o data od ředitelství dálnic a dálniční policie, je to lepší. Ale pokud se jedná o data například z Prahy (jak od úřadů tak i policie), jejich aktuálnost a relevance je katastrofická.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Vysílání TMC v ČR
Já to sleduji hlavně v Praze, tam je situace o cca 60% lepší, ale jen vyjedu mimo, tak ta úroveň klesne na cca 30% relevantnosti....Takže tímto potvrzuji to, co píše Jirásek...
Re: Vysílání TMC v ČR
RDS-TMC jsem přes rok vůbec nepoužíval. Před měsícem jsem se vydal do SRN a byl jsem docela mile překvapen!!! Připojil jsem anténu a po celé cestě Praha - Rokycany - Plzeň - Rozvadov (o SRN nemluvě), jak po D5, tak po staré plzeňské mi to ukazovalo skoro všechny aktuální události v dopravě (uzavírky, kolony, atd.) a to vždy ve správných směrech - prostě paráda!!! Já bych ten venek ohodnotil taky na 60%...
TomTom GO 950 Traffic RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: EU+US v845.2702
TomTom GO 730 Traffic, RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: W_a_C_E v840.2562, Waze
Samsung Galaxy Note 16GB, Win 10 Home 64bit
TomTom GO 730 Traffic, RDS-TMC, Apl.: 9.401, Mapa: W_a_C_E v840.2562, Waze
Samsung Galaxy Note 16GB, Win 10 Home 64bit
Re: Vysílání TMC v ČR
Nevím, kolik informací do TMC pošlou. Ale na trase Hradec Králové - Praha (D11), pak po Praze mi s mou navigací a mapou vždy svítí zelená ikona, že je vše OK.
Když pominu fakt, že Jižní spojka stojí a je to chápáno jako normální, bez nutnosti indikace do TMC (v Německu to zežloutne a objeví si počet minut zdržení), tak i dopravní nehodu jsem v TMC nezaznamenal, ač fyzicky už probíhalo její vyšetřování a odstranění.
Snad s mapou Atlas 2011 by to fungovalo. Snad s jinou navigací.
Asi bych při koupi zvážil možnost Androidu a online dopravy na googlu nebo mapy.cz. Přijde mi, že to je rychlejší a objektivnější.
Dále je fajn si zjistit (dopravniinfo a prahaeu) dopravní kamery po cestě. V mém případě je vždy přítel na telefonu, který má internet a mrkne mi na kamery, když už jsem blízko. Bohužel dopravní kamery nejsou všude
Když pominu fakt, že Jižní spojka stojí a je to chápáno jako normální, bez nutnosti indikace do TMC (v Německu to zežloutne a objeví si počet minut zdržení), tak i dopravní nehodu jsem v TMC nezaznamenal, ač fyzicky už probíhalo její vyšetřování a odstranění.
Snad s mapou Atlas 2011 by to fungovalo. Snad s jinou navigací.
Asi bych při koupi zvážil možnost Androidu a online dopravy na googlu nebo mapy.cz. Přijde mi, že to je rychlejší a objektivnější.
Dále je fajn si zjistit (dopravniinfo a prahaeu) dopravní kamery po cestě. V mém případě je vždy přítel na telefonu, který má internet a mrkne mi na kamery, když už jsem blízko. Bohužel dopravní kamery nejsou všude
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Vysílání TMC v ČR
Venku +10°C a JSDI hlásí na několika místech kolem Prahy nebezpečí námrazy... Co k tomu dodat ...
Re: Vysílání TMC v ČR
Asi tím, ctějí demonstrovat, že jsou namrzlí oni....
Re: Vysílání TMC v ČR
Vůbec nechápu,
proč existuje JSDI, když o Globall ASSISTANCE je podstatně více slyšet a jejich data jsou více prezentována /např Impuls, ráno dopravní info v TV/.
O JSDI jsem mimo zdejší forum a ojedinělé PR info v televizi nezakopl dlouhé měsíce.
V praxi je jediným jejich výstupem pro řidiče informace na cedulích nad dálnicí, že mám jet pomalu.
Bohužel, jak se zdá, i TOMTOM live je z velké části založen na jejich datech - myšleno na datech JSDI.
Takže opět jeden velký tunel na peníze a usnesení vlády z roku 2006 o JSDI je plněno jen na papíře.
Globbal as. je coby soukromá forma podstatně více vidět, slyšet a jejich zprávy mají hlavu a patu.
Tímto zdravím pana koordinátora Zváru a přeji další úspěšnou a dlouhodobou koordinaci /nechápu, co od roku 2006 koordinuje a proč nejsou výstupy z JSDI za tu dobu pozlacené.../.
proč existuje JSDI, když o Globall ASSISTANCE je podstatně více slyšet a jejich data jsou více prezentována /např Impuls, ráno dopravní info v TV/.
O JSDI jsem mimo zdejší forum a ojedinělé PR info v televizi nezakopl dlouhé měsíce.
V praxi je jediným jejich výstupem pro řidiče informace na cedulích nad dálnicí, že mám jet pomalu.
Bohužel, jak se zdá, i TOMTOM live je z velké části založen na jejich datech - myšleno na datech JSDI.
Takže opět jeden velký tunel na peníze a usnesení vlády z roku 2006 o JSDI je plněno jen na papíře.
Globbal as. je coby soukromá forma podstatně více vidět, slyšet a jejich zprávy mají hlavu a patu.
Tímto zdravím pana koordinátora Zváru a přeji další úspěšnou a dlouhodobou koordinaci /nechápu, co od roku 2006 koordinuje a proč nejsou výstupy z JSDI za tu dobu pozlacené.../.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Vysílání TMC v ČR
Pan Zvára tady na nás vyklopil fůru informací, které byly jen povšechné, a měli nám vysvětlit, že vlastně vše funguje, ale my nevidíme do širších souvislostí. Uplynula nějaká doba, abychom mohli zjistit, že ty širší souvislosti byla jen snůška řečí...Jsem fakt rád, že pan Zvára onemocněl, takže jsme nevyhodili peníze za výlet do Ostravy do JSDI...protože si myslím, že kdybychom viděli vybavení tohoto pracoviště, tak bychom si dnes uvědomili, jaké peníze to stálo, a byly vyhozené do luftu....To se to utrácí, když to nejsou moje peníze...Omlouvám se za OT....