Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
- bobisek.ltm
- Příspěvky: 82
- Registrován: 4.8.2009, 11:27
- Bydliště: Litoměřice
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
No spíš si někdo ponechal nález Uklepal se mě na rozbité cestě kufr z motorky, kam jsem si jí dal. Než jsem se pro něj vrátil, otázka tak 4-5 minut, byl pryč a nikdo nic neviděl. Měšťáci neměli snahu něco hledat na kamerách, ač mají náměstí celé pokryté. Už vzdávám naději, že se dostal do poctivých rukou.
Nová TomTom Via 135, Apl. 12.071.1370596.84 (0) (2092, 12.9.2013), Mapa : 'Europe' v945.6254, 1/2015
Kdyby někdo narazil na TomTom Via 135 SN : BO3212G01184, byla ukradena!
Kdyby někdo narazil na TomTom Via 135 SN : BO3212G01184, byla ukradena!
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
No tak to by mne nenapadlo...Měšťáci jsou fakt na prd...Akorát měřit rychlost a dávat botičky, jakmile na nich chce někdo práci, tak ručičky dozadu. Já jsem je vždy donutil makat přes Českou policii...Ale abych nekřivdil, myslím "Měšťáky" z velkých měst, obecní policie většinou funguje bez problémů...
- bobisek.ltm
- Příspěvky: 82
- Registrován: 4.8.2009, 11:27
- Bydliště: Litoměřice
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
tak to jsem měl přesně na mysli, ale nikde jsem se o tom nedočetl jestli to tak skutečně fungujekubesmarta píše:Jsem laik, ale pokud se mi aktualizuje třeba NC, navi se mě zeptá, zdali můžou používat data spojená s mojí navigací. Podle čeho jiného by fungovalo IQ? Podle mě, třeba mě ukamenujte, že je to nesmysl, pokud budu souhlasit, sbírají data o tom, kudy kdy jezdím a podle mě, vědí, co je to za druh navi a kdo je majitelem už jenom podle čísla (něco podobného jako už zde zmiňovaný IMEI u telefonu, i když to je na jiném principu ).
Nová TomTom Via 135, Apl. 12.071.1370596.84 (0) (2092, 12.9.2013), Mapa : 'Europe' v945.6254, 1/2015
Kdyby někdo narazil na TomTom Via 135 SN : BO3212G01184, byla ukradena!
Kdyby někdo narazil na TomTom Via 135 SN : BO3212G01184, byla ukradena!
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
Před cca dvěma lety jsem koupil otci a tchánovi navi a oni chtěli, abych jim ji "udržoval".
Z neznalosti věci jsem první navi dal přiřadit ke svému účtu - to šlo v pohodě.
Pak i druhou, to šlo opět v pohodě, ale moje původní navi se nedala vrátit zpět na můj účet.
Po telefonátu na HELp mi to nějak administrátorsky vrátili a byl jsem poučen v tomto smyslu:
- na jednom účtu TOMTOM smí být pouze jedna navi
- pokud navi odeberu ze svého účtu, např tím, že si přiřadím jinou nebo
- pokud navi převedu na jiný účet, další převod je možný až za 6 měsíců
- každá navi má jedinečný identifikační znak, podle kterých se dá softwarově aktualizovat
Z uvedeného vyplývá, že pokud by jsi zavolal na HELp linku, je teoreticky možné toto řešení:
- oni si vyžádají e-mail z té adresy, na kterém je ta konkretní navi na účtu TOMTOM vedena, to je pro ně důkaz, že se jedná o "tvou" navi
- oni mají možnost tuto navi "převést" - rozuměj zablokovat, kde nebude možné ji přifařit na nový účet- vychází se z toho, že "nový" majitel si ji bude chtít aktualizovat /HOME nebo MY TOMTOM/
- teoreticky je možné pro administrátory TOMTOM tuto navi přes nově založený účet a IP adresu dohledat, otázkou je, zda to česká legislativa a za jakých podmínek umožňuje a zda je to pro orgány činné v trestním řízení relevantní
S navi se asi rozluč, poděkuj jí za dobré služby a pořiď si novou...
Z neznalosti věci jsem první navi dal přiřadit ke svému účtu - to šlo v pohodě.
Pak i druhou, to šlo opět v pohodě, ale moje původní navi se nedala vrátit zpět na můj účet.
Po telefonátu na HELp mi to nějak administrátorsky vrátili a byl jsem poučen v tomto smyslu:
- na jednom účtu TOMTOM smí být pouze jedna navi
- pokud navi odeberu ze svého účtu, např tím, že si přiřadím jinou nebo
- pokud navi převedu na jiný účet, další převod je možný až za 6 měsíců
- každá navi má jedinečný identifikační znak, podle kterých se dá softwarově aktualizovat
Z uvedeného vyplývá, že pokud by jsi zavolal na HELp linku, je teoreticky možné toto řešení:
- oni si vyžádají e-mail z té adresy, na kterém je ta konkretní navi na účtu TOMTOM vedena, to je pro ně důkaz, že se jedná o "tvou" navi
- oni mají možnost tuto navi "převést" - rozuměj zablokovat, kde nebude možné ji přifařit na nový účet- vychází se z toho, že "nový" majitel si ji bude chtít aktualizovat /HOME nebo MY TOMTOM/
- teoreticky je možné pro administrátory TOMTOM tuto navi přes nově založený účet a IP adresu dohledat, otázkou je, zda to česká legislativa a za jakých podmínek umožňuje a zda je to pro orgány činné v trestním řízení relevantní
S navi se asi rozluč, poděkuj jí za dobré služby a pořiď si novou...
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Otázky k Via 130
Omlouvám se, že sem píši o Via 130, ale samostatné vlákno nemá a doufám, že podobnost s Via 120 bude více než malá.
Minulý týden mne nedobrovolně opustila (sprostě mi vykradli auto) navigace TOMTOM One a místo ní jsem pořídil výše zmíněnou Via 130. A zatímco se pomalu sžíváme, nevím si rady s několika věcmi. Poradí mi někdo?
- Při plánování trasy se mne na konci procesu plánování ptá, zda chci u cílového místa navést na parkoviště, volat tam nebo zobrazit informace o místě. Teprve po té začne vyhledávat trasu. Dá se toto nastavení nějak vypnout, abych nemusel dialog stále potvrzovat (není to dialog Souhrnu trasy, ten je až o krok později)
- Ve starších navigacích TOMTOM bylo možné "Plánovat itinerář" - používalo se hlavně při letních cestách po památkách, kdy stačilo vytvořit/stáhnout například "Okruh po hradech" nebo jiných zajímavých místech v dané lokalitě a mapa navigovala. Umí to i Via? Nebo je jedinou možností vytvořit průjezdné body na trase?
- Má někdo zkušenost IQ routes po Praze? Vždy mi hlásí zpoždění 2-3 minuty bez ohledu kam jedu (pokud jedu přes centrum). Vím, že jsou to nějaké průměrné časy, ale některá místa se s tímto zpožděním dají projet možná tak v 6 ráno a ne ve špičce.
- Umí TomTom přeskočit průjezdný bod? Například jedu z Prahy do Českých Budějovic a jsou možné 2 trasy: Přes Tábor nebo přes Písek. Pokud z nějakého důvodu chci jet přes Písek (nechci do Písku, jen se mi více líbí cesta), nastavím si tedy průjezdní bod Písek a vyrazím. Několik km před Pískem kliknu na displej a nějak inteligentně Písek vymažu. (odkoukáno z jiné značky navigace, název už nevím, kde to šlo asi na 3 doteky.)
PS: Navigaci mám 3 dny, takže odpovědi na některé otázky jso možná banální, ale já na to zatím nepřišel.
PPS: Protože se mi kromě navigace ztratila z auta i taška s klíči od domu, uvědomil jsem si, jak je nebezpečné mít uloženo Domovské místo v navigaci s přesností na barák. Tak pozor na to.
Minulý týden mne nedobrovolně opustila (sprostě mi vykradli auto) navigace TOMTOM One a místo ní jsem pořídil výše zmíněnou Via 130. A zatímco se pomalu sžíváme, nevím si rady s několika věcmi. Poradí mi někdo?
- Při plánování trasy se mne na konci procesu plánování ptá, zda chci u cílového místa navést na parkoviště, volat tam nebo zobrazit informace o místě. Teprve po té začne vyhledávat trasu. Dá se toto nastavení nějak vypnout, abych nemusel dialog stále potvrzovat (není to dialog Souhrnu trasy, ten je až o krok později)
- Ve starších navigacích TOMTOM bylo možné "Plánovat itinerář" - používalo se hlavně při letních cestách po památkách, kdy stačilo vytvořit/stáhnout například "Okruh po hradech" nebo jiných zajímavých místech v dané lokalitě a mapa navigovala. Umí to i Via? Nebo je jedinou možností vytvořit průjezdné body na trase?
- Má někdo zkušenost IQ routes po Praze? Vždy mi hlásí zpoždění 2-3 minuty bez ohledu kam jedu (pokud jedu přes centrum). Vím, že jsou to nějaké průměrné časy, ale některá místa se s tímto zpožděním dají projet možná tak v 6 ráno a ne ve špičce.
- Umí TomTom přeskočit průjezdný bod? Například jedu z Prahy do Českých Budějovic a jsou možné 2 trasy: Přes Tábor nebo přes Písek. Pokud z nějakého důvodu chci jet přes Písek (nechci do Písku, jen se mi více líbí cesta), nastavím si tedy průjezdní bod Písek a vyrazím. Několik km před Pískem kliknu na displej a nějak inteligentně Písek vymažu. (odkoukáno z jiné značky navigace, název už nevím, kde to šlo asi na 3 doteky.)
PS: Navigaci mám 3 dny, takže odpovědi na některé otázky jso možná banální, ale já na to zatím nepřišel.
PPS: Protože se mi kromě navigace ztratila z auta i taška s klíči od domu, uvědomil jsem si, jak je nebezpečné mít uloženo Domovské místo v navigaci s přesností na barák. Tak pozor na to.
---------------
TT Via 130
TT Via 130
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
S těmi klíči a domovskou adresou je to dobrej postřeh, ono fakt stačí dát HOME na ulice ==> kdekoliv... zkusím to hned udělat .
K těm dotazům - něco určitě najdeš v návodu (itinerář) a co se týče průjezdního bodu - kdesi jsem četl (osobně ale nezkoušel), že pokud u TomTomu zadáš jako průjezdní bod nějakou pozici na mapě, případně přesnou adresu ve městě, navigace bude tvrdošíjně vyžadovat průjezd tím bodem (přestože se dá kolem projet třeba po obchvatu) ap. Pokud se ale jako průjezdní bod zadala adresa "centrum města", tak prý navigaci mělo stačit, žes tím městem projel bez ohledu na to, zda jsi projel centrem nebo ne. Ono je to nakonec docela logické. Jak to mají tyhle nové krabičky, to ale netuším.
K těm dotazům - něco určitě najdeš v návodu (itinerář) a co se týče průjezdního bodu - kdesi jsem četl (osobně ale nezkoušel), že pokud u TomTomu zadáš jako průjezdní bod nějakou pozici na mapě, případně přesnou adresu ve městě, navigace bude tvrdošíjně vyžadovat průjezd tím bodem (přestože se dá kolem projet třeba po obchvatu) ap. Pokud se ale jako průjezdní bod zadala adresa "centrum města", tak prý navigaci mělo stačit, žes tím městem projel bez ohledu na to, zda jsi projel centrem nebo ne. Ono je to nakonec docela logické. Jak to mají tyhle nové krabičky, to ale netuším.
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
Dobrý den!
Tak jsem se obrátil přímo na podporu a reakci jsem dostal již za několik hodin - chválím
Ve stručnosti:
- Navigace které fungují přes aplikaci MyTomTom zálohovat nejde ( myslím tím mapy ). Pouze jde vytvořit zálohu oblíbených položek které jste do navigace nahrál přes funkci "Přidat obsah od komunity", anebo vytvořil přímo v menu navigace.
- Přes položku "Přidat obsah od komunity" lze taky nahrát hlasy a jiné položky, avšak tyto soubory již musíte vlastnit ( uživatelská fóra atd. ). Společnost TomTom jejich stažení již na dále nepodporuje.
- Navigace společnosti TomTom které fungují přes aplikaci MyTomTom již na dále nepodporují plánování itineáře. Můžete pouze naplánovat 3 průjezdné body.
- Zkušenosti se službou IQ routes v oblasti Prahy nemáme, doporučil bych ale tuto funkci úplně vypnout aby jste se vyhl těmto hlášením, které stejně nejsou nepřesnější. (Hlavně že v reklamě říkají. Trochu si ze zákazníků asi dělají )
- V případě přeskočení, je nutné nastavit při zadávaní průjezdného bodu centrum města, navigace pak v případě že existuje obchvat, Vás navede kolem dané lokace ne přes město.
- Do navigace nelze aplikace třetích stran (například výškoměr). Podporuje pouze: Body zájmu, Hlasy, Barevná schémata, obrázky, symboly vozidel a výstražné zvuky.
Hezký den!
Tak jsem se obrátil přímo na podporu a reakci jsem dostal již za několik hodin - chválím
Ve stručnosti:
- Navigace které fungují přes aplikaci MyTomTom zálohovat nejde ( myslím tím mapy ). Pouze jde vytvořit zálohu oblíbených položek které jste do navigace nahrál přes funkci "Přidat obsah od komunity", anebo vytvořil přímo v menu navigace.
- Přes položku "Přidat obsah od komunity" lze taky nahrát hlasy a jiné položky, avšak tyto soubory již musíte vlastnit ( uživatelská fóra atd. ). Společnost TomTom jejich stažení již na dále nepodporuje.
- Navigace společnosti TomTom které fungují přes aplikaci MyTomTom již na dále nepodporují plánování itineáře. Můžete pouze naplánovat 3 průjezdné body.
- Zkušenosti se službou IQ routes v oblasti Prahy nemáme, doporučil bych ale tuto funkci úplně vypnout aby jste se vyhl těmto hlášením, které stejně nejsou nepřesnější. (Hlavně že v reklamě říkají. Trochu si ze zákazníků asi dělají )
- V případě přeskočení, je nutné nastavit při zadávaní průjezdného bodu centrum města, navigace pak v případě že existuje obchvat, Vás navede kolem dané lokace ne přes město.
- Do navigace nelze aplikace třetích stran (například výškoměr). Podporuje pouze: Body zájmu, Hlasy, Barevná schémata, obrázky, symboly vozidel a výstražné zvuky.
Hezký den!
---------------
TT Via 130
TT Via 130
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
TT nabrala, jak vidím, podobný směr jako Nokia. Kašleme na zákazníky, budeme dělat navigace podle sebe, a zákazníci ať si trhnou..
Aby nedopadli stejně jako Nokia, která zápasí o přežití...
Aby nedopadli stejně jako Nokia, která zápasí o přežití...
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
No tak to je teda hustý!! Tohle je teda fakt cesta do . U TomTomu asi nečetli D-Fense: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201
Alespoň že se potvrdilo to s tím průjezdním bodem a "centrem města"...
Alespoň že se potvrdilo to s tím průjezdním bodem a "centrem města"...
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
Tak jsem se podíval na tvůj odkaz. Nedoporučuji to nikomu, kdo má deprese. Bohužel je to pravda. Těchto lidí jsou mraky a bohužel většinou ve vedení firem, a pak to tak vypadá...A je vidět, že to není jen zde, ale vypadá to tak, že u TT se tito lidí také dostali do vedení. Pozná se to vždy tak, že forma, která se dříve chovala k zákazníkům vstřícně, změní svůj postoj, a ačkoliv všichni vidí, že to povede do pekel, tak firma je přesvědčena, že je to správný směr...
Takto se začala chovat Nokia, dnes je v háji, stále se snaží zachránit, a vrší jedno špatné rozhodnutí na další...
A všichni, kteří to firmě viděli, a varovali před tím, dostali vyhazov...Ach jo..
Omlouvám se všem za OT...
Takto se začala chovat Nokia, dnes je v háji, stále se snaží zachránit, a vrší jedno špatné rozhodnutí na další...
A všichni, kteří to firmě viděli, a varovali před tím, dostali vyhazov...Ach jo..
Omlouvám se všem za OT...
Re: Porovnání TT One (pořízená 2008) a TT VIA 130 (2013)
Tak jsem si o víkendu ještě trochu hrál s novou navigací VIA 130 a nabízím malé shrnutí rozdílů s cca 5-6 let starou TomTom ONE (myslím 2nd edition?). Určitě se nesnažím psát recenzi nebo úplný výčet funkcí. Uvádím jen ty nejdůležitější rozdíly mezi oběma navigacemi pro ty, kteří chtějí starou navigaci vyhodit a pořídit novou. Pro doplnění bych ještě uvedl, že zatímco ONE byla základní třída, Via bývá zařazována do střední třídy.
Rozdíly mezi TT ONE a TT Via 130 jsou vesměs v doplňkových funkcích, zásadní rozdíly v navigování jsem nezaznamenal. Při cestách jsem dosud našel jen 2 rozdíly v navigování (jeden k lepšímu, druhý k horšímu), ale protože navigace neměly stejnou verzi map (TT Via 130 zcela aktuální, TT One asi rok stará), nedokážu posoudit zda se změnily podklady nebo i něco v metodice výpočtu. Nejednalo se ale ani v jednom případě o novou silnici, jen mi navigace začala radit jinou cestu přes město. U navigace TomTom ONE se opírám jen o paměť, přístroj mi byl před 14 dny ukraden z auta.
Jednoznačné plusy VIA 130:
- Funkce HandsFree ve spolupráci s mobilním telefonem – je to fakt použitelné. Sice je to o něco horší než samostané HF navíc třeba propojené s rádiem, ale kdo nemá, stačí toto.
- Lze jednoduše odstranit položku i z TomTomem dodávaných BZ.
- V úseku s „úsekovým měřením“ nezobrazuje aktuální ale průměrnou rychlost. Není tak problém před koncem úseku dorovnat rychlost podle potřeby – oceníte hlavně v zahraničí, kde jsou takto monitorovány mnohakilometrové úseky dálnic.
- RDS-TMC – zatím jsem ho neměl moc příležitostí využít, uzavírek po cestě mám málo. Všechny byly vyznačené, ale protože to bylo o víkendu nebo na málo frekventovaných silnicích, nebyla tam kolona, tak nevím, zda by to ukazovalo i nějaké zdržení nebo přeplánovalo cestu. Jediný problém byl uzavřený jeden vesnický most po povodních na který mne navigace hnala.
- Pakrovací asistent – několik km před dojetím do cíle zobrazí na displeje symbol parkoviště a po kliknutí vám nabídne nejbližší parkoviště (tady se mi to líbí, při plánování cesty – viz níže je to ale podle mne opruz).
- Větší vnitřní paměť (teď nevím jestli 6 nebo 8GB celkem, určitě ale více než 4GB co píšou v popisech) a podpora SD karet (teď když mám v navigaci celou Evropu + potřebné body zájmu + skoro 3GB volného místa, tak už SD kartu ani nepotřebuji )
Diskutabilní plusy VIA 130:
- Navádění do pruhů – vypadá to hezky, ale za druhým dálničním sjezdem jsem to vypl. Za sjezdem z dálnice hned navazovala odbočka, ale navigace ještě ukazovala přes celou obrazovku odbočovací pruh z dálnice. Nyní pruhy ukazuje jen na stavovém řádku – není to sice tak barevné, ale zcela dostačující.
- IQ routes – nevím jak kde, ale v Praze si to ze mne dělá spíš srandu. Oficiální reakce podory TomTom na mou stížnost zněla: vypnout
- Kromě nejkratší a nejrychlejší cesty nabízí i cestu ekonomickou. V návodu se píše něco o úspoře paliva, ale doufám, že to bude kompromis délky a rychlosti. Ještě jsem ale nezkoušel.
- Sice místo jednoho umí 3 průjezdní body, ale zase nemá funkci itinerář cesty.
Drobné nevýhody VIA 130:
- Struktura menu je v některých bodech jiná a podle mne trochu nepřehlednější, jde ale spíš o zvyk.
- Při plánování cesty se mne ještě přeptá, zda chci v cíli dovést na parkoviště, do cíle zatelefonovat, případně zobrazit další informace – pro mne je to ale jen zbytečně prudící kliknutí na obrazovku navíc a vypnout to nejde. Podle podpory TomTom tato obrazovka slouží pro ověření cíle cesty.
- Neumí zobrazit ukázku trasy – párkrát jsem využil při výjezdu z nějakého zapeklitého místa, že jsem si to nejdříve projel s navigací „nanečisto“.
- Nemá (nebo se mi nepodařilo zapnout na displeji) kompas.
- Za jízdy není vidět na displeji kvalita příjmu družic a ani ji nejde jednoduše (jedním nebo dvěma doteky) zobrazit.
- Předinstalovaná databáze radarů bere každou mýtnou bránu a dopravní kameru na silnici jako radar. Asi se vrátím k radarům tady z POI.cz
Zásadní nevýhody VIA 130:
- Asi už o tom bylo napsáno mnoho, ale nemohu to přehlédnout. Při připojení k počítači není navigace vidět jako samostatný disk. Do navigace lze tak nahrávat jen to, co vám TomTom umožní přes svou aplikaci.
- Nelze nahrávat aplikace třetích stran – měl jsem například dohraný výškoměr je například na horách zajímavé.
- TomTom již nenabízí na svých stránkách hlasy, body zájmů, ... musíte hledat jinde a pak si je přes aplikaci MyTOMTOM nahrát.
- Aplikace TomTom HOME mi přišla přehlednější a použitelnější než My TOMTOM.
- Navigaci nelze zálohovat (nenašel jsem ani jak zálohovat oblíbená místa, pouze to co jste do navigace sami nahráli, tedy hlasy a body zájmu)
Co se týče rychlosti při výpočtech a přepočtech cesty, nezaznamenal jsem subjektivně žádnou změnu. Co se týče rychlosti načtení polohy po startu navigace, byl na tom možná TomTom ONE o chlup lépe (obě navigace měli max 24 hodin staré Quick GPS Fix). Po tvrdém restartu jsou obě navigace zhruba stejně pomalé. Via má asi trochu horší příjem signálu při jízdě lesem, protože jsem jel skoro neustále 90 - 150 metrů vedle silnice, u TT ONE to bývalo ve stejném místě jen občas. (Nejedná se o přímé porovnání navigací ale o subjektivní dojem!)
Držáky vyjdou funkčně oba zhruba nastejno, obě navigace už mi sami i s držákem upadly. Větší displej i rozlišení je sice hezčí, ale při navigování jsem nepřišel na žádnou výhodu.
Závěr: Ačkoliv jsem už nějaký čas sám chtěl starý TomTom ONE vyměnit za něco novějšího s větším displejem, nemyslím, že se vyplatí starou funkční navigaci vyhazovat – pokud tedy nepotřebujete například funkci HandsFree. V navigování jsem žádnou zásadní změnu nepostřehl a ostatní nové funkce jsou spíš příjemné než nutné. Benefitem u nové navigace jsou nesporně LIFETIME mapy a pro ty co jezdí byť jen na prázdniny napříč celou Evropou i větší vnitřní paměť - do TT ONE se celá Evropa prostě nevešla.
Hezký den všem!
Rozdíly mezi TT ONE a TT Via 130 jsou vesměs v doplňkových funkcích, zásadní rozdíly v navigování jsem nezaznamenal. Při cestách jsem dosud našel jen 2 rozdíly v navigování (jeden k lepšímu, druhý k horšímu), ale protože navigace neměly stejnou verzi map (TT Via 130 zcela aktuální, TT One asi rok stará), nedokážu posoudit zda se změnily podklady nebo i něco v metodice výpočtu. Nejednalo se ale ani v jednom případě o novou silnici, jen mi navigace začala radit jinou cestu přes město. U navigace TomTom ONE se opírám jen o paměť, přístroj mi byl před 14 dny ukraden z auta.
Jednoznačné plusy VIA 130:
- Funkce HandsFree ve spolupráci s mobilním telefonem – je to fakt použitelné. Sice je to o něco horší než samostané HF navíc třeba propojené s rádiem, ale kdo nemá, stačí toto.
- Lze jednoduše odstranit položku i z TomTomem dodávaných BZ.
- V úseku s „úsekovým měřením“ nezobrazuje aktuální ale průměrnou rychlost. Není tak problém před koncem úseku dorovnat rychlost podle potřeby – oceníte hlavně v zahraničí, kde jsou takto monitorovány mnohakilometrové úseky dálnic.
- RDS-TMC – zatím jsem ho neměl moc příležitostí využít, uzavírek po cestě mám málo. Všechny byly vyznačené, ale protože to bylo o víkendu nebo na málo frekventovaných silnicích, nebyla tam kolona, tak nevím, zda by to ukazovalo i nějaké zdržení nebo přeplánovalo cestu. Jediný problém byl uzavřený jeden vesnický most po povodních na který mne navigace hnala.
- Pakrovací asistent – několik km před dojetím do cíle zobrazí na displeje symbol parkoviště a po kliknutí vám nabídne nejbližší parkoviště (tady se mi to líbí, při plánování cesty – viz níže je to ale podle mne opruz).
- Větší vnitřní paměť (teď nevím jestli 6 nebo 8GB celkem, určitě ale více než 4GB co píšou v popisech) a podpora SD karet (teď když mám v navigaci celou Evropu + potřebné body zájmu + skoro 3GB volného místa, tak už SD kartu ani nepotřebuji )
Diskutabilní plusy VIA 130:
- Navádění do pruhů – vypadá to hezky, ale za druhým dálničním sjezdem jsem to vypl. Za sjezdem z dálnice hned navazovala odbočka, ale navigace ještě ukazovala přes celou obrazovku odbočovací pruh z dálnice. Nyní pruhy ukazuje jen na stavovém řádku – není to sice tak barevné, ale zcela dostačující.
- IQ routes – nevím jak kde, ale v Praze si to ze mne dělá spíš srandu. Oficiální reakce podory TomTom na mou stížnost zněla: vypnout
- Kromě nejkratší a nejrychlejší cesty nabízí i cestu ekonomickou. V návodu se píše něco o úspoře paliva, ale doufám, že to bude kompromis délky a rychlosti. Ještě jsem ale nezkoušel.
- Sice místo jednoho umí 3 průjezdní body, ale zase nemá funkci itinerář cesty.
Drobné nevýhody VIA 130:
- Struktura menu je v některých bodech jiná a podle mne trochu nepřehlednější, jde ale spíš o zvyk.
- Při plánování cesty se mne ještě přeptá, zda chci v cíli dovést na parkoviště, do cíle zatelefonovat, případně zobrazit další informace – pro mne je to ale jen zbytečně prudící kliknutí na obrazovku navíc a vypnout to nejde. Podle podpory TomTom tato obrazovka slouží pro ověření cíle cesty.
- Neumí zobrazit ukázku trasy – párkrát jsem využil při výjezdu z nějakého zapeklitého místa, že jsem si to nejdříve projel s navigací „nanečisto“.
- Nemá (nebo se mi nepodařilo zapnout na displeji) kompas.
- Za jízdy není vidět na displeji kvalita příjmu družic a ani ji nejde jednoduše (jedním nebo dvěma doteky) zobrazit.
- Předinstalovaná databáze radarů bere každou mýtnou bránu a dopravní kameru na silnici jako radar. Asi se vrátím k radarům tady z POI.cz
Zásadní nevýhody VIA 130:
- Asi už o tom bylo napsáno mnoho, ale nemohu to přehlédnout. Při připojení k počítači není navigace vidět jako samostatný disk. Do navigace lze tak nahrávat jen to, co vám TomTom umožní přes svou aplikaci.
- Nelze nahrávat aplikace třetích stran – měl jsem například dohraný výškoměr je například na horách zajímavé.
- TomTom již nenabízí na svých stránkách hlasy, body zájmů, ... musíte hledat jinde a pak si je přes aplikaci MyTOMTOM nahrát.
- Aplikace TomTom HOME mi přišla přehlednější a použitelnější než My TOMTOM.
- Navigaci nelze zálohovat (nenašel jsem ani jak zálohovat oblíbená místa, pouze to co jste do navigace sami nahráli, tedy hlasy a body zájmu)
Co se týče rychlosti při výpočtech a přepočtech cesty, nezaznamenal jsem subjektivně žádnou změnu. Co se týče rychlosti načtení polohy po startu navigace, byl na tom možná TomTom ONE o chlup lépe (obě navigace měli max 24 hodin staré Quick GPS Fix). Po tvrdém restartu jsou obě navigace zhruba stejně pomalé. Via má asi trochu horší příjem signálu při jízdě lesem, protože jsem jel skoro neustále 90 - 150 metrů vedle silnice, u TT ONE to bývalo ve stejném místě jen občas. (Nejedná se o přímé porovnání navigací ale o subjektivní dojem!)
Držáky vyjdou funkčně oba zhruba nastejno, obě navigace už mi sami i s držákem upadly. Větší displej i rozlišení je sice hezčí, ale při navigování jsem nepřišel na žádnou výhodu.
Závěr: Ačkoliv jsem už nějaký čas sám chtěl starý TomTom ONE vyměnit za něco novějšího s větším displejem, nemyslím, že se vyplatí starou funkční navigaci vyhazovat – pokud tedy nepotřebujete například funkci HandsFree. V navigování jsem žádnou zásadní změnu nepostřehl a ostatní nové funkce jsou spíš příjemné než nutné. Benefitem u nové navigace jsou nesporně LIFETIME mapy a pro ty co jezdí byť jen na prázdniny napříč celou Evropou i větší vnitřní paměť - do TT ONE se celá Evropa prostě nevešla.
Hezký den všem!
---------------
TT Via 130
TT Via 130
- vojta66
- Příspěvky: 766
- Registrován: 18.10.2006, 18:19
- Bydliště: Praha, matka měst
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
Hezké srovnání! Pěkně napsáno.
TomTom GO LIVE 1005 World, Navcore 12.071.1370596.74(0) (2092, 12.9.2013) OS 1344689, Mapa 'Europe' v935.5757,8/2014
- bobisek.ltm
- Příspěvky: 82
- Registrován: 4.8.2009, 11:27
- Bydliště: Litoměřice
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
Napsal jsi to hezky, jen bych doplnil, že ukázka trasy mě na VIA 135 šla pod ikonkou "Zobrazit ukázku tratě". Kupoval jsme ji asi před rokem a vnitřní pamět jsem skutečně pouze 4GB, ale vždy se tam celá Evropa vešla.
Nová TomTom Via 135, Apl. 12.071.1370596.84 (0) (2092, 12.9.2013), Mapa : 'Europe' v945.6254, 1/2015
Kdyby někdo narazil na TomTom Via 135 SN : BO3212G01184, byla ukradena!
Kdyby někdo narazil na TomTom Via 135 SN : BO3212G01184, byla ukradena!
Re: Zkušenosti - nová řada TT Go 1000/1005 a Via 120/125
A já doplním za sebe :
- K předinstalovaným radarům : Já je měl jeden čas zaplacené(akce za 300,-kč), jen pro kontrolu, a evidentně blbci zadávají každou mýtnou bránu, každou dopravní kameru na semaforu, a kdyby mohli, tak i webovku nad vraty. Zde se jim to nedaří zadat, protože se snažím to odkontrolovat, a to co mohu kontroluji i fyzicky, a když jezdím po republice, tak také. proto ten rozdíl v našich radarech a předinstalovaných...
- Průšvih je u nové řady ta nemožnost zálohování.
- To, že zrušili body zájmu od komunity bylo z důvodu, že tam uživatelé reportovali body zájmu, které nebyly jejich. Neustále se tam objevovali kategorie odtud, z PoiPlaza atd atd. Uživatelé stáhli a tam sdíleli...A jelikož TT nechce mít problémy s autorskými právy, tak to zrušil...
- Mám také "starou" řadu TT, a dokud bude fungovat, budu jí používat.....a pak budu muset koupit novou řadu, ale tu starou řadu "obrečím"...
- K předinstalovaným radarům : Já je měl jeden čas zaplacené(akce za 300,-kč), jen pro kontrolu, a evidentně blbci zadávají každou mýtnou bránu, každou dopravní kameru na semaforu, a kdyby mohli, tak i webovku nad vraty. Zde se jim to nedaří zadat, protože se snažím to odkontrolovat, a to co mohu kontroluji i fyzicky, a když jezdím po republice, tak také. proto ten rozdíl v našich radarech a předinstalovaných...
- Průšvih je u nové řady ta nemožnost zálohování.
- To, že zrušili body zájmu od komunity bylo z důvodu, že tam uživatelé reportovali body zájmu, které nebyly jejich. Neustále se tam objevovali kategorie odtud, z PoiPlaza atd atd. Uživatelé stáhli a tam sdíleli...A jelikož TT nechce mít problémy s autorskými právy, tak to zrušil...
- Mám také "starou" řadu TT, a dokud bude fungovat, budu jí používat.....a pak budu muset koupit novou řadu, ale tu starou řadu "obrečím"...
Re: Porovnání TT One (pořízená 2008) a TT VIA 130 (2013)
Hmm, tak to je tedy góóól....croco píše: - IQ routes – nevím jak kde, ale v Praze si to ze mne dělá spíš srandu. Oficiální reakce podpory TomTom na mou stížnost zněla: vypnout
Vloni a předloni jsem tu psal o nesmyslných "ekonomických trasách" u GO LIVE 825 a ONE XL nové generace a o mém dotazu na toto tema na HELP.
Jen připomenu, že šlo o případ, kdy navi pro úsporu cca 2 minut času nabízela trasu o 88 km delší a bylo to vydáváno za "ekonomické".
Tehdy mi z Helpu odepsali, že je to způsobeno okamžitým stavem IQ Routes a že mám IQ pro tento účel vypnout!!!
Jinými slovy
TOMTOM přiznal, že to, co asi 2 roky vydával za velké plus a v reklamě toto zdůrazňoval jako velký pokrok a zrychlení doporučuje jeho vlastní HELP vypnout!!!
Ale pro objektivitu musím uvést i pokračování tohoto "příběhu" - jsem si dal tu práci a některé takzvaně "ekonomické" trasy občas naplánoval znovu.
Je nutné říct, že převážná většina nesmyslů je odstraněna a zřejmě TOMTOM upravil algoritmus - jako ekonomická trasa už není nabízen zmiňovaný nesmysl.
Je zřejmé, že pravděpodobně došlo k jemnému posunu v menší důležitosti času v porovnání s potřebnými kilometry a jako ekonomická trasa se už navigování dá zpravidla přijmout.
Ovšem má to své mínus - dosti často se ekonomická trasa rovná nejrychlejší, což se dříve stávalo naprosto vyjímečně.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...