Rádio DÁLNICE
Rádio DÁLNICE
V Česku na jaře začne vysílat první specializované dálniční rádio. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny. Rádio Dálnice, které bude spolupracovat s Jednotným systémem dopravních informací, si zatím budou moci naladit řidiči v sedmi krajích, nejaktuálnější..
Více zde:
http://www.financninoviny.cz/zpravy/pro ... id_seznam=
Více zde:
http://www.financninoviny.cz/zpravy/pro ... id_seznam=
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Rádio DÁLNICE
No to bude prima... Budou tam předčítat ty pitomosti, co jsou na informačních cedulích ?
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Rádio DÁLNICE
Vzhledem ke zvolenému zdroji informací zřejmě ano - bohužel. Co na to koordinátor NCDI ???
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Rádio DÁLNICE
Vše, o čem mluvil koordinátor bylo mlácení prázdné slámy. Takže teď budou ty všeobecné kecy ještě v éteru....
Re: Rádio DÁLNICE
Článek a "podnětná" diskuse zde:
http://www.novinky.cz/domaci/192553-v-c ... lnice.html
http://www.novinky.cz/domaci/192553-v-c ... lnice.html
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Rádio DÁLNICE
Citace:
"O víkendu začalo vysílat první specializované dálniční rádio v Česku. Nové Rádio Dálnice lze zatím naladit na Vysočině na frekvenci 99,4 MHz. Stanice postupně pokryje velkou část českých dálnic, na přípravě dalších kmitočtů zatím pracuje. Informovala o tom v pondělí projektová ředitelka Rádia Dálnice Michaela Volná."
http://www.novinky.cz/domaci/196720-rad ... ilani.html
Citace:
"Svými dopravními informacemi můžete přispět i vy. Jakmile při cestách narazíte na problém, volejte naší horkou linku 12 800. My informaci okamžitě zařadíme, abychom varovali i ostatní řidiče."
http://www.radiodalnice.cz/
No, uvidíme. Můj názor je, že je to "jen" další instituce, která se bude zabývat dopravním zpravodajstvím.
Bohužel, tak jak je to nastaveno to nebude fungovat nikdy. Pokud nedojde k systemovým změnám, tak to bude vždy jen částečné řešení.
Stačí si uvědomit, že máme několik vstupů - linka Zelené vlny na Radiožurnálu, linka Rádia Impuls /obě společnosti spolupracují s Global asssistance/, dále jinde zmiňovaný "ÚŘAD" dopravního centra v Ostravě /který zřejmě cíleně nespolupracuje s nikým/, které si de facto konkurují, a taky několik výstupů - Radiožurnál, Impuls, a RDS TMC, které je v ČR z principu nastavení dvou různých kanálů a z důvodů již přes rok a půl trvající koordinace /čeho s čím, koho s kým???/ nefunkční.
A dále nově vzniklé Radio Dálnice s linkou 12800 - roztříštěnost vstupů, roztříštěnost výstupů. Osobně budu ze zvyku asi volávat do Impulsu, kde je podle mého názoru relevantnost a odezva na vysoké úrovni. Čas ukáže, kdo v tomto "boji" zvítězí, zatím je zřejmé, že JCDI to není....
"O víkendu začalo vysílat první specializované dálniční rádio v Česku. Nové Rádio Dálnice lze zatím naladit na Vysočině na frekvenci 99,4 MHz. Stanice postupně pokryje velkou část českých dálnic, na přípravě dalších kmitočtů zatím pracuje. Informovala o tom v pondělí projektová ředitelka Rádia Dálnice Michaela Volná."
http://www.novinky.cz/domaci/196720-rad ... ilani.html
Citace:
"Svými dopravními informacemi můžete přispět i vy. Jakmile při cestách narazíte na problém, volejte naší horkou linku 12 800. My informaci okamžitě zařadíme, abychom varovali i ostatní řidiče."
http://www.radiodalnice.cz/
No, uvidíme. Můj názor je, že je to "jen" další instituce, která se bude zabývat dopravním zpravodajstvím.
Bohužel, tak jak je to nastaveno to nebude fungovat nikdy. Pokud nedojde k systemovým změnám, tak to bude vždy jen částečné řešení.
Stačí si uvědomit, že máme několik vstupů - linka Zelené vlny na Radiožurnálu, linka Rádia Impuls /obě společnosti spolupracují s Global asssistance/, dále jinde zmiňovaný "ÚŘAD" dopravního centra v Ostravě /který zřejmě cíleně nespolupracuje s nikým/, které si de facto konkurují, a taky několik výstupů - Radiožurnál, Impuls, a RDS TMC, které je v ČR z principu nastavení dvou různých kanálů a z důvodů již přes rok a půl trvající koordinace /čeho s čím, koho s kým???/ nefunkční.
A dále nově vzniklé Radio Dálnice s linkou 12800 - roztříštěnost vstupů, roztříštěnost výstupů. Osobně budu ze zvyku asi volávat do Impulsu, kde je podle mého názoru relevantnost a odezva na vysoké úrovni. Čas ukáže, kdo v tomto "boji" zvítězí, zatím je zřejmé, že JCDI to není....
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rádio DÁLNICE
Pro upřesnění - Rádio dálnice je soukromý subjekt, soukromé rádio. Nokliv veřejnoprávní či jinak státem podporované. Čistě komerční záležitost.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Rádio DÁLNICE
Jasně, že soukromé, nic proti tomu - nakonec o tomto - tedy dopravním rádiu se mluvilo cca před 15-ti lety.
V tom případě ale není zřejmé, jak soukromý subjekt může spolupracovat se státem financovaným JCDI v Ov, jak je psáno v původním článku. To si bude informace kupovat? Nebo recipročně vyměňovat? Pak by ale byl porušen Zvárův princip ověřených dat, viz jiné vlákno diskuse.
Mimochodem, nejde o to, zda je soukromé či není, jde o tu roztříštěnost složek, které se dopravním zpravodajstvím zabývají. Pokud to dělá Impuls, je to jeho věc, která mu zvyšuje poslechovost, pokud to dělá Radiožurnál, pak by to mělo mít garantovanou úroveň a funkční návazné služby, tedy i TMC.
Paradoxem je, že JCDI, coby státem financovaná složka nespolupracuje se státem financovaným Radiožurnálem nebo Reginou - která naopak spolupracuje se soukromou Global assistance.
A v teto nepřehledné změti vztahů pak nějaké RDS TMC nikoho nezajímá, každý si hrabe mna tom svém a v konečném důsledku ty informace za mnoho nestojí - opět viz jiné vlákno na tomto foru.
Prostě kočičinec na druhou.
Začíná mi to být čím dál více jedno - smiřuji se s tím, že v ČR je cílem vše znepřehlednit tak, aby se nevědělo, kdo je A, kdo je B, a kdo je C - totiž v chaosu se dá znepřehlednit i tok peněz, a pak se nedivím, že všechno stojí tolik, kolik to stojí.
A to je o o všem - o ceně dálnic, o opravách silnic, o nehlášených či neodvolaných uzavírkách atd - 5 stran by se dalo napsat.
V tom případě ale není zřejmé, jak soukromý subjekt může spolupracovat se státem financovaným JCDI v Ov, jak je psáno v původním článku. To si bude informace kupovat? Nebo recipročně vyměňovat? Pak by ale byl porušen Zvárův princip ověřených dat, viz jiné vlákno diskuse.
Mimochodem, nejde o to, zda je soukromé či není, jde o tu roztříštěnost složek, které se dopravním zpravodajstvím zabývají. Pokud to dělá Impuls, je to jeho věc, která mu zvyšuje poslechovost, pokud to dělá Radiožurnál, pak by to mělo mít garantovanou úroveň a funkční návazné služby, tedy i TMC.
Paradoxem je, že JCDI, coby státem financovaná složka nespolupracuje se státem financovaným Radiožurnálem nebo Reginou - která naopak spolupracuje se soukromou Global assistance.
A v teto nepřehledné změti vztahů pak nějaké RDS TMC nikoho nezajímá, každý si hrabe mna tom svém a v konečném důsledku ty informace za mnoho nestojí - opět viz jiné vlákno na tomto foru.
Prostě kočičinec na druhou.
Začíná mi to být čím dál více jedno - smiřuji se s tím, že v ČR je cílem vše znepřehlednit tak, aby se nevědělo, kdo je A, kdo je B, a kdo je C - totiž v chaosu se dá znepřehlednit i tok peněz, a pak se nedivím, že všechno stojí tolik, kolik to stojí.
A to je o o všem - o ceně dálnic, o opravách silnic, o nehlášených či neodvolaných uzavírkách atd - 5 stran by se dalo napsat.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rádio DÁLNICE
Tonny, naprosto souhlasím.
Jenom si dovolím drobounkou připomínku, z hlediska výše uvedené funkčnosti pro mnohé nepodstatnou (ale já jsem na to citlivý), ČRo (Český rozhlas) je Veřejnoprávní instituce (stejně jako ČT a ČTK), zřízená státem (parlamentem ČR) ale BEZ státních dotací či financování ze státního rozpočtu. Finančně nezávislá instituce na státu. Nikoliv státní podnik, jako třeba Řízení leteckého provozu a pod.
Z právního hlediska je to veliký rozdíl. Z toho plynou i jiné smluvní vztahy s ostatními subjekty.
Jenom si dovolím drobounkou připomínku, z hlediska výše uvedené funkčnosti pro mnohé nepodstatnou (ale já jsem na to citlivý), ČRo (Český rozhlas) je Veřejnoprávní instituce (stejně jako ČT a ČTK), zřízená státem (parlamentem ČR) ale BEZ státních dotací či financování ze státního rozpočtu. Finančně nezávislá instituce na státu. Nikoliv státní podnik, jako třeba Řízení leteckého provozu a pod.
Z právního hlediska je to veliký rozdíl. Z toho plynou i jiné smluvní vztahy s ostatními subjekty.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Rádio DÁLNICE
Ano, financován pod přísnými sankcemi nevolníky BEZ ohledu na to, jestli to poslouchají nebo ne. Ve stejném duchu už ČSSD nejspíš připravuje zákon, že každý muž bude platit alimenty BEZ ohledu na to, zda má děti nebo ne .BEZ státních dotací či financování ze státního rozpočtu
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Rádio DÁLNICE
Já poplatek za užívání rozhlasu /i za TV/, zákonem přikázaný státem považuji pro tuto instituci za státní dotaci - ale to odbíhám od původního smyslu mého příspěvku.Jirásek píše:Tonny, naprosto souhlasím.
Jenom si dovolím drobounkou připomínku, z hlediska výše uvedené funkčnosti pro mnohé nepodstatnou (ale já jsem na to citlivý), ČRo (Český rozhlas) je Veřejnoprávní instituce (stejně jako ČT a ČTK), zřízená státem (parlamentem ČR) ale BEZ státních dotací či financování ze státního rozpočtu. Finančně nezávislá instituce na státu. Nikoliv státní podnik, jako třeba Řízení leteckého provozu a pod.
Z právního hlediska je to veliký rozdíl. Z toho plynou i jiné smluvní vztahy s ostatními subjekty.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Rádio DÁLNICE
Tak já fandím novému komerčnímu Rádiu Dálnice. Rozjet rádio není sranda a rozhodně tam budou lidi, co to myslí vážně. Tedy, alespoň v to věřím.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Rádio DÁLNICE
Mohl by někdo popsat praktickou zkušenost z poslechu Rádia Dálnice? Vysílá zatím na Vysočině. Díky
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Rádio DÁLNICE
Ptal jsem se na praktickou zkušenost, odkaz už zde byl, asi týden zpět - viz zde:
http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f ... 07#p36100m
Jinak je to asi o 7 příspěvků dříve v tomto vláknu.
http://www.poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f ... 07#p36100m
Jinak je to asi o 7 příspěvků dříve v tomto vláknu.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...