Nová mapa 875.3613
Re: Nová mapa 875.3613
a na to jsi prisla kde? Ja jednou zkousel dat 200km/h a stejne to vedlo jinudy...Apropo zatim 875 super, vede tak jak ma.. Dneska poradne testnu
Re: Nová mapa 875.3613
Proboha, přeci výpočet trasy nezávisí na maximální rychlosti na daných úsecích.Co by asi musela navigace spočítat, když tam není zadaná žádná max.rychlost, to by už nezvládla vůbec
Jinak mapa 875.3613 oproti minulému paskvilu naprostá spokojenost.
Jinak mapa 875.3613 oproti minulému paskvilu naprostá spokojenost.
Re: Nová mapa 875.3613
Musím se trošku Tompra (vlastně janinky ) zastat - v některých případech to opravdu vodí oklikou. Vyzkoušejte např. jak navi vede k Husovickému tunelu v Brně:
zadejte si střed města Holubice (Vyškov) - ať se máte čas se soustředit - cíl Kuřim. Po příjezdu do Brna navi vede po Ostravské, Otakara Ševčíka, Gajdošově, Svatoplukova - až následuje křižovatka dva pruhy doleva na ulici Provazníkova ( kam když odbočíte, jste za pár metrů u ústí tunelu), jenže Tomík velí rovně na ulici Karlovu bez rychlostního limitu! a pak vás vrátí ostře zpět oklikou na ulici Provazníkovou před tunel.... u mapy 865 a předešlých se tak nedělo.
Když tu trasu neznáte, nevíte to, ale když ji jezdíte pravidelně, tak vás to trkne. Stejně tak když jsem na Slapech jezdil do stejné restaurace na oběd - navigace mě táhla obloukem přes celou dědinu zpět na hlavní silnici cca 100 m od původní křižovatky, kde jsem mohl odbočit doleva a byl jsem u restaurace hned - samozřejmě hlavní byla s limitem, vedlejší přes dědinu bez limitu.
Oba případy vyzkoušené na XL IQ a GO 75O v nejrychlejší i ekonomické trase.... nevím, jestli to záleží na verzi navcore, ale vyzkoušeno na 9.056, 9.061 a neofiko 9.205.
zadejte si střed města Holubice (Vyškov) - ať se máte čas se soustředit - cíl Kuřim. Po příjezdu do Brna navi vede po Ostravské, Otakara Ševčíka, Gajdošově, Svatoplukova - až následuje křižovatka dva pruhy doleva na ulici Provazníkova ( kam když odbočíte, jste za pár metrů u ústí tunelu), jenže Tomík velí rovně na ulici Karlovu bez rychlostního limitu! a pak vás vrátí ostře zpět oklikou na ulici Provazníkovou před tunel.... u mapy 865 a předešlých se tak nedělo.
Když tu trasu neznáte, nevíte to, ale když ji jezdíte pravidelně, tak vás to trkne. Stejně tak když jsem na Slapech jezdil do stejné restaurace na oběd - navigace mě táhla obloukem přes celou dědinu zpět na hlavní silnici cca 100 m od původní křižovatky, kde jsem mohl odbočit doleva a byl jsem u restaurace hned - samozřejmě hlavní byla s limitem, vedlejší přes dědinu bez limitu.
Oba případy vyzkoušené na XL IQ a GO 75O v nejrychlejší i ekonomické trase.... nevím, jestli to záleží na verzi navcore, ale vyzkoušeno na 9.056, 9.061 a neofiko 9.205.
TT XL IQ, Navcore 9.061,Central and Eastern Europe 865.3245,
Re: Nová mapa 875.3613
Zitra zkusim... A dam vedet na mem TomTom... Co se tyka uzivatelu, nechapu nic, takje janinka je clastne chlap, pod holcicim jmenem? Dotazy ma opravdu jako holkochlap...
Re: Nová mapa 875.3613
Janinku neřeš. to bylo jen takové malé popíchnutíčko , ale pokud vyzkoušíš to Brno, tak dej vědět - možná je skutečně chyba u mě mezi Tomíkem a sedadlem řidiče
TT XL IQ, Navcore 9.061,Central and Eastern Europe 865.3245,
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.6.2011, 6:34
Re: Nová mapa 875.3613
Tak jsem dneska jel po Praze na Holešovické nádraží. A naprosto bez skrupulí mne to vedlo do zákazu vězdu. Tak jsem jel jinudy - a zase, jen ten zákaz byl do jiný ulice. Takže mouchy to má.
Go 920, navcore 9.4
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová mapa 875.3613
A kde? Kde byl ten zákaz vjezdu (vězdu )? Kde je chyba v mapě? Jinak tato informace nemá valnou cenu.
Případně popsat SEM
Ono se také může jednat o změnu v dopravě starou třeba 3 měsíce a to se v nové mapě nemůže projevit.
Případně popsat SEM
Ono se také může jednat o změnu v dopravě starou třeba 3 měsíce a to se v nové mapě nemůže projevit.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Nová mapa 875.3613
Pokud je zákaz z jedné strany a z druhé je to otevřené (což je třeba ulice Plynární. Od výstaviště volně, směr Výstaviště zákaz) To se řeší velmi špatně... To ale nemá ošetřeno skoro nikdo, když tam dáš jednosměrku, tak to neodpovídá skutečnosti...Tam se to řeší jen zákazy odbočení...A to není na mapě vidět, pouze při navigování....A dnešní vjezd na parkoviště u ČD má vjezd z ulice Vrbenského, který v mapách není. V žádných. Ale to je prozatímní vjezd, a je jen z toho důvodu, že z pokračování ulice Partyzánská bude možno pokračovat na most do Troje. Ale ten je ve stavbě, takže je tam zákaz vjezdu....A třetí je vjezd z ulice Bondyho, a ten je jen pro autobusy...To jsou jediná tři místa, která mne napadají....
Re: Nová mapa 875.3613
Rychlostní limity vůbec neřeším a upozorňování na ně jakbysmet. Vím totiž, kolik se má jet v obci, mimo ní, po dálnici atd atd atd. Popřípadě je to na komunikaci objasněno dopravní značkou (toto není výsměch, pouze konstatování ). Jestli to tomtom používá k výpočtu trasy nevím, nevím, nicméně tam kde to nezmám (a toho je valná většina, a proto používám navi) věřím tomíkovi (samozřejmě u toho myslím abych nejel např. do zákazu vjezdu ).
TomTom GO 730, Mapa: WaC Europe 2GB v900.4602, Apl: 9.465, Boot: 5.5120,
RDS-TMC: 4V00.013, Pam. karta: SDHC KINGSTON 8GB Class 10
RDS-TMC: 4V00.013, Pam. karta: SDHC KINGSTON 8GB Class 10
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.6.2011, 6:34
Re: Nová mapa 875.3613
Nejdřív se omlouvám za ten vězd, fuj, správně vjezd. Jel jsem od Výstaviště, stále rovně, chtěl jsem na parkoviště u nádraží. Nejsem Pražák, tak omluvte moji nepřesnost. Ale jestli se nepletu, tak nad tím zákazem byl nějaký nadjezd. Tak jsem zatočil doleva, za chvíli mě to vedlo doprava zase do zákazu. Někdo psal, že je tam něco provizorního, je to možné. Ale jako nemístnímu mi to tedy moc nepomohlo. Jel jsem pro kamarády, nakonec jsem to někudy objel, zastavil za nějakým buse - a oni z něj vylezli. Náhoda jak prase, ale dobře to dopadlo.
Go 920, navcore 9.4
Re: Nová mapa 875.3613
Rychlostní limity mají vliv na plánování tras, pokud jsou tvůrci mapy známy při jeho tvorbě. Pokusím se to vysvětlit na zjednodušeném modelu:
Pokud si nějaký rychlostní limit změníte ručně v navigaci, tak to čas na projetí daného úseku nezmění kvůli výkonovým důvodům (optimalizace, předvypočítané trasy atd.)
máme úsek silnice mimo obec mezi dvěma křižovatkama o délce 44 km (délku silnici tvůrce map zná z principu jejich tvorby). Ve skutečnosti tam je na dvou úsecích padesátka a uprostřed 90. Mohou nastat tři situace:- Tvůrce map zná tyto rychlostní limity včetně jejich délek a spočítá, že čas potřebný na projetí úseku je 22.8 minut (18 km padesátkou) plus 16,7 minut (25 km devadesátkou), celkem tedy 39.5 minuty
- Tvůrce map nezná tyto rychlostní limity a tak předpokládá, že je tam obecná devadesátka a spočítá, že čas potřebný na projetí úseku je 29.3 minuty (44 km devadesátkou)
- Tvůrce map zná průměrný čas potřebný na projetí úseku a je jedno zda zná nebo nezná rychlostní limity, čas je např. 35 minut (tento čas je např. z přímého měření daného úseku nebo např. přes HD Traffic apod.
Pokud si nějaký rychlostní limit změníte ručně v navigaci, tak to čas na projetí daného úseku nezmění kvůli výkonovým důvodům (optimalizace, předvypočítané trasy atd.)
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová mapa 875.3613
Teda Henry, Ty by jsi mohl dělat učitele . Ten obrázek jsi kvůli tomu maloval ?
Ještě bych snad dodal, ze zkušeností s TT, že pokud nejsou známy limity, používá TT pro výpočet mimo zastavěnou oblast 90 (jak psal Henry) a v zastavěné oblasi 50. Zastavěnou oblasí myslím větší územní celek, ne samotu o třech domech u silnice.
Horší je to s koeficientem rychlosti pro výpočet. Odhadem si myslím, že kalkuluje s 90% - 95% maximálky v daném úseku. Což je samozřejmě na silnicích 3. třídy v ČR nesplnitelný sen.
Pro puncocharovi - jedná se pravděpodobně o tuto oblastu Holešovického nádraží. Pod ten železniční most se oficielně nesmělo nikdy (aby mne nikdo nechytil za slovo, myslím tím v posledních 20 letech) a v té oblasti za mostem probíhá velká výstavba. Jaká je tam současná dopravní úprava - příznávám netuším, nicméně se to může, kvůli té stavbě, měnit.
Edit: Nyní jsem promazával vlákno a zjistil, že Gumajz již tento problém v Holešovicích asi vysvětlil. Příště budo muset více číst a méně psát
Ještě bych snad dodal, ze zkušeností s TT, že pokud nejsou známy limity, používá TT pro výpočet mimo zastavěnou oblast 90 (jak psal Henry) a v zastavěné oblasi 50. Zastavěnou oblasí myslím větší územní celek, ne samotu o třech domech u silnice.
Horší je to s koeficientem rychlosti pro výpočet. Odhadem si myslím, že kalkuluje s 90% - 95% maximálky v daném úseku. Což je samozřejmě na silnicích 3. třídy v ČR nesplnitelný sen.
Pro puncocharovi - jedná se pravděpodobně o tuto oblastu Holešovického nádraží. Pod ten železniční most se oficielně nesmělo nikdy (aby mne nikdo nechytil za slovo, myslím tím v posledních 20 letech) a v té oblasti za mostem probíhá velká výstavba. Jaká je tam současná dopravní úprava - příznávám netuším, nicméně se to může, kvůli té stavbě, měnit.
Edit: Nyní jsem promazával vlákno a zjistil, že Gumajz již tento problém v Holešovicích asi vysvětlil. Příště budo muset více číst a méně psát
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Nová mapa 875.3613
Učitele rozhodně ne - na to nemám nervy a když už jsem někomu pomáhal (hlavně v matematice), tak jsem měl vždy sto chutí toho druhého zabít, když nechápal (pro mě jednoduché) výpočty, i když jsem to vysvětloval popáté
Ten obrázek to je nic - dvě minuty v Malování (možná víc, ale rychleji než najede Gimp ). No a když jsem ještě používal TT, tak mi ty jeho výpočty celkem seděly, vlastně jsem většinou ještě pár minut najel, ale to je tím, že mimo obec jezdím jako prase (když to okolnosti dovolují - kolem těch 130, ale na některých úsecích nejezdím pod 150 - vždy se ovšem snažím jet poměrně bezpečně), v obci ovšem striktně dodržuji 50.
Ovšem žádný flame pirátech silnic - tady je vlákno o nové mapě
Ten obrázek to je nic - dvě minuty v Malování (možná víc, ale rychleji než najede Gimp ). No a když jsem ještě používal TT, tak mi ty jeho výpočty celkem seděly, vlastně jsem většinou ještě pár minut najel, ale to je tím, že mimo obec jezdím jako prase (když to okolnosti dovolují - kolem těch 130, ale na některých úsecích nejezdím pod 150 - vždy se ovšem snažím jet poměrně bezpečně), v obci ovšem striktně dodržuji 50.
Ovšem žádný flame pirátech silnic - tady je vlákno o nové mapě
Re: Nová mapa 875.3613
Nechci zakládat nové vlákno, mám mapu Eastern_Europe v875.3675 a řeším stejný problém, jako dříve u map v870.xxxx. Za zajímavost považuji to, že u dřívějších map /865, 860/ jsem toto nikdy neřešil, respektive problém se neobjevil - že by od map 870 nějaká změna???Jirásek píše:.....že pokud nejsou známy limity, používá TT pro výpočet mimo zastavěnou oblast 90 (jak psal Henry) a v zastavěné oblasti 50. .... Což je samozřejmě na silnicích 3. třídy v ČR nesplnitelný sen....
Souhlas s Jiráskem a Henrym, viz nedávno debata ve vlákně o mapách 870, kde jsem psal o zbytečné preferenci "silnic bez názvu" a na tento způsob navigování jsem jinými slovy upozorňoval. Domnívám se, že pro všechny silnice bez názvu má TomTom defaultně nastavenu rychlost 90 km/h i když ji nezobrazuje a tuto rychlost bere jako základ pro výpočet.
K tomu příklad z použití nové verze mapy Eastern_Europe v875.3675, volba Nejrychlejší:
Trasa Hanušovice-Ramzová,
správná trasa je po silnici II/369 v čase 0:20 hod, 18,9 km.
Navigace naviguje 0:20 hod., 18,3 km přes Habartice a Vikantice po silnicích bez názvu, kde je trasa jak směrově, tak výškově náročná. Za 20 minut se to sjet nedá ani náhodou, protože silnice neumožňuje jet bezpečně více jak cca 30-50 km/h - není vidět do zatáček a za horizonty. Nehledě k tomu, že vyhnout si s protijedoucím je vzhledem k šířce silnice nemožné místy nemožné.
Pokud tomuto úseku nastavím přes MapShare rychlost 40, což je tak nějak reálné, pak už naviguje správně po II/369.
Náhled situace zde http://www.mapy.cz/#q=vikantice&x=16.99 ... 31144&z=11
Takových úseků, kdy navigace "preferuje" silnice bez názvu je v republice desítky.
Nevím, zda se jedná o problém mé historické navigace /verze navcore 8.010 - poslední oficiální/ nebo zda je to všeobecný trend TomTomu.
/Můžete prosím tento konkretní příklad někdo ověřit na novějších typech tomíka?/
Tolik k první "chybě" teto verze mapy, kterou jsem objevil.
Poznámka1: co už vůbec nechápu je to, že navi sice v daném úseku naviguje po silnici bez názvu, stejně tak i trasu zobrazí při zobrazení mapy trasy, ale v textovém výpisu trasy píše "369" - takže při prohlídce trasy před jízdou jsem tuto anomálii neobjevil.
Poznámka2: Na tak krátkém úseku není třeba navigace, původní zadaná trasa byla Hodonín-Ramzová-Karlovice, pro účely popisu teto "události" jsem vypíchl jen to, co je podstatné.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 18.6.2011, 6:34
Re: Nová mapa 875.3613
Tak mám konečně trošku času. Děkuji Jiráskovi, je to ono. Ale navigace tam vede. Zkusím to celé popsat přesněji. Se vší pravděpodobností jsem jel po Partyzánské a chtěl jsem se dostat na pakoviště k Holeš. nádraží k výstupu z metra. GPS jsou 50°6'35.877"N, 14°26'20.467"E. Vedlo mě to někam sem GPS: 50°6'34.753"N, 14°26'15.647"E a tam je ten zákaz. Tak jsem to otočil a odbočil jsem do ulice Na Zátorách a tam někde mě to hnalo doprava Možná to byla Jankovcova), ale tam je taky zákaz. A jak píšu, nejsem Pražák a když jsem viděl, jak ostatní vesele jezdí tím druhý zákazem... Prostě jsem nepřišel na to, jak se na parkoviště dostat, jestli je to tedy vůbec možné.
Go 920, navcore 9.4